Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Dreaming
egghuvud:
Lyssnade på sista versionen. Behagligt är väl det ord som dyker upp. Är lite osäker på akkeljudet. Låter lite hårt reverb. Fast det är klart det får inte bli för mjukt heller. Basen fiunkar, men det är ett rätt så dominerande ljud så det är nog därför man tycker att den kommer så långt fram i ljudbilden. Kul när det stegras mer och mer sådär. :)
MaxB:
Jag upptäckte imorse att orgeln försvunnit i sista versionen. Det är inte tillåtet...
Gör om gör rätt (kanske putsa bas eller lägga om också).
Och en ny idé dök nu upp i huvudet vid ny lyssning - att vid c:a 3:50 efter A och D lägga in ett kort Dm, innan återgången till A.
Bra som omväxling utan att störa. Ska ta med idén till senare tillfälle.
Kon-Trollet:
jättemysig video - helt okej kvalitet utan proffsgrejor - bra !
på tok för långt avslut med solnedgången dock....( i min rastlösa värld alltså... ;))
låten tycker jag att jag känner igen, men så är det ju med det mesta nuförtiden...svårt att hitta harmonier som inte kombinerats förr....
edit - kom just på vart jag hört det för, hihi....refrängen på Rocket Man - el Tonjon :D
MaxB:
--- Citat från: Kon-Trollet skrivet 08.03.2010, 11:12:15 ---jättemysig video - helt okej kvalitet utan proffsgrejor - bra !
på tok för långt avslut med solnedgången dock....( i min rastlösa värld alltså... ;))
låten tycker jag att jag känner igen, men så är det ju med det mesta nuförtiden...svårt att hitta harmonier som inte kombinerats förr....
edit - kom just på vart jag hört det för, hihi....refrängen på Rocket Man - el Tonjon :D
--- Slut citat ---
Tack för vaken analys!
Ja, videon har minst två problem:
1) the "beachboy" e inte så snygg precis och han rör sig som en flodhäst
2) den lugna solnedgången. Solnedgången bör bara vara med de sista sekunderna.
Jag ska titta efter fler somriga filmsnuttar att plocka in istället för 1) och 2)
clavinova:
Övergången mellan badpöjkens hopp och det skvalpande vattnet är top notch! Behåll, tycker att den sätter piff på sommarkänslan, flodhäst eller inte...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida