Kontrollrummet

FORUMFESTIVAL 11 - RÖSTNINGSTRÅD!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

clavinova

  • Gäst
Kanske läge att starta en ny röstningstråd och döpa om denna till "diskussion kring bidragen"?


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Ja hur tusan ska man rösta ??? :huh:
Skriva här i tråden ??
Då lär ju en del missas!!
Förra omgången var det ju som en tabell där man fyllde i sina röster,skulle inte kunna funka den här gången oxo ??
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Ja hur tusan ska man rösta ??? :huh:
Skriva här i tråden ??
Då lär ju en del missas!!
Förra omgången var det ju som en tabell där man fyllde i sina röster,skulle inte kunna funka den här gången oxo ??

Viktigast för mig blir att följa regeln, jag citerar, "Bidraget ska vara så märkligt, okonventionellt, spännande, fantasieggande, inspirerande, tankeväckande OCH njutbart som möjligt".
Kanske rate:r jag varje låt enligt 1-5p, t.ex. 3p märklig, 2p okonventionell, 4p spännande, 4p fantasieggande, osv och summerar, flest poäng vinner, ja så tänker jag nog krångla till det för mig.
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Wow, 3 sidor kommentarer när man kommer hem från jobbet - men bara en som röstat om jag räknat rätt ;)

Har man problem ladda ner en fil så går det alltid tanka hem hela rar-filen, den ligger där också: http://spinachbeach.se/kr/Forumfestival%2011.rar

Jag packade upp de låtarna som ligger däri och döpte om några låtar som innehöll plustecken och parenteser samt bytte ut å mot a som nämnt, annars är de intakta som jag fick dem från 'skallran'.

Tjou!
Tänkte ladda ner men det blev: :o

Error 403: Forbidden

You don't have permissions to access this page. This usually means one of the following:

    * this file and directory permissions make them unavailable from the Internet.
    * .htaccess contains instructions that prevent public access to this file or directory.

Please check file and directory permissions and .htaccess configuration if you are able to do this. Otherwise, request your webmaster to grant you access.


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
mahan, fixat, testa igen!
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tankar och poäng från Gurano!
Mitt tyckande har jag grundat på vad jag ser som märkligt samtidigt som jag ska tycka det är njutbart! Ja lätt var det inte men here are the votes from the Guranic jury

5 poäng: låt nr 5
3 poäng: låt nr 14
2 poäng: låt nr 11
1 poäng: låt nr 17

Ha de gott
Gurano

Låt 1. Asti - Inte så udda i mina öron, dock en trevlig och njutbar låt
Låt 2. Bow33 - I mp3n står det Vladans zigenar orkester och då föll bitarna på plats varför jag kände igen stuket.
Låt 3. Cadello å Flabb - udda men inte så märklig, mer åt fusionsjazz. Har njutbara drag men dock fler onjutbara för mina öron, tyvärr
Låt 4. Divid mfl - bra gjord låt men inte i mina öron jättemärklig. Påminner mycket om Glass och Fripp.
Låt 5. Egghuvud - Inte så mycket musik men udda och ett spännande, njutbart och lite märkligt tilltag
Låt 6. Eko - gitarrbörjan påminner om en 70-tals-hit som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på! Lite lagom kaotisk men lite märklig (2a halvan). Tycker om partiet när han lämnar replokalen och går upp å ut i solskenet (så blev mina bilder)
Låt 7. Emu - Bra proddad med goa ljud, saknar dock ett intressant tema att följa
Låt 8. Flabb - Speciell med mycket ljud, saknar tråd att hänga upp det njutbart märkliga på
Låt 9. Gurano - Jävig ;)
Låt 10. Hellfog - vid 22 startar ett parti som påminner om en låt som var med i eurovisionen för några år sedan. Börjar bra men jag tappar snabbt fokus tyvärr
Låt 11. Kontrollet - Udda stycket där fingliskan faktiskt gör ett spännande (njutbart?) intryck
Låt 12. Absence (LightHead) - Bra låt för sin genre, men för typisk som synthpoplåt för att jag ska uppleva den som märklig
Låt 13. Mahan - Tycker om stadskänslan i början på låten (riktigt bra gjort), sedan fortsätter en bra genomförd rocklåt som inte är så märklig
Låt 14. Max92 - tycker om lunket och ljudbilden. Inte helt omärklig i mina öron
Låt 15. Mixuz - Känns lite trevande i sin prod? Tycker om "rösten på 2a halvan, men annars så händer det för lite för min smak. Jag tror att en märklig sång med text skulle ha gjort susen
Låt 16. Uriah mfl - Tja jag är väl jävig här med ??? ;)
Låt 17. Zorrow - Får extremt stark proggkänsla a la 70-tal. Har liksom hört förr men ändå lite märkligt skön

Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Ja hur tusan ska man rösta ??? :huh:
Skriva här i tråden ??
Då lär ju en del missas!!
Förra omgången var det ju som en tabell där man fyllde i sina röster,skulle inte kunna funka den här gången oxo ??
Det är mitt ansvar att räkna rösterna efter festivalen är slut, så bekymra dig inte över det.  ;)

Kanske läge att starta en ny röstningstråd och döpa om denna till "diskussion kring bidragen"?
Och vad är det som säger att den tråden skulle bli fri från slask...? :mellow:

Ibland saknar jag en funktion som finns på andra ställen, att kunna flytta ovidkommande inlägg till en slasktråd.
DON'T PANIC


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Skall vi rösta här eller öppna en ny tråd där vi bara lägger rösterna? Eller skall vi skicka ett privat meddelande till Rattel? Så kan han uppdatera i trådhuvudet?!  Det blir anonymt, men så kan vi avslöja det efter sista röstdagen?!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Skall vi rösta här eller öppna en ny tråd där vi bara lägger rösterna? Eller skall vi skicka ett privat meddelande till Rattel? Så kan han uppdatera i trådhuvudet?!  Det blir anonymt, men så kan vi avslöja det efter sista röstdagen?!
nu är vi 2 som röstat enligt rattles direktiv så jag tycker vi fortsätter så
G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Skall vi rösta här eller öppna en ny tråd där vi bara lägger rösterna? Eller skall vi skicka ett privat meddelande till Rattel? Så kan han uppdatera i trådhuvudet?!  Det blir anonymt, men så kan vi avslöja det efter sista röstdagen?!
Virra inte till det nu. <_<
Reglerna för röstningen står i trådhuvudet och gäller fortfarande. Rösterna ges här, ingen annanstans..
DON'T PANIC


Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Lyssnade genom första halvan av alla låtarna.
Efter dryga 10 år på radion, och en diger skivsamling,
går jag efter det faktum att om det inte händer något
som fångar mitt intresse inom 2 minuter, lär det inte
hända nåt spännande sen heller :)

Utan att ta hänsyn till vilken låt som är märkligast (?!)...
Här är de låtarna jag tyckte tilltalade mig mest.

Låt nr 1 --- 5 poäng. Snyggt! Naket! Naivt! 60-tal? 60-tal!

Låt nr 16 --- 3 poäng. Sett till musiken den låten som svänger mest (stort plus i min bok)!
Hade sången haft mer nerv och en röd tråd skulle den inte blivit nästbäst. Får mig att tänka lite på
UCPs tidiga utsvävningar och Ebbots röst hade suttit som en smäck här.

Låt nr 8 --- 2 poäng. Avigt snyggt. Lagom otajt. Skaplig sång.

Låt nr 5 --- 1 poäng. Poppigare och mer kontrollerade stunder från valfri tysk artist från 80-talets Tyskland. Holger Hiller, Einstürzende Neubauten...
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


freddy

  • Gäst
borttaget
« Senast ändrad: 04.03.2010, 09:48:31 by freddy »


DåligtGehör

  • Gäst
Väldigt mycket tjafs i denna tråd plus ett mycket onödigt gnällande av Cadello på Artrock.

Lägger man upp låtar så låt då folk få tycka vad de vill. Ta till dig av det du kan av kritiken/tyckandet. Det är stort att människor försöker men allt resulterar inte i något strålande. Var glad att människor bryr sig och faktiskt säger något alls.

------

However - det märkligthestindex jag använder är nog lite flytande, fast jag försöker nog se om det finns något bortom det vanliga som samsas med att stycket är intressant.

Låt 1. Asti - "Inte så udda i mina öron, dock en trevlig och njutbar låt". Visst är trummorna lite annorlunda i sitt pådrivande gentemot de mesta man kan höra i denna lite poppiga stil. Jag hade nog föredragit lugnare men helt annorlunda percussion och att du spetsat till andra saker lite mer. Satsat ännu mer på det starkaste mest märkliga kortet i arret - brasset. Fin lågmäld sång och bra gitarr samt vibes eller var det är.

Låt 2. Bow33 - Intressant röst och jag gillar egentligen sånt här, men den känns ändå inte särskilt stark. SKulle nog behövt hålla på lite längre och utvecklats. Varför så kort?

Låt 3. Cadello å Flabb - Inte så märklig, men gillar grundgrovet och det finns både humoristiska och mer njutbara insatser. Vissa syntsaker är rent komiska (fast på ett bra sätt) och andra insatser känns seriösa och helt ok. Som helhet ok men inte någon topplåt.

Låt 4. Divid mfl - Den här får jag inget större grepp om, eller den tar inte tag i mig alls. Känns som ett jam där ingen riktigt hittar in. Inget tar riktigt fart förren det är över och något annat tar över. Sedan blir det varken spännande brott eller att facklan förs vidare. Rätt torftigt.

Låt 5. Egghuvud - Fick mig att lystra till. Kort men intressant collage. Bra blandning mellan röster, vattenljud och små annorlunda instrumentinsatser. Skönt ämne som behandlas. Varför är vattenljud så skönt? Men borde inte stycket heta Wasser?

Låt 6. Eko - Här hör jag till att börja med inget särskilt märkligt. Med dagens och gårdagans mått mätt är det inget särskilt okonventionellt i låtens första del. Men nu händer något... fint jag tror du går med klet i skorna och att ingen uppmärksammar det. Tur att stolen är så skön att sjunka ner i efter ett hårt rep.

Låt 7. Emu - Oj det var kort. Känns som ett intro som inte kom så mycket längre. En del lite "märkliga" ljud men är det ändå inte lite väl mycket i din bekvämlighetszon - tempomässigt, rytmerna, rösterna?

Låt 8. Flabb - En av få stycken hittills som skapar lite vacker orolig energi. Bra att få till slagverk som både är taktfast och elastiskt. Väl avvägda insatser på sitar eller vad det är. Grymt effektivt att använda distade mustiga gitarrer så sparsamt!

Låt 9. Gurano - Det här är ju bitvis inte långt ifrån mina gamla marker. Fina idéer och bra spelat. Synd att gitarrljudet inte är i klass med vad stycket är. Kanske skulle ett något mindre användande av de udda ljuden vara ännu starkare. Skulle gärna hört den med ett bättre gitarrljud samt med Eberhard Webers bas och Jon Christens trummor till.

Låt 10. Hellfog - Första delen låter för mig som en skojlåt fast med en seriös ansats eller tvärtom. Från cirka 80 gillar jag det och du skulle gärna fått hålla på längre där. Fast kanske var slutet mindre märkligt egentligen? Men märkligt nog så tyckte jag bättre om det.

Låt 11. Kontrollet - Fina finska pinnar.

Låt 12. Absence (LightHead) - "...för typisk som synthpoplåt för att jag ska uppleva den som märklig". Jag kan gilla repitativa låtar men sen är jag inte mycket för syntpop och då tröttnar jag.

Låt 13. Mahan - Det är en trevlig poprocklåt med lite annorlunda vändningar. Inget illa med det men inte högt upp på märklighetsskalan.

Låt 14. Max92 - Du lyckas både förmedla ett slags lugn invävt med oro/ickestabilitet. Man kan inte helt slå sig till ro och bara njuta och inte heller åt andra hållet. Märkligt.

Låt 15. Mixuz - Kanske inte vad du vill höra... men jag tycker den är lite rörande. Den gör inget stort väsen av sig och är lite amatörmässig i sitt utförande fast det på ett sätt jag uppskattar. Underbara "fasade" röstljud!

Låt 16. Uriah mfl - Kunde inte det här blivit starkare utan "vanlig sång", bara röster ingen text? Bra drive!

Låt 17. Zorrow - Helt okej, men gillar mer aahh än verserna som jag ändå knappt hör vad du sjunger på. Du kunde nog ha vridit till den två varv till väl?


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Hm, jag skall ju egentligen inte klaga eller få någon att ändra på sig,, men ändå?!

Det är faktiskt inte direkt riktat till någon speciell utan mer generellt, även om det finns kommentarer som säkert kan vara argument för motreaktion.

Att säga att man inte gillar stilen eller att det är fel instrument, eller att det måste riva tag direkt i introt, annars är det inte intressant?!

Öppna öronen, var lite mer djuplyssnande och försök föstå upphovsmannens ambition i stället för att avfärda bara för att det inte passar in i ditt normala öra.

Men detta var faktiskt bara en reflektion!

Själv blir jag jätteglad över att höra saker, och när jag tror att jag förstår hur någon tänkt eller kännt blir jag nästan upprymd! Häligt med musik.


Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil

att det måste riva tag direkt i introt, annars är det inte intressant?!


Tog åt mig av den :)
Introt är ju också en del av låten. Precis som en bra refräng tycker jag
att ett intro kan vara bra. Givetvis lyssnar jag ändå på helheten.
Men ärligt... hur många låtar kan du räkna upp som du tyckt har varit
trista halvvägs och att den andra halvan varit skitbra?
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
En efterlysning...

Det vore intressant att höra hur den som står för låt 2 kom fram till
texten och melodin till sången.

Med tanke på att följande regeln fanns:
Det får under inga som helst omständigheter vara en cover, endast nykomponerade originallåtar godkänns!
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil

Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
Utan att ta hänsyn till vilken låt som är märkligast (?!)...

jag tycker det är lite trist och väldigt nonchalant av dig, Kruschk, att fullständigt ignorera det som faktiskt är TEMAT för denna festival - några här (alla?) har ansträngt sig för att hålla sig till ett gemensamt framröstat tema, och då tycker jag att 'juryn', de som kliver in och avger röster, skall respektera detta - temat är ju faktiskt MÄRKLIGASTE låten, inte snyggaste produktionen !   ;)


men jag tycker som du om låt nr två, dock !  ;)


Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil

jag tycker det är lite trist och väldigt nonchalant av dig, Kruschk, att fullständigt ignorera det som faktiskt är TEMAT för denna festival - några här (alla?) har ansträngt sig för att hålla sig till ett gemensamt framröstat tema, och då tycker jag att 'juryn', de som kliver in och avger röster, skall respektera detta - temat är ju faktiskt MÄRKLIGASTE låten, inte snyggaste produktionen !   ;)


Jag har väl varit otydlig. Precis som Dividend i ett tidigare inlägg skrev så kör folk sina egna definitioner av ordet märklig.
I reglerna för festivalen går att läsa:
Bidraget ska vara så märkligt, okonventionellt, spännande, fantasieggande, inspirerande, tankeväckande OCH njutbart som möjligt

Vartenda av orden är jag säker på väcker helt olika associationer hos olika medlemmar på KR.

Det hade varit enklare om temat hade varit "Bästa Black Sabbath-rippoffen", då hade man haft någon riktlinje som inte lämnar ett enormt
fritt utrymme för egen tolkning, tror jag iaf :)

All respekt till folk som tagit sig tid och gjort sitt bästa men... temat var för öppet för mig och därför gick jag på vilka låtar som
jag tyckte tilltalade mig mest. Om jag röstat utifrån fel grunder så ta bort mina röster. No hard feelings at all :)
Jag får göra om och göra rätt till nästa gång i så fall.

Det intressanta för mig är att höra musik som väcker känslor hos mig och då är all sådan musik märklig, okonventionell, spännande, fantasieggande, inspirerande, tankeväckande OCH njutbar. Så de jag röstat på har i mina ögon och öron gjort musik som på ett sätt skilt sig från andra. Om de var märkliga... ja... märkligt bra :)

http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil

jag tyckte tilltalade mig mest. Om jag röstat utifrån fel grunder så ta bort mina röster. No hard feelings at all :)


Nej! det finns inga felaktiga grunder så vitt jag kan se. Klart att dina röster och tankar räknas. Alla röstar ju efter sitt huvud, hur de tolkar reglerna. Det går liksom inte att komma ifrån. och till syvende och sist är det ju bara en kul grej vi gör för att ha roligt! Glöm inte det!! :)


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil

Jag har väl varit otydlig. Precis som Dividend i ett tidigare inlägg skrev så kör folk sina egna definitioner av ordet märklig.
I reglerna för festivalen går att läsa:
Bidraget ska vara så märkligt, okonventionellt, spännande, fantasieggande, inspirerande, tankeväckande OCH njutbart som möjligt

Vartenda av orden är jag säker på väcker helt olika associationer hos olika medlemmar på KR.

Det hade varit enklare om temat hade varit "Bästa Black Sabbath-rippoffen", då hade man haft någon riktlinje som inte lämnar ett enormt
fritt utrymme för egen tolkning, tror jag iaf :)

All respekt till folk som tagit sig tid och gjort sitt bästa men... temat var för öppet för mig och därför gick jag på vilka låtar som
jag tyckte tilltalade mig mest. Om jag röstat utifrån fel grunder så ta bort mina röster. No hard feelings at all :)
Jag får göra om och göra rätt till nästa gång i så fall.

Det intressanta för mig är att höra musik som väcker känslor hos mig och då är all sådan musik märklig, okonventionell, spännande, fantasieggande, inspirerande, tankeväckande OCH njutbar. Så de jag röstat på har i mina ögon och öron gjort musik som på ett sätt skilt sig från andra. Om de var märkliga... ja... märkligt bra :)


Själva tanken med denna festival är just att var och en måste göra sin egen tolkning av begreppet märkligt, och självfallet i kombination av njutbar. Din tolkning är så god som någon annans!  :)



Till samtliga:

Jag har uppmuntrat till kommentarer, och så länge det inte går till personangrepp så kan man faktiskt få tycka vad man vill om bidragen.
Så får jag be om lite mer respekt för varandras åsikter i denna tråd?
DON'T PANIC


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
En efterlysning...

Det vore intressant att höra hur den som står för låt 2 kom fram till
texten och melodin till sången.

Med tanke på att följande regeln fanns:
Det får under inga som helst omständigheter vara en cover, endast nykomponerade originallåtar godkänns!

Vill du förtydliga vad du menar? Är låten ifråga en cover, i så fall på vad?
DON'T PANIC


Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Texten och sångens melodi är tagen från låten Izadji mala av Ferid Avdic.



Svårt för de som inte kan språket kanske men... den låten är det.

Jag väntade med flit på en kommentar från den berörde men du hann före.
Vem vet det kanske rör sig om ett missförstånd och det var oklart att det inte
skulle vara covers  :P
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Du är lustig du kruShka men du har rätt i ditt fall-sången låter plankad rakt av eller så är det en trad???, det som jag däremot reagerade direkt på igår då jag lyssnade igenom bidragen var låt nr. 1 m. Asti (som i sig är väldigt fin och m. ballt "psykat" dubbspår på sången) där harmonierna och ackordföljden som jag irriterande nog inte kommer på vilken låt det är men att det är taget från en rätt känd gammal 60/70-tals låt råder inga som helst tvivel om även om Asti förvridit första takten/harmoniken i var strof så är nedgången den gamla klassiska även om det finns otaliga varianter på den


asti

  • Gäst
Du är lustig du kruShka men du har rätt i ditt fall-sången låter plankad rakt av eller så är det en trad???, det som jag däremot reagerade direkt på igår då jag lyssnade igenom bidragen var låt nr. 1 m. Asti (som i sig är väldigt fin och m. ballt "psykat" dubbspår på sången) där harmonierna och ackordföljden som jag irriterande nog inte kommer på vilken låt det är men att det är taget från en rätt känd gammal 60/70-tals låt råder inga som helst tvivel om även om Asti förvridit första takten/harmoniken i var strof så är nedgången den gamla klassiska även om det finns otaliga varianter på den
Som du säger är det en klassisk harmoniföljd i verserna, men att jag medvetet skulle ha plagierat någon låt motsätter jag mig starkt!
Jag såg fram emot den här festivalen som något annorlunda och spännande, men det här blir mer och mer olustigt med alla påhopp och antydningar,
så jag har mer eller mindre tappat lusten för det här. Tyvärr verkar detta vara en trend på KR just nu........


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
FÖR BÖVELN :angry:

Lägg av nu alla.

Morr
Life is too short to remove USB safely


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Och för att inte glömma ved detta EGENTLIGEN handlar om..... mina poöng:

5p - Låt nr 14
3p - Låt nr 1
2p - Låt nr 16
1p - Låt nr 17

OCH ett hedersomnämnande till Mahan som summerar det hela i sin låt... LETS GIVE THE MUSIC A TRY

Ugh, mig har talat B)

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Jag förstår absolut inte hur en del kan ta så förbaskat illa vid sig och i mina ögon starkt överdriver och tom blir barnsligt aggresiva pga vad vissa av oss vill säga här, fan skall man inte våga/kunna säga vad eller hur man uppfattar vissa låtar förrän en del får spelet direkt???
Jag har varken sett eller skrivit något som är nedsättande och nu tycker jag man kan skilja barnen från dom vuxna människorna, Asti, jag tycker ju din låt var skön tex, kan du inte läsa???


Hursomhelst så låter i alla fall jag mig inte nedslås av ett fåtals oförmåga att ta åsikter/kritik och menar att all uppmärksamhet är bra, som någon annan skrev tidigare, bättre med någon form av omdömen än total tystnad eller???

Jag har här nedan försökt sammanställa min personliga röstning trots att jag, som jag sa tidigare tycker märklighetsfaktorn inte var speciellt hög men betygen gäller dock denna faktor:

Låt 15 vinner helt klart i märklighetsfaktor i mina öron med 5 poäng*
Låt  9 får 3 poäng, en ny Sergio Leone?!?
Låt  8 får 2 poäng, lite Ummagumma vibbar här...
Låt  3 får 1 poäng för att den är minst märklig men ändå skön på något sätt, dock plottriga gitarrer och platta elpianon, med lite mer dynamik och feel hade Jeff Beck fått en konkurrent!

Låt nummer 7 var mest intressant och skön rent musikaliskt för min del, filmisk och väldigt nice!!!

I övrigt väldigt tråkiga syntljud etc, fasen är det ingen som har testat Jupiter 8 pluggen här???







Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
och till syvende och sist är det ju bara en kul grej vi gör för att ha roligt! Glöm inte det!! :)

nä nä nä...tjäran hålls kokande och fjädrarna redo, så det så... :lol: :lol: :lol:


Utloggad Hellfog

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 242
    • Visa profil
Normalt sett brukar moderatorer städa upp onödiga och angripande inlägg eller har ni en annan policy på KR?
Min Musik:
http://psyerichybrid.com/
http://soundcloud.com/psyerichybrid


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Du är lustig du kruShka men du har rätt i ditt fall-sången låter plankad rakt av eller så är det en trad???, det som jag däremot reagerade direkt på igår då jag lyssnade igenom bidragen var låt nr. 1 m. Asti (som i sig är väldigt fin och m. ballt "psykat" dubbspår på sången) där harmonierna och ackordföljden som jag irriterande nog inte kommer på vilken låt det är men att det är taget från en rätt känd gammal 60/70-tals låt råder inga som helst tvivel om även om Asti förvridit första takten/harmoniken i var strof så är nedgången den gamla klassiska även om det finns otaliga varianter på den
Jag vill påstå att jag har lyssnat på mycket musik från den eran, och jag gör inga associationer till någon bestämd låt, utan bara till genren. Du kommer ju inte ens själv på "vilken låt" det är.  ;)
Oavsett vilket, om man medvetet eller omedvetet har "tagit" eller inspirerats av en viss låt, så saknar det betydelse. Regeln är att man inte skall ställa upp med en cover.  Det är en rejäl skillnad.
DON'T PANIC


Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Du är lustig du kruShka

Jag vill gärna ta det som en komplimang... men du får först förklara på vilket sätt jag är lustig.
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


asti

  • Gäst
Jag förstår absolut inte hur en del kan ta så förbaskat illa vid sig och i mina ögon starkt överdriver och tom blir barnsligt aggresiva pga vad vissa av oss vill säga här, fan skall man inte våga/kunna säga vad eller hur man uppfattar vissa låtar förrän en del får spelet direkt???
Jag har varken sett eller skrivit något som är nedsättande och nu tycker jag man kan skilja barnen från dom vuxna människorna, Asti, jag tycker ju din låt var skön tex, kan du inte läsa???
Hursomhelst så låter i alla fall jag mig inte nedslås av ett fåtals oförmåga att ta åsikter/kritik och menar att all uppmärksamhet är bra, som någon annan skrev tidigare, bättre med någon form av omdömen än total tystnad eller???
Det jag reagerar på är att du antyder att jag plagierat en 60/70-tals låt! Jag anser mig kunna läsa och om du själv besitter den förmågan ser du också att även din  ovanstående kommentar är kryddad med ett antal nedsättande värderingar, "barnsligt", "får spelet", "skilja barnen från dom vuxna"....
Det är den här tonen i kommentarer man blir upprörd och ledsen över. Men nu har jag sagt mitt och tänker inte diskutera detta vidare! Hoppas du respekterar det!
/Asti


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag röstar när bråket upphört :D

Vill inte få en knytnäve åt mitt håll av misstag :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Märkliga bidrag här!
Hepp!

 :lol:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google