Kontrollrummet

Vad har hänt med er? ('ryggdunkartråden')

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil



Jag startade en tråd på ett annat lite mindre intressant forum,, tror det hette Studio?! höhö,, men jäklar vad det tog hus i hvt! Det som var riktigt jäkla irriterande var egentligen inte att tråden engagerade väldigt många och extremt mycket, utan att moderatorn (chefen själv tror jag det var..) bad MIG tagga ner! DET är skumt,, jag gjorde ju inget och pekade inte på någon specifik person eller några specifika bidrag. Svaret från moderatorn var "jo jag vet,, men bara tills det lugnar ner sig, för de som gått igång verkar inte förstå något..."

Ja och på det där forumet finns det en helt sinnessjuk kille(nej jag menar verkligen sinnessjuk) som kallar sig Analogfreak som har stängts av, sparkats ut och fått komma tillbaka ett par gånger. Mycket märkligt forum det där. Jag själv blev en gång varnad för en skitsak och förstod ingenting medan någon som den här snubben verkar mer eller mindre få bete sig hur som helst. Vet att han var medlem här mycket kort efter blivit utsparkad ett tag från Studio. Men i alla fall, på Studio brukar det gå mycket hett till när någon uttrycker sig kontroversiellt. Men det är typiskt för alla sorters forum, vad de än handlar om. Sitter några som bestämmer vad som är rätt och fel och ve den som tycker något annat. Den får höra det genast och ska korrigeras. Inte varit här på ett bra tag så inte så insatt vad som hänt men sluta och bry sig så mycket vad andra tycker och tänker. Och sluta ta er själva på något större allvar. Å i dag sken solen hela dagen och på dagen man fyller år. Hur vanligt är det? Och snart är det vår och då springer man och slösar energi på allt kortkort och urringat. :P

Jeg surfet innom studio forum i forrige uke og la merke til "Analogfreak". Det var muligens grunnen til at jeg ikke gadd registrere meg heheh. Hva heter han på KR?  ;)

-Robert

Vad jag vet är han inte kvar här. Fick väl inte den uppmärksamhet han krävde för att fungera här. :rolleyes:
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Även om jag numera inte hinner läsa, lyssna och bidra så mycket,
tycker jag det är för djävligt bra att KR finns! Jag trivs här!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
fantastiskt att detta ställe finns o drivs på ideell basis o många tack till tsamble o moderatorerna för att ni orkar bry er o engagera er så detta funkar
det har varigt en del trådar om både det ena o andra om det etiska uppträdet osv på detta forum men tyckar att det glöms lite i klagosången
att några personer ser till att detta överhudtaget existerar att  kunna klaga eller älska o allt där i mellan
så ett stort tack till alla som gör att vi har en plattform o vara mänskliga på :wub:

tony

Så sant som det är skrivet, resten är trams :P

KR regerar :wub:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
fantastiskt att detta ställe finns o drivs på ideell basis o många tack till tsamble o moderatorerna för att ni orkar bry er o engagera er så detta funkar
det har varigt en del trådar om både det ena o andra om det etiska uppträdet osv på detta forum men tyckar att det glöms lite i klagosången
att några personer ser till att detta överhudtaget existerar att  kunna klaga eller älska o allt där i mellan
så ett stort tack till alla som gör att vi har en plattform o vara mänskliga på :wub:

tony

Jajamensan... Precis så ja!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez



asti

  • Gäst
fantastiskt att detta ställe finns o drivs på ideell basis o många tack till tsamble o moderatorerna för att ni orkar bry er o engagera er så detta funkar
det har varigt en del trådar om både det ena o andra om det etiska uppträdet osv på detta forum men tyckar att det glöms lite i klagosången
att några personer ser till att detta överhudtaget existerar att  kunna klaga eller älska o allt där i mellan
så ett stort tack till alla som gör att vi har en plattform o vara mänskliga på :wub:

tony

Helt rätt! Det är lätt att glömma bort!


Utloggad Dan Ö

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 202
    • Visa profil
    • MISSING MAN Recordings
fantastiskt att detta ställe finns o drivs på ideell basis o många tack till tsamble o moderatorerna för att ni orkar bry er o engagera er så detta funkar
det har varigt en del trådar om både det ena o andra om det etiska uppträdet osv på detta forum men tyckar att det glöms lite i klagosången
att några personer ser till att detta överhudtaget existerar att  kunna klaga eller älska o allt där i mellan
så ett stort tack till alla som gör att vi har en plattform o vara mänskliga på :wub:

tony

Fjäskigt, men sant!  :)

Stort tack till er som driver kontrollrummet! (Bara för att det är gratis så ska man ju inte ta det för givet.)

/Dan



Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Jamen jag vill oxo vara med och hylla... :wub:
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Va? har ni fest eller?
Jo jag håller med, gott nytt KR 2010!
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad perrra

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 136
    • Visa profil
    • http://www.cmmusic.se/
Tack !

Håller med ;)
Oerhört mkt hjälp jag fått, tom utvecklats som musiker, producent och låtskrivare sedan jag blev medlem här!

Tack tack!  :wub:
CM Music
Songwriter / Producer

http://www.ginza.se/musik/dansband/280240/
http://www.cmmusic.se


Utloggad Dr Müller

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 198
  • Cheesemeister!
    • Visa profil
Skål och skrål allesammans!
-=Signatures are for pussies=-


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jamen jag vill oxo vara med och hylla... :wub:
[mp3=200,20,0,center]http://www.shivas.se/files/hylla_kr.mp3[/mp3]
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Markus Broberg

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 001
  • Kommenterar bara på det som jag gillar.
    • Visa profil
    • Mörka Skogen
Riktigt bra Forum.!!  :wub:
Mina mixkunskaper är begränsade: Kommenterar bara på det jag gillar.

Jag lyssnar däremot på nästan allt:)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

Jag startade en tråd på ett annat lite mindre intressant forum,, tror det hette Studio?!

Den där tråden är nåt av det intressantaste jag läste på studio, eller kanske på något forum överhuvudtaget. Alla typer finns representerade. Skall fan läsa igen..

Kunde använts som empiri i min doktorsavhandling i sociologi, om jag hade skrivit nån.

"Folk och fä i grupp -
en studie i konsten att (vad? "klaga på klagomål"?) på internet"
eller nåt...
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Absolut bästa forumet.

Inte för stort och med en bra blandning av personligheter som gör att vi alltid har båda sidor av myntet representerade.

Gött mos, och en stor eloge till oss alla och speciellt till moderatorerna som är nåt helt extra som gör detta på ideell basis


Utloggad carl cadello

Enligt Mr Artrock är jag "en i församlingen", så jag måste ju instämma.  ;)





Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
ADMINISTRATIV NOTIS!

JAG HAR KOPPLAT IHOP INLÄGG FRÅN FREDDYS "HÅLL KÄFT", DÅ DET BLEV SAMMA RYGGDUNKSDISKUSSION DÄR. HA DET BRA.

=====================================================

Det är onödigt att vara otydlig eller tvetydig. Det håller jag helt med om.

Sen tror jag också att vi/jag/många är delaktiga till det udda stämningen på forumet helt enkelt för att det håller på att dö.
« Senast ändrad: 03.05.2010, 23:51:14 by tsmalmbe »


freddy

  • Gäst
freddy fattade ju att jag bara retas med honom, och tog ju inte illa upp...

 finns ingen anledning att börja tjafsa, emu, vi har haft nog med dålig stämning här på forumet !  <_<

 // Farbror Troll.


Jag förstod att du "gav igen" lite ja, från våra tidigare dispyter. Att du enbart skämta gick inte fram dock, tror inte du gjorde det heller? Det är lätt att det blir missförstånd på nätet.

Jag orkade mest inte bry mig bara, för det var väntat från dig så att säga.

Emu är väl inte den som skapar dålig stämning, snarare tvärtom skulle jag säga, han har givit mer tid till detta forum än någon annan.


freddy

  • Gäst
Från 90 och framåt på Kr-spelaren så är det nog världens bästa låt  :lol:

Så jäkla bra!!!!!!

haha, tack jonner! :)

+1 på emu

+1 på wernis

:)


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil

Jag förstod att du "gav igen" lite ja, från våra tidigare dispyter. Att du enbart skämta gick inte fram dock, tror inte du gjorde det heller? Det är lätt att det blir missförstånd på nätet.

Jag orkade mest inte bry mig bara, för det var väntat från dig så att säga.

Emu är väl inte den som skapar dålig stämning, snarare tvärtom skulle jag säga, han har givit mer tid till detta forum än någon annan.

med två smajlisar, en som blinkar och en  som räcker ut tungan, så är det väl ingen tvekan om att jag bara retas med dej ?? det är ju därför vi har smajlisar ! för att undvika missförstånd !

så för tydlighetens skull :
du är duktig på det du gör, och jag är imponerad att du fick till det här på tre timmar !

inte mitt musik-stuk, så klart, och min spontana reaktion när ungdomar börjar gapa
är ju just " - Håll Käft ! " som lustigt nog var just titeln på låten.
själv föredrar jag ju njutbar sång framför aggresivt skrikande... :D - men eftersom detta tydligen är ett vedertaget sätt att uttrycka sig inom en viss nisch av rocken, så okej da...men som sagt inget jag kommer att 'nynna' på i duschen precis.. :lol:


hoppas missförstånden är utredda nu.

varma kärleksfulla kramar till er allihopa, typ...  :lol:













Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det är onödigt att vara otydlig eller tvetydig. Det håller jag helt med om.

Sen tror jag också att vi/jag/många är delaktiga till det udda stämningen på forumet helt enkelt för att det håller på att dö.
En Off-Topic reflektion på det inlägget - jag vet att det varit rätt så tunnsått med kommentarer senaste tiden efter det att Emu proklamerade att det inte var bra med ryggdunkarinlägg - dessvärre fick det ett stort genomslag - jag tycker faktiskt att det är ok med ryggdunkarinlägg och man måste inte uttala sig som en musikprofessor om de låtar man lyssnar på. Jag tror att alla kommentarer är utvecklande oavsett om man hissar eller dissar bara man gör det på ett juste sätt. Jag talar självklart om demoforumen om flera skulle göra inlägg så blir det med automagi ett levande forum och inte ett som av några uppfattar som ett döende forum. Så fram för fler inlägg om det sedan betraktas som ryggdunkarinlägg - so what!!!
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jävligt bra inlägg, Eddi...

*DUNK DUNK*

Forumet håller på att dö? Ja, det har ju sagts sedan det startade, själv tar jag paus ett tag. När jag komme tillbaka lovar jag att dissa 20 låtar på raken ;) Som jag brukar...

Men nu paus, har en del att läsa och reflektera över ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Eko : Dunk! B)

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Det är onödigt att vara otydlig eller tvetydig. Det håller jag helt med om.

Sen tror jag också att vi/jag/många är delaktiga till det udda stämningen på forumet helt enkelt för att det håller på att dö.
En Off-Topic reflektion på det inlägget - jag vet att det varit rätt så tunnsått med kommentarer senaste tiden efter det att Emu proklamerade att det inte var bra med ryggdunkarinlägg - dessvärre fick det ett stort genomslag - jag tycker faktiskt att det är ok med ryggdunkarinlägg och man måste inte uttala sig som en musikprofessor om de låtar man lyssnar på. Jag tror att alla kommentarer är utvecklande oavsett om man hissar eller dissar bara man gör det på ett juste sätt. Jag talar självklart om demoforumen om flera skulle göra inlägg så blir det med automagi ett levande forum och inte ett som av några uppfattar som ett döende forum. Så fram för fler inlägg om det sedan betraktas som ryggdunkarinlägg - so what!!!

Jag vill minnas att jag alltid sagt att det inte är bra med enbart ryggdunkar.  Men, vill man att det är mitt fel så får man väl tycka det.

Det finns lite fler aspekter. En stor del av topp-tio-postarna har i princip slutat posta, eler postar i begränsad omfattning. (Hmike, eq, mahan, emu wernborg, david (åkt bort från listan dessutom)  Dessa stod förut för en enormt stor del av inläggen, så jag tror det hänger rätt mycket på det.


https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det är onödigt att vara otydlig eller tvetydig. Det håller jag helt med om.

Sen tror jag också att vi/jag/många är delaktiga till det udda stämningen på forumet helt enkelt för att det håller på att dö.
En Off-Topic reflektion på det inlägget - jag vet att det varit rätt så tunnsått med kommentarer senaste tiden efter det att Emu proklamerade att det inte var bra med ryggdunkarinlägg - dessvärre fick det ett stort genomslag - jag tycker faktiskt att det är ok med ryggdunkarinlägg och man måste inte uttala sig som en musikprofessor om de låtar man lyssnar på. Jag tror att alla kommentarer är utvecklande oavsett om man hissar eller dissar bara man gör det på ett juste sätt. Jag talar självklart om demoforumen om flera skulle göra inlägg så blir det med automagi ett levande forum och inte ett som av några uppfattar som ett döende forum. Så fram för fler inlägg om det sedan betraktas som ryggdunkarinlägg - so what!!!

Jag vill minnas att jag alltid sagt att det inte är bra med enbart ryggdunkar.  Men, vill man att det är mitt fel så får man väl tycka det.

Det finns lite fler aspekter. En stor del av topp-tio-postarna har i princip slutat posta, eler postar i begränsad omfattning. (Hmike, eq, mahan, emu wernborg, david (åkt bort från listan dessutom)  Dessa stod förut för en enormt stor del av inläggen, så jag tror det hänger rätt mycket på det.



Jo det är ju precis det jag säger! Även jag har påverkats av den diskussionen - har du inget konstruktivt att säga så håll tyst! Det är det vi ser resultatet av dessvärre!
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Ok, jag skulle ha kursiverat "enbart". Det som sagts är väl att det är tråkigt med bara ryggdunkar. OCh att man saknat ärligt konstruktivt kritik. Mottagarna blir ju oftast glada .se tex maxb i sin ost- och vintråd.

nog OT i denna tråden kanske, sorry F!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja sorry Freddy för trådkapet. Du är ju faktiskt en av de få som börjat kommentera mer efter diskussionen. Kanske en tråd skulle skapas i Forumet i stället.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil

freddy

  • Gäst
Jo det är ju precis det jag säger! Även jag har påverkats av den diskussionen - har du inget konstruktivt att säga så håll tyst! Det är det vi ser resultatet av dessvärre!

Jag tycker det känns rätt illa att lägga hela skulden på Emu, folk väljer själva om dom ska ta till sig av det som sägs här. Jag tror inte alla läste ett inlägg och sedan gav upp KR, det känns helt otroligt. Var det en bidragande faktor, säkert.

Men vi var flera som kritiserade ryggdunkandet, och håller man med eller inte säger emot så är man väl lika "skyldig" som emu?

jag har också kritiserat menlösa kommentarer och ryggdunkeri. Jag har även lackat över folk som lägger upp färdiga låtar på demosidorna, bara för att visa upp sig och sedan har noll intresse att ta till sig feedback. t.ex. Så jag är nog skyldig jag med.

Sen anser jag att folk som postar skitdemos, en efter en annan, tio i veckan, även bidrar till att göra demosidorna ointressanta?

Jag anser även att menlösa kommentarer antagligen är en större faktor till att KR sjunker, det ger mindre och mindre att posta, om allt som sägs är av samma karaktär, därför slutar folk posta. Eller?

Jag tror det är mycket annat som spelar roll, precis som emu säger. Att hälften av de mest aktiva postarna är inaktiva är en faktor, flera av dessa var redan inaktiva när denna diskussion tog fart nu sist.

Jag tycker det bara känns riktigt risigt att lägga skulden på en person, varför lyssna om han har fel? Det håller liksom inte. Vi är alla tillsammans skyldiga, inget annat.

Oavsett vad, så skyll inte enbart på en person. Det är inte rättvist.

btw, jag minns den här tråden, tror Light head startade den delvis på grund av ett av mina uttalanden i en annan tråd. :)
« Senast ändrad: 04.05.2010, 00:26:03 by freddy »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ok, jag skulle ha kursiverat "enbart". Det som sagts är väl att det är tråkigt med bara ryggdunkar. OCh att man saknat ärligt konstruktivt kritik. Mottagarna blir ju oftast glada .se tex maxb i sin ost- och vintråd.

nog OT i denna tråden kanske, sorry F!

Det var skojigt skrivet: "ost- och vintråd"  :lol:

Ja för mig är det bra med både ryggdunk och konstruktiv kritik. Samtidigt existerar problemet med för lite kvalitetstid (läs tid för musik), för att jag ska hinna korrigera så mycket som jag egentligen skulle vilja. Jag vill ju hinna göra fler inspelningar av låtar, innan jag dör...

Citera
Sen anser jag att folk som postar skitdemos, en efter en annan, tio i veckan...

Det är inte så snyggt formulerat tycker jag men du säger i alla fall vad du tycker, så jag accepterar det. Jag är troligen lite udda i och med att jag gillar varenda version av en låt som jag gör. Under processen med att skapa nån liten modifiering (ny möjlig version att presentera på KR) lyssnar jag själv på min låt från morgon till kväll 20-50 gånger. Under lyssningarna hör jag vad jag vill ändra på och får idéer till vad jag vill göra mer med låten. Om man som jag gillar sina egna demos så mycket, att man efter femtio lyssningar fortfarande gillar dem, tycker jag det är ok att lägga upp den versionen. Men... jag märker att man är ganska ensam om att vilja lyssna på en ny version efter en mindre ändring i låten. Spelar dock ingen roll för mig. Huvudsaken är att jag gillar låten.

Hör att jag är knäpp som gillar min egen retromusik så mycket. Visst är det knäppt? Eller?
Hur är det för er andra? Pallar ni att lyssna på den egna låten under progressen, så många gånger? Kanske är det fler än jag som faktiskt gör så?  :unsure:

« Senast ändrad: 04.05.2010, 06:35:02 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Under processen med att skapa nån liten modifiering (ny möjlig version att presentera på KR) lyssnar jag själv på min låt från morgon till kväll 20-50 gånger. Under lyssningarna hör jag vad jag vill ändra på och får idéer till vad jag vill göra mer med låten. Om man som jag gillar sina egna demos så mycket, att man efter femtio lyssningar fortfarande gillar dem, tycker jag det är ok att lägga upp den versionen. Men... jag märker att man är ganska ensam om att vilja lyssna på en ny version efter en mindre ändring i låten. Spelar dock ingen roll för mig. Huvudsaken är att jag gillar låten.

Hör att jag är knäpp som gillar min egen retromusik så mycket. Visst är det knäppt? Eller?
Hur är det för er andra? Pallar ni att lyssna på den egna låten under progessen, så många gånger? Kanske är det fler än jag som faktiskt gör så?  :unsure:
Du och jag har ungefär samma tillvägagångssätt, verkar det som, så för mig är det inte knäppt i alla fall.
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


freddy

  • Gäst


Det är inte så snyggt formulerat tycker jag men du säger i alla fall vad du tycker, så jag accepterar det. Jag är troligen lite udda i och med att jag gillar varenda version av en låt som jag gör. Under processen med att skapa nån liten modifiering (ny möjlig version att presentera på KR) lyssnar jag själv på min låt från morgon till kväll 20-50 gånger. Under lyssningarna hör jag vad jag vill ändra på och får idéer till vad jag vill göra mer med låten. Om man som jag gillar sina egna demos så mycket, att man efter femtio lyssningar fortfarande gillar dem, tycker jag det är ok att lägga upp den versionen. Men... jag märker att man är ganska ensam om att vilja lyssna på en ny version efter en mindre ändring i låten. Spelar dock ingen roll för mig. Huvudsaken är att jag gillar låten.

Hör att jag är knäpp som gillar min egen retromusik så mycket. Visst är det knäppt? Eller?
Hur är det för er andra? Pallar ni att lyssna på den egna låten under progessen, så många gånger? Kanske är det fler än jag som faktiskt gör så?  :unsure:

Bör väl förklara mig. Jag syftade på låtar som postas som idéer enbart, men sen aldrig jobbas något mer med. Sen kommer nästa idé och sen nästa osv. Syftade mest på studioforumet i den kommentaren, även om det bitvis har kunnat vara samma sak här. Alltså syftar jag inte på låtar som är dåliga i sig, för det är ju upp till den personliga smaken. :D


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Jag känner igen mig helt det du skriver MaxB. Jag har en förfärlig massa versioner av samma låtar i mp3:an och jag ibland inte bestämma mig för vilken jag skall använda. Jag tycker det annars är mycket användbart sätt att komma på hur låten skall förbättras, alltså att lyssna på sina alster i mp3.an, till och från jobbet t ex.
F ö tror jag inte det är få kommentarer på demosidorna pga att folk censurerar sig, inte vågar för att bli kallad ryggdunkare etc. För många tror jag att "nyhetens behag" att göra musik och slänga upp på internet har lagt sig en smula. Fenomenet har ju inte funnits så många år ändå. Så rör inte min Emu - en hygglig kille!  -_-
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad zauron_87

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 146
  • jag
    • Visa profil
    • http://www.myspace.com/aggregate666
Nu har inte jag läst allt här ..

Men en sak som inte jag vet om folk gör elr så men i så fall...

Exempel om ni inte gillar ex hipp hopp o det kommer upp en hipp hopp låt ge då fan i skriv nått då.. o såga den som gjort det,,
vi alla gillar olika musik så är det ju,,

Men sen som alla diskuterar ..om det är en låt. popp låt ,ni lirar popp, är det välla klart man ska kunna lägga kritik men inte såga ner på varandra.
Sen kan välla alla tolka saker olika så är det, men då får man välla gå på magkänslan också, skulle du själv vilja någon sa att det här gitarr ljudet var det sämsta jag har hört..


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
skulle du själv vilja någon sa att det här gitarr ljudet var det sämsta jag har hört..

JA!!