Kontrollrummet

Vad har hänt med er? ('ryggdunkartråden')

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Syftet med Emus aktion var att höja kvaliteten på kommentarerna inte tu tal om den saken. Han förespråkade mer konstruktiv kritik istället för "Låter bra Keep up the good work"
Problemet är att det i samband med det lades ett slags villkor för att skriva kommentarer - jag vill nog mena att det som var tänkt som gott fick en negativ inverkan på antalet kommentarer överlag såväl ryggdunkarkommentarer som konstruktiva kommentarer totalt sett.
Jag vill absolut inte hänga ut Emu som en skurk utan snarare som en seriös musiker som vill ha ut mer av tillvaron i form av vettiga inlägg - något att jobba vidare med och visst kvaliteten på inläggen höjdes ett kort tag men antalet kommentarer dalade som en flygsjuk mås i samma stund och framöver till dess att vi står här i dag med otroligt lite kommentarer på demosidorna.
Det stämmer att ett antal av de som lämnade bra konstruktiva kommentarer på sådant som bara var halvbra t.ex. helt enkelt slutade skriva och dessvärre tror jag att det har just med den diskussion som då timade med anledning av "ryggdunkardebatten".  Möjligen kan det ha varit ett olyckligt sammanträffande och då har jag fel men det spelar ju ingen större roll i nuläget när vi står här med så många oskrivna kommentarer.

Jag vill hellre slå ett slag för mer pepp-kommentarer eller bara "jag har lyssnat och (o)gillade" för jag tror att varje kommentar påverkar den som gör musik och i sin tur får andra att hålla med eller emot. Det ena föder det andra - så att demoforumet kan börja leva igen.
Som det är nu känns det inte ens kul att lägga upp en låt till lyssning och jag är ändå en av de som privilegieras med många kommentarer likaså känner jag faktiskt att jag kanske inte har den där konstruktiva kritiken att ge så då kommenterar jag inte heller även om jag faktiskt försöker hålla mina 4,22 kommentarer om dagen i snitt och jag vill inte tro att det är för att få andra att kommentera i mina trådar som också angetts som något obra.

Jag har PM:at med Emu och jag är hyfsat övertygad om att han inte tycker att jag är sur på honom personligen utan mer är oroad för situationen i stort.

Lev väl - skriv mer - oavsett vad så blir det nog bra det här.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ja..kan ju bara konstatera att det även är segt just nu på "Reverbnation" började när våren slog till
 :D Brukar få ca 15-20 mail om dagen därifrån, nu kanske 5-10 Men tror att kontrollrummet måste utvecklas på något område för att ta ny fart.

Annars tycker jag detta är ett optimalt forum för bedömning av låtar och tips! Kanske kan utvecklas där på något sätt? Jag tycker personligen att det vore kul med en "panel"
som kan bedöma låtar och kvalitet och komma med tips. Väljer man att skicka dit så vet man att låten inte blir "kompisbedömd"
Behövs ju inge större hantering räcker ju med att man anger i demotråden att man vill bli bedömd i " proffstyckarpanelen"  :D. Det som kan bli marigt är väl att få en fungerande panel..men man kan ju turas om och köra en månad i taget eller nåt..och finns det inte en "proffspanel" en månad så är det ju så..   


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Hehe, tänkte faktiskt i dom banorna, har inte varit ute här på ett tag och lade ut min "Heard it on the radio", en låt som folk har uppmärksammat på andra forum och här fick jag 2 kommentarer...tyckte det kändes skumt.

Nu är jag den som inte kommenterar alltför mycket själv pga tidsbrist...har ju inte ens kunnat lyssna tillräckligt för att dela ut poäng i festivalen än.

Men håller med dig, fler kommentarer...alltid värmer dom eller får en att fundera oavsett. :rolleyes:


Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
*Dunkar mig själv i ryggen*
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


asti

  • Gäst
Jag har haft ont i ryggen i ett år nu, men tror inte det har med ryggdunkar att göra!  :(


Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Jag har haft ont i ryggen i ett år nu, men tror inte det har med ryggdunkar att göra!  :(

Skaffa en shantimatta... jag lovar att den hjälper :)
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


asti

  • Gäst
Jag har haft ont i ryggen i ett år nu, men tror inte det har med ryggdunkar att göra!  :(

Skaffa en shantimatta... jag lovar att den hjälper :)
Jag har en s.k. "spikmatta" (yantramattan), om det är något liknande du menar, men den hjälper bara för stunden.
Man har konstaterat att jag har en förträngning vid 3:e och 4:e ryggkotan, så hädanefter
måste jag göra alla låtar i 3/4-dels baktakt!  :wacko:


Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Jag har en s.k. "spikmatta" (yantramattan), om det är något liknande du menar, men den hjälper bara för stunden.

Yantra är en cheapoversion av originalet Shanti. Båda är spikmattor där den du har har förmodligen fler "spikar".
Tätheten på spikarna påverkar hur mycket kroppen stimuleras. Desto fler spikar (tätheten) desto mindre stimuleras kroppen
då vikten fördelas på annat sätt.

Hur som... för att knyta tillbaka till ämnet... efteråt känns det att det dunkar i ryggen :)
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692