Forum > Färdiga produktioner
Gränslandet - Vårväntan
equality:
Mysigt! Trevligt med Åsas prat på slutet. Fina gitarr- (dobro-) figurer och trallvänlig refräng. Snyggt ljud och mix. Smeksamt utan att bli banalt. Skicka till alla P4-radiostationer!
ydderF:
Oj tackar tackar!! Vad kult at ni gillar ;)
Jag tycker det är så mysigt när Åsa snackar på slutet av låten, at jag tänker bara låta henne prata på låtarna framöver :P :lol:
Du har en lika skön röst när du pratar som när du sjunger, Åsa :wub:
Emulator:
Tja, nja. . Det blir lite för sockersnällt för min smak på något vis, men ni vet ju hur jag är :D
Däremot är det ju precis lika snyggt spelat och mixat som vanligt helt klart. Kanske att åsa ligger lite högt i mix? Kanske kan komprimera rösten en gnutta till, så kan man sänka volym med bibehållen tydlighet ?
Och visst är man less på vintern nu!
ydderF:
Tack Emu,
javisst smaken är som baken ;)
Åsa's röst är ganska mycket komprimerad faktisk.
Jag kjörde den hårt igjennom en UA 1176, men kanske den ligger lite högt?
Igjen, när jag lyssnar på mina Genelec så är den passa, men på mina Yamaha HS 50 så kan jag nog hålla med dig.
Jag tycker också att mandolinen ligger lite högt i högre högtalare..
Tack for lyssningen :)
Åsa:
Hej på er!
Äntligen fick man ta tag i en Gränslandslåt igen :wub: ! Det blev en himla mysig låt det här tycker jag. Skön text, en typisk Cykelntext, beskriver vardagen så bra och enkelt. Kanonfint spelat av Freddy. Mitt prat där ja hahaha, nänä, det blir inget mer prat nu Freddy, det där var utanför mina bekvämlighetsramar REJÄLT haha! Men jag gjorde det, och det är jag stolt över! ( Tack :) :) )
Imponerad över melodin är jag, den sätter sig direkt! Jag tycker nog också att leaden ligger lite för högt, iallafall i första delen av låten.
Tusen tack ni som lyssnat och kommenterat såhär långt, värmande i snöhelvetet.. jag blir nog lite lätt vansinnig snart om det inte ger sig!! Nu kräksnöar det här igen. :(
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida