Forum > Färdiga produktioner

Eko - Wild Fire Flames

<< < (5/10) > >>

Eddi:

--- Citat från: Gurano skrivet 05.03.2010, 00:01:51 ---Tycker om denna låt - förflyttas rakt till 1968 och dess flumkänsla. Inte visste jag att du kände L. Cohen - för det är väl han som sjunger ;)

Skönt stuk, men jag tycker att sången låter lite vass med start vid ca 118 (åtminstone i mina lurar)

Ha det gott
Gurano

--- Slut citat ---
:D Thnx G jo LC är en favvis men hans röst ligger jag nog mil ifrån. Vasst vid 118 ok ska kolla.

cykeln:
Ja nu tog ju du inte den åt det flum-håll jag tänkte  utan åt det andra
men i like it i alla fall
Refrängmelodin är super - en slags mantradoftande allsång. Kunde varit nationalsång på Gärdet.
Kanske att hö sologura är lite mycket på slutet?

Jonte:
Ja, väldigt skön ljudbild! Går fint till mitt vin  ;)

/Jonte

Eddi:

--- Citat från: Eko skrivet 05.03.2010, 07:44:15 ---
--- Citat från: Gurano skrivet 05.03.2010, 00:01:51 ---Tycker om denna låt - förflyttas rakt till 1968 och dess flumkänsla. Inte visste jag att du kände L. Cohen - för det är väl han som sjunger ;)

Skönt stuk, men jag tycker att sången låter lite vass med start vid ca 118 (åtminstone i mina lurar)

Ha det gott
Gurano

--- Slut citat ---
:D Thnx G jo LC är en favvis men hans röst ligger jag nog mil ifrån. Vasst vid 118 ok ska kolla.

--- Slut citat ---
Det är vers två (Edit: refräng 1) det (iofs samma text som vers 1) (Edit2 inte alls) är det rösten som är för vass (hög) eller nåt annat jag hör inget G.

Eddi:

--- Citat från: cykeln skrivet 05.03.2010, 11:31:31 ---Ja nu tog ju du inte den åt det flum-håll jag tänkte  utan åt det andra
men i like it i alla fall
Refrängmelodin är super - en slags mantradoftande allsång. Kunde varit nationalsång på Gärdet.
Kanske att hö sologura är lite mycket på slutet?

--- Slut citat ---
Jag har snackat med han men han ger sig inte han ska låta så påstår han.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion