Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Dreaming
MaxB:
--- Citat från: asti skrivet 07.03.2010, 10:56:15 ---Fin uppbyggnad av intensiteten och bra instrumentering. Låten är avkopplande med fina harmonier.
Ibland upplever jag det lite "rörigt" och aningens otajt vid slutet av slingorna, när trummor, bas och ak.gitarr
lägger på lite "fills" inför nästa "vers".....kanske är för mycket reverb....är lite osäker där. Hur som helst ingen större grej!
Om du vill förstärka sista slingorna ytterligare kunde man tänka sig lite "entoniga" stråkar.
--- Slut citat ---
Det är bra idé - mellotronstråkar!
Kanske lite mellotronkörer i det som skulle kunna kallas för "refrängen" också? Hmm, tack för tips!
En tidigare version jag gjort innehåller en massa gitarrstämmor på slutet. Hmm igen...
Wernborg:
Riktigt skönt sound och en bra låt.
Något som kan förbättras är "samspeltheten". Nu är det bitvis ganska otajt.
Hur har du fått fram basljudet? Mycket nice.
MaxB:
--- Citat från: Wernborg skrivet 07.03.2010, 14:19:44 ---Riktigt skönt sound och en bra låt.
Något som kan förbättras är "samspeltheten". Nu är det bitvis ganska otajt.
Hur har du fått fram basljudet? Mycket nice.
--- Slut citat ---
Har nu (delvis försiktigt) lagt till mellotroncello, stråkar, kör och flöjt och tagit bort reverben som Asti misstänkte kunde vara för mycket.
Klippt och flyttat på några få delar av basspelet som var otajt men det finns mer! Bör egentligen lägga om basen och göra rätt och bra från början men vet inte om jag kan få fram det där speciella ljudet igen. Basen går via POD2 och har en del kompressor och reverb därifrån. Men exakt hur den fått basljudet på POD2:an minns jag inte. Sen har jag i datorn eq:at upp runt 80-100 Hz och även nånstans runt 1000-2000 Hz.
Ny version 2010-03-07:
http://boom.shivas.se/music/MaxB_Dreaming_20100307.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://boom.shivas.se/music/MaxB_Dreaming_20100307.mp3[/mp3]
Är det för mycket bas? Låter olika i olika lurar och olika hötalare hos mig!
Gurano:
En bra låt som växer hela tiden.
I mina hörlurar låter basen bra, i alla fall
Basen e lite otajt på nåt ställe och låten e nog lite för lång enligt min smak - men en bra låt....ja det e de!
Ha de
Gurano
MaxB:
--- Citat från: Gurano skrivet 07.03.2010, 16:44:24 ---En bra låt som växer hela tiden.
I mina hörlurar låter basen bra, i alla fall
Basen e lite otajt på nåt ställe och låten e nog lite för lång enligt min smak - men en bra låt....ja det e de!
--- Slut citat ---
Ja, tyvärr är basen lite otajt och tyvärr är helgen nästan slut. Då finns ingen musiktid kvar.
Nu håller datorn på att ladda upp videon som är ännu längre än låten, på youtube.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida