Kontrollrummet

FORUMFESTIVAL 11 - RÖSTNINGSTRÅD!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
kastar mig in genom dörröppningen, rullar på värsta actionvis över golvet fram till valurnan...trycker ner mina röster i krukan å ruusar ut härifrån snabbt som satan, ivrigt duckande för diverse tillhyggen å ammunition som far omkring med vinande snärtar hit dit å fram å tillbaka...hihihi... :lol:


ANYWAY :



hello kontrollrummet...here are the votes and some humble reviews from "the kon-Trollet".




1   Asti - very british and cool, not so märkligt though...


2   bow33 - mina arabiska grannar röker vattenpipa ( obs - tobak...!)


3*   Calle & Flabb - fåniga kaker
   flumjazz med ambitioner åt det märkliga hållet

4**   Divi m fl - ökengryning
   shaman-prästerna vinglar iväg hit å dit å försvinner / går vilse till slut
   mycket märkligt...



5   Eggskallet - H2O
   det jag tänkte på igår hemma när jag lyssnade på den var att
   jag vill gå på stockholms vatten-festival i år....men har de inte lagt ner
   det där, förresten ?

6   Eko eko eko....jag vill sitta lite längre bort
   well, det här är ju bachman turner overdrive som förband till
   kebnekaise typ...jättemärklig blandning, faktiskt !
   den lååånga promenaden på slutet är åxå jättekonstig

7   Emu - hvdvrk
   ge mej två alvedån å ett glas vatten tack, mår lite märkligt...


8   Flabb - bjuti-ful
   konstig men mysig


9   Gurano - Ottidy
   nordkoreanskt metal-intro som utmynnar i en melankolisk fagott ??
   märkligt värre..



10*****   Hellfog - blodet e ända här borta....
   Märkligfaktor: ja!
   Njutbarhet: ja!




11   K-trollet - alldeles för oseriöst för att ens kommenteras
   till och med lady G hade gjort det bättre..


12   Frånvaro feat. Ljushuvud - mysiga märkliga 80-talssynthar...kraftwerk?


13   Han Ma - gatumusikanten
   det märkliga med denna är att det låter inte ett dugg gatumusikant ...


14   Macks92 -och bostongurka
   oj, mycket meditativt....satt å drömde mig iväg till korvkiosken


15   micksuz - mörk
   fy vilka läbbiga märkliga bakgrundsröster
   kan tänka mig att använda denna som bakgrundsmusik
   till en liten filmsnutt jag gjort i KÄLLAREN, hehehe...


16   U+G+M  -  science-foction
   featuring David Byrne ??? mycket märkligt !


17 ***   Sorro - jesh..eh..josh...fan...hosh.. nämen..heshau nånting....
   
   mycket bra!


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Foreslår at vi straks avbryter alle eksperiment som går ut på å IKKE bruke gule smileygubbar, det skaper bare unødig konflikt   :o

-Robert


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
@ kruShka: du är lustig, på ett positivt sätt!
Jag gillar musik från Balkan sedan gammalt, speciellt Makedonien men även Bulgarisk och Rumänsk herdemusik etc, jag gillar en del folk därifrån också precis som jag gillar en del Svenskar, Engelsmän, Fransoser osv osv och jag tror mig förstå genom dina inlägg att du är en trevlig person med rätt glimt i ögat...OBS detta skriver jag bara för att förtydliga mig så det inte blir några missförstånd vilket jag knappast troligt behöver oroa mig för i ditt fall!!!

@Asti: jag sa i mitt första inlägg att jag tyckte din låt var väldigt lik en 60/70-tals låt utan tvivel och inget annat, dessutom sa jag att den var fin/skön etc så ta och lägg av nu, det du drar upp kom som ett befogat svar på ditt nästa inlägg men det är fortfarande inte relevant eller nedvärderande etc och vad som är märkligt MÄRKLIGT är hur vissa här gärna vänder och vrider till saker dessutom EJ tagna ur sitt sammanhang för att få till ett tjafs, det är INTE min intention ej heller att NEDVÄRDERA, faaan så tröttsam diskussion detta har blivit pga 2 personers totala antinivå likaså att en systertråd måste startas för att utröna den s.k. takhöjden eller i detta fall totala intoleransen med icke medhårs strukna inlägg vilket än en gång är ett bevis på sandlådenivån hos vissa individer på detta forum, wake up!


Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
@ kruShka: du är lustig, på ett positivt sätt!

Bra... då var det som jag trodde. Jag fortsätter att ta det som en komplimang  :)
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


asti

  • Gäst
Jag har försökt att kombinera "märkligt, okonventionellt, spännande, fantasieggande, inspirerande, tankeväckande OCH njutbart" utan att prioritera någon enstaka del,
när jag bedömt låtarna. Det verkar som att vissa enbart tagit fasta på "märkligt"....kanske för att festivalen heter så?

Här kommer hur som helst min bedömning:

5p - Låt nr 3 Carl Cadello & Flabb - Kakafåneri. Sköna klanger och rytmer. Jazzig och infallsrik. Blir aldrig tråkig.
3p - Låt nr 4 Dividend mfl - Desert Dawn. Härlig mix av olika musikstilar. Hela tiden spännande. Fantasifull.
2p - Låt nr 7 Emu - Migrane. Spännande klanger, bra dynamik, har en nerv rätt igenom.
1p - Låt nr 9 Gurano - The Oddity. Österländska klanger i spännande arr och instrumentsammansättning.

Gemensamt för dessa tycker jag är att dom är till viss del märkliga, okonventionella, men framför allt att de håller intresset vid liv genom hela låten och har hittat något som fångar. Jag känner att delar av det här ger mig själv inspiration att pröva nya instrumentsammansättningar, rytmer, klanger etc. Vore kul om det förekom mer sån´t här även när det inte är festival.  :)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Kunde inte hålla mig :)
Om jag har räknat rätt så är fördelningen på detta vis ännu så länge. Är dock lite osäker på DåligtGehörs inlägg där jag kan ha missat det hela - varje låt beskrivs men jag hittar ingen poänggivning - kommer senare?

låt1-8p
låt3-12p
låt4-6p
låt5-11p
låt7-3p
låt8-9p
låt9-4p
låt10-5p
låt11-2p
låt14-8p
låt15-5p
låt16-7p
låt17-8p

Ha´t
Gurano
« Senast ändrad: 03.03.2010, 19:32:41 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


asti

  • Gäst
Kunde inte hålla mig :)
Om jag har räknat rätt så är fördelningen på detta vis ännu så länge. Är dock lite osäker på DåligtGehörs inlägg där jag kan ha missat det hela - varje låt beskrivs men jag hittar ingen poänggivning - kommer senare?

låt1-8p
låt3-12p
låt4-6p
låt5-11p
låt7-3p
låt8-9p
låt9-4p
låt10-5p
låt11-2p
låt14-8p
låt15-5p
låt16-7p
låt17-8p

Ha´t
Gurano

Trodde först det var din poängbedömning!  :D


Utloggad carl cadello

Jag har gett poäng till de fyra bidrag som jag anser bäst kombinerar märklighet med lyssningsbarhet.

5 p. Låt 7 Migrane: Klart märklig skapelse. Häftigt uppbyggd. Jag gillar den ständiga stegringen och filmkänslan i låten.

3 p. Låt 8 Beautiful:  Låten skulle kunna platsa på en av  Velvet Undergrounds plattor om den spelades in idag. Dvs ganska märklig. Men jag blir tokig på de otajta trummorna.

2 p. Låt 17 Jehoshua: Låter som en svenskt Violent Femmes-låt. Mao bra och märkligt.

1 p. Låt 9 Lycka till V1 g: Tycker det är en bra låt och märklighetsfaktorn är väl lite sådär men, men...

Hederspoäng. Låt 1 Drapings and furniture:  Jag  tycker detta är den bästa låten men märklighetsfaktorn är något lägre än de 4 som fick poäng av mig.

I övrigt tycker jag att de som deltagit i musikskapandet har gjort bra ifrån.


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Kunde inte hålla mig :)
Om jag har räknat rätt så är fördelningen på detta vis ännu så länge. Är dock lite osäker på DåligtGehörs inlägg där jag kan ha missat det hela - varje låt beskrivs men jag hittar ingen poänggivning - kommer senare?

låt1-8p
låt3-12p
låt4-6p
låt5-11p
låt7-3p
låt8-9p
låt9-4p
låt10-5p
låt11-2p
låt14-8p
låt15-5p
låt16-7p
låt17-8p

Ha´t
Gurano


Han har satt asterixer efter dom låtar han har gett poäng. 5 asterixer för 5 poängaren osv


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Ok, mina röster då:

Låt nr 1: 5 p. För att den har spännande, speciella men ändå njutbara harmer i sej. Skitbra bara.

Låt nr 17: 3 p.Speciellt och eget. Gillar mycket.

Låt nr 5: 2 p. Oerhört eget, gillar det här med vattnet, fast..lite mer ljud-collage är det, än en låt. Men låt gå för låt då :D

Låt nr 6: 1 p. Skönt och originellt.

Svårt det här, det var många bra låtar, men vad beträffar märklighetsaspekten, samt njutbarheten-så vinner de här för mej...efter några lyssningar.

Vilka duktiga låtskrivare det finns här..hurra :P

/Marre

https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Han har satt asterixer efter dom låtar han har gett poäng. 5 asterixer för 5 poängaren osv
Hmmm märkligt - dessa kan inte jag se ???
Kon-trollets asterixer ser jag men inte i DåligtGehörs inlägg

Ha de
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Han har satt asterixer efter dom låtar han har gett poäng. 5 asterixer för 5 poängaren osv
Hmmm märkligt - dessa kan inte jag se ???
Kon-trollets asterixer ser jag men inte i DåligtGehörs inlägg

Ha de
Gurano


Ja visst var det märkligt. Ville bara bidra till festivaltemat lite.


Nä ...du har rätt och jag har fel. Snurrade ihop det där. Så går det när man försöker vara snäll............ska nog sluta med det  :lol:


Tjo


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
hehe
nä fortsätt att va snäll - då blir det klappar till jul :D

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
hehe
nä fortsätt att va snäll - då blir det klappar till jul :D

Gurano

Ja tack....för det blev jävligt få i julas. Nackdelen med att få egna barn  :(      :D


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
För er som undrar/oroar er, så har jag matat in rösterna i en excelfil alltefter de har kommit in. Och Guranos uträkning stämmer med min.

Kunde inte låta bli att göra lite grafer....Vilken tur att ni tycker så olika om bidragen! Se så vackert:

Den som har otroligt tråkigt kan ju försöka lista ut vem av röstarna som har vilken färg!  :D
DON'T PANIC


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
 :lol:
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531



Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Hej, först vill jag säga att jag känner mig hedrad att få delta i tävlingen på detta fina forum med så många begåvade musiker. Det jag skriver nedan är menat som positiv feedback och endast det. Jag hoppas att jag inte trampar på några fötter eller tår...

Låt 1. Asti – Kanske bästa låten, men för låg märklighetsfaktor i mina öron.
Låt 2. Bow33 – Märklig inspelning som kunde lagts lite mer tid och energi på för att komma i vinnarspåret.
Låt 3. Cadello å Flabb – Bra fusionsjazz med delvis märkliga inslag. Fast jag tror jag har hört mer märklig jazz. Väldigt välspelat och kompetent.
Låt 4. Divid mfl – Riktigt märklig och bra inledning. Bows sång är sååå bra. Märklighetsfaktorn tappar lite i mina öron efter detta och temat försvinner.
Låt 5. Egghuvud – Mycket märklig men mer av ett ljudkollage i mina öron.
Låt 6. Eko – Trevlig slagdänga som övergår i till viss del märklig sång med disharmoniska inslag. Mycket märkligt och långt slut...
Låt 7. Emu – Märklig sak med fantastisk ljudbild. Härlig uppbyggnad av låten som dock saknar lite av tema.
Låt 8. Flabb – Märkligt fantastiskt!!! Underbar blandning av röst, citar, dova trummor och fläsk-gura.
Låt 9. Gurano – Mer vackert än märkligt även om det finns en del mindre märkligheter. Riktigt vackert!
Låt 10. Hellfog – Mycket märkligt härlig inledning! Sirenpartiet är lite som ett andra intro... Kontrasterande outro. Jodå, men saknar “kittet” som håller ihop.
Låt 11. Kontrollet – Mycket märkligt och minimalistiskt. En pärla!
Låt 12. Absence (LightHead) – Lite märkligt intro. Välproddat och bra även om jag saknar märkligheter efter introt.
Låt 13. Mahan – Märkligt härlig gatukänsla i början och en riktigt habil inspelning. Den känns lite som ett trevligt potpurri fast med ganska låg märklighetsfaktor.
Låt 14. Max92 – Härlig och märklig känsla i detta. Klockren titel! Nästan njutbart om det inte hade varit för en smygande oro. Var det så det var menat så har du verkligen lyckats.
Låt 15. Mixuz – Märkliga nästan-harmonier på gitarren. Det är som jag saknar något, men jag vet inte vad eller “jag vet inte vad jag vill ha men jag kan inte få det”.
Låt 16. Uriah mfl – Härligt mystiskt indisk känsla i början! Märkligt jättebra sånginsatser. Mycket bra collab av alla och tämligen hög märklighetsfaktor.

Så till poängfördelningen som var allt annat än lätt med så många fantastiska bidrag. I min bedömning har min högst subjektiva uppfattning om märklighet spelat den största rollen. Som näst högsta kriterie har min njutning vid lyssning varit. Egentligen var det dött lopp mellan ettan och tvåan och mellan fyran och hedersomnämnandet men...

5 poäng till låt nr  8
3 poäng till låt nr 11
2 poäng till låt nr 14
1 poäng till låt nr 16

Hederomnämnadet (och om man fick, delad fjärdeplats) går till låt nr 7.

Tack alla underbara forumister för härligt märklig lyssning!



Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
Jag skulle vilja ge låt 11. alla poengen!! B) Fantastisk!!
Ett av mina favoritt band som är The Residents ( som är en av dom märkligaste band på jord )
hade gett sin högre arm för denna komposition!

Men eftersom det inte är korrekt att fordela så, så blir detta min röst:

5 poäng till låt nr 11
3 poäng till låt nr 17
2 poäng till låt nr 1
1 poäng till låt nr 5



Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
En eloge till er som fattat vad kritik innebär och hur man hanterar att GE den!!

Kon-trollet,, perfa!

Även Zorrow, Marr, Carl,, m.fl. har ju fattat "thö gräj"


Sedan är det ju aldrig kul att inte lyckas med det som skall kritiseras, men det är en annan sak!

Snart är även min lyssning avslutad och jag kommer med svidande kritik... och värmande poäng. :-)


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
1.   Asti – Drapings and furniture
En skön stämning som balanserar fint på gränsen till experimentell snäll 60-tal. Med lite enklare trummor hade detta blivit än mer autentiskt. Bra låt! Märkligt nog..

2.   Bow33 – Lele
Detta var märkligt… Helt ärligt, skulle kunna vara en vinnare! För om det är märklighet man är ute efter så ligger Bow33 i framkant! Lite bättre inspelning, nu låter det för luddigt, och ett endaste litet instrument till. Någon sorts stråk eller stränginstrument. Det hade varit märkbart märkligare!

3.   Carl Cadello & Flabb – Kakafåneri
Det riktigt märkliga med Kakafåneriet var att jag inte kunde lyssna på den de första dagarna den fanns ute, men nu..   Gillar! Skön stämning, snyggt lirat och jag önskar att det är måndag så att jag kan gå på någon liten klubb och sitta i ett hörn och deppa tillsammans med alla andra.

4.   Dividend mfl – Desert Dawn
Detta gillar jag! Det är märkligt och oväntat, kan inte låta bli att le när jag lyssnar. Blir grymt inspirerad! Det är poetiskt och konstnärligt, framfört med en sorts ”industriell” passion. Lite snöpligt slut.

5.   Egghuvud – Water
Bra och snyggt. Filmiskt. Jag hade gärna hört lite torrare vatten oxo.  Inte så mycket musik, men ändå finns det något som skapar känslan av musik.

6.   Eko – I wanna move furtherrr
Riktigt konstig bladning, först en garageinspelning med det konstnärliga unga bandet som övergår i att farfar som suttit i hörnet och muttrat,, tröttnar på det ”skräniga oljudet” och går ut. På sin sista resa… men ångrar sig och får kraft när han kommer på att det nu är dags att ta tag i saker och ting..

7.   Emu – Migrane
Snyggt proddat, väldigt märklig produkt dock.  För kort! Hade verkligen lyft med lite sång. En kandidat till lite poäng.

8.   Flabb – Beautiful
Vilket bra intro. Bra komigång! Det är verkligen vackert dessutom.  Men så kort,, även denna låt tar ju slut innan man ens hunnit få tankarna på plats. Det är nog det låten ”vinner” på, att skapa någon sorts märklig och långsam turbulens bland alfavågorna, men för tusan man kan inte sluta mitt i en mening!! När denna spelas live så måste du lova att den ALDRIG kommer att bli kortare än 20minuter.

9.   Gurano – The Oddity
Ännu en bra komposition. Det kan vara min nuvarande lyssningsposition som stör, men det är något kajko med ljudbilden som fladdrar omkring. Kompressorn kanske? Eller något annat. Gillar musiken, men i mina öron är detta bland det minst märkliga. (inte märkligt att jag gillar musiken då alltså..)

10.   Hellfrog – The blood is here
Lite goa sounds och märklig inledning, men kanske lite händelselöst? Ja något sådant är det.  De inlagda rösterna, är såååå vanliga! Men tanken är god och konstnärlig, och det finns ju en anledning till att just dessa klipp är vanliga. Det är en konstig scen. Även denna är kort,, kort kort! ”The blood is here” passar förmodligen utmärkt till Bioshock IV.

11.   Kontrollet feat Da FinglishFour – Lora Vale
Vackert och ”Kraftwerkisch”. Nog det vackraste bidraget.  Trots att det är kort så är det faktiskt rätt längd! Detta är bra faktiskt.

12.   Absence (sång Light Head) – Lycka till
Tänk att det finns sååå duktiga musiker. Moooahahahaaaaa……

13.   Mahan – Street player
Lite tråkigt att det blåste så när ni spelade in. ;-) En go och trallig låt som för tankarna, mina, till USA och 60-70tal. Gillar låten, men saknar faktisk något som händer. Det är ju snyggt och bra, men vad händer?

14.   Max92 – Tunnbrörulle med extra räksallad
Bra sounds! Tyskland 1977,, Schultze och Frose håller på att skapa något sort.  Lite händelsefattigt, men det är en trevlig resa!

15.   Mixus – Murk
Smile at the world,, because the world is smiling at you. Klart märkligt, men saknar något som sticker ut. Alla musiker är sååå rädda, men för vad? För att vinna en tävling kanske? Måste lyssna en gång till.

16.   Uriah+Gurano+Marruschkka – Sca-Fo
Här har vi en märklig samling som tror att det blir ännu märkligare om man blandar ihop allt, och de har rätt! Sången och rösterna tillför verkligen! Gillar inte riktigt mixen, mågna ljud som tar över medans de som borde vara längre fram i ljudbilden hamnar längst bak. Men märkligt är ju målet.

17.   Zorrow – Jehoshua
Kom direkt att tänka på svenska barnprogram från tidigt 70-tal. Det mesta är grått, brunt och nedtonat. Ingen får vara glad för då är man kapitalist! Så märkligt det kan bli.

5p till låt nr 8
3p till låt nr 7
2p till låt nr 4
1p till låt nr 2
16p till låt nr 12

Egentligen hade jag fler poäng att dela ut. Känns svårt att välja bort t.ex. nr 16 och 11,, Märkte att det var flera låtar som tävlade om respektive "nivå" snarare än rangordning. 16 och 11 förlorade kampen om 5-poängaren.

Bra och skön lyssning har det varit och det kommer att bli mer lyssnande! :-)


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Det stämmer att mitt bidrag inte är ett uruppförande. Men eftersom sångaren säger att det är en traditionell sång så trodde jag att det var ok. Jag ber om ursäkt om jag ställt till det. Det är en balkanlåt iallafall, i vår egna tolkning. Om den blir klassad som cover av någon som tycker sig vara kunnig på balkanmusik så må vara hänt.


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
kruSHka69: Har läst igenom hela tråden nu. Om du vill kan jag koppla ihop dig med sångaren till våran version av Izadji Mala för att reda ut hurvida det är en trad eller en cover. Men som du påpekar att det står i reglerna att det ska vara nyskrivet material (hade missat detta) så är kanske hela saken klar, nämligen att bidraget bryter mot reglerna i vilket fall, trad eller ej.

Ska läsa nogrannare i forts.

Edit: Light Head: Tack för poäng. Hoppas du får lägga detta poäng på nå'n annan om jag blir diskad.
« Senast ändrad: 04.03.2010, 13:41:35 by bow35 »


Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
bow35: spelar ingen roll för min del om det är en cover eller trad.
jag sätter inga regler :)

jag hajade till när jag kände igen texten och melodin och då tyckte
jag inte att det var särskilt eget. låten i sig är intressant men för
min del hade det varit mer givande om texten och melodin varit annan.
då hade det rört sig om nykomponerat material.
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Låt nr 8: 5p (Ja, det var mycket märkligt.)

Låt nr 6: 3p (Ett genialisk spelande på guran. Genial och märklig är väl synonymt? Så gräsligt skorrande dock efter ett tag att jag var tvungen att stänga av  :ph34r:)

Låt nr 11: 2p (Hade gärna hört lite utveckling på detta märkliga stycke)

Låt nr 12: 1p (Märklig)

Skönt att höra att det inte bara är jag som är en märklig typ.


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
kruSHka69: ok. Om sanningen ska fram så gick det bara in i min skalle att det var en tävling om märkligast. Och då tänkte jag gensat på min kompis Vladan Pljesits som är den märkligaste figur jag känner till. Kom på att jag hade en inspelning där han sjunger och jag spelar trumma.
« Senast ändrad: 04.03.2010, 14:19:34 by bow35 »


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Bow är den ende som agerar vettigt på påfrestningar från andra INKLUSIVE ledningen för festivlaen :D

Inte illa. Själva hade jag gjort en friggebod och hängt mig :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil

Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Själv hade jag varit självgod som Friggebo och sjungit för mig själv...

Aj kjell åverkamm :)
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Eller börjat kriga med mina grannar som man gör på forum som det här.

Tur sverige inte har några.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Citera
Eller börjat kriga med mina grannar som man gör på forum som det här.

Kriget här på forumet är mycket snällt jämfört med det krig man för med sina inre demoner.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Vad är det för demoner då?

Edit: kom fram till att det var barnsligt och suddade när jag driver med krushka, det kan missuppfattas :)

« Senast ändrad: 04.03.2010, 15:38:07 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Eller som D.A.F. en gång i tiden sjöng... Ein bisschen krieg... kanske en motpol till Nicoles Ein bisschen frieden som också var en fin bit.
Båda två märkliga på sitt sätt :)
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Oj du var snabb. Ja det är faktiskt en jäkligt bra låt, måste youtuba...
https://soundcloud.com/user7789882