Forum > Färdiga produktioner

Gurano & Julianna - Walking the path

(1/7) > >>

Gurano:
LÅTNAMN: Walking the path
ARTIST/GRUPP: Gurano
GENRE: classic folk?
LÅTLÄNG: about 3min
KOMPOSITÖR: Göran
PRODUCENT: Göran
EV. MEDVERKANDE: Julianna
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3

Sättning:
Piano
Flöjt
Akustisk gitarr
Bas
Sång

Hejsan

Istället för att öda min tid på, för mig, utsiktslösa diskussioner här på KR så´tänkte jag nu istället göra det som är mycket roligare!

Så jag slängde nyss ihop denna korta, halvtaskigt mixade trudelutten. Akkegurans ljud suger som vanligt för det är samma skitgitarr och samma skitmick som förut - det får vi nog leva med till jag har råd med andra grejor :) Det är ändå roligt att spela trots sugiga instrument  B)!

Troligen blir det en fortsättning på denna ! ?? kanske.... Någon som har förslag på en fortsättning? Tar emot synpunkter på allt som rör låten. Jag är öppen för collab om intresse finns.

Ha det gott
Gurano

hogge:
Gillar introt och i min värld hör jag givetvis hur det brakar lös utav bara hel...e med lite råare tongångar efterhand.. Men men.. Oavsett detta så känns det spontant som det här finns ett alldeles utmärkt råmaterial att bygga vidare på..

clavinova:
Detta var ju riktigt coolt! Hör många fler ljud som skulle kunna byggas på vartefter, framförallt tin whistles och bomullsklubbade bastrummor. Mao hör mycket Irländskt i detta. Finns absolut saker som kan förbättras men som utkast köper jag det direkt och ser fram emot fortsättningen!

cykeln:
Nice!
Trudelutten är ett bra tema i sig men också som ingång till något.
och sen åter till temat
Rolig instrumentering.

Fortsättning ..
Efter introt tycker jag hör något som ...
Well I was valking this road like so many times before

Gurano:
Hogge: Tack för lyssningen och kul att du tror att det kan bli något. Får väl se om det kommer att braka loss av bara faan, eller om jag kommer att hålla det lite lugnare - vad det blir beror nog på dagsformen ;)

Clavinova: Jo jag kan nog oxå höra det irländska lite grann, men samtidigt hör jag nått nordiskt i det hela - vi får se vad som händer. Någon form av blås blir det nog (jag e svag för sånt :)) Kul att du gillar´t

Cykeln: Jo teman är bra, det tycker nog jag oxå men det gäller att komma på ett bra mellanparti....hmmmm du har inget på lut, eller så ;)

Tack för att ni tog er tid att lyssna och ge lite tankar

Ha de
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion