Forum > Färdiga produktioner
Eko - Wild Fire Flames
MaxB:
Dessa sologitar-ekon från en svunnen tid... 80-tal... Eko... Gärdesfest... Eko som soloartist i bild på förstasidan av tidningen...
Wild Fire Flames
This fire is not so wild though, it's laid back!
tsmalmbe:
V3:
Det första som slår mig är retropanorereingen och retrotrummorna. På gott och på ont. Virveln låter väldigt bandmick och 70-tal. Sången är megablöt, men det hör genren till förstås. Dynamik finns det, och det passar denna låt bra. Lite mysko sound här och där som inte helt sitter i 70-talet, men vackert. Gitarrsolosoundet lite pipigt och "line-in"-aktigt. Virveln är bra exempel på hur en diskantfattig virvel kan bidra till en mera lättlyssnad mix.
Basisten skulle måste klippas och limmas för att bli tajt i början, han är lite sen på vissa toner då arrangemanget är helt bart. Bastrumman och basen måste vara 100% då det endast finns dessa två i arret!
Den basiga stämman gör detta väldigt varmt.
Trumprogrammeringen kunde vara mera laid-back (hihatten låter lite repetitiv och loopad), trots att handtrummorna gör sitt för att hjälpa till att bli levande.
Snyggt++.
Rattlesnake:
Ver 3: Rackarns bra, ljudbilden är banne mig radioklar. Tung och saftig. Mycket välgjord mix med snyggt stereolandskap. Extra plus till Hush-deep-purpleorgeln! Synd bara att basen inte är tajt mot trummorna, gör om den! Funkar det ändå inte, finns det säkert nån som kan lägga en tajt bas - för det är låten verkligen värd. Riktigt skön att lyssna till, som att sjunka in i något slags endorfinrus... Bra sång och text också.
Eddi:
--- Citat från: hogge skrivet 03.03.2010, 15:15:21 ---Vilket skönt sound Du hittat här Eko.. Sången är bra men får mig att bli lite förvirrad. Jag behöver nog vänja mig med den lite mer kanske? Jag hade nog föredragit en mer nedtonad andrastämma och njutit av en (kanske) något skör solostämma som passar in i miljön..
Men som sagt - jag ska lyssna lite till, men det är en mysig låt Du fått till..
--- Slut citat ---
:D Tack för det Hogge Sången gjorde även mig förvirrad men efter några genomlirningar så upplevde jag att det lät rätt så bra faktiskt. Den mörka stämman var inte alls meningen men men så kan det bli.
Eddi:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 03.03.2010, 17:41:04 ---
Lyssnade bara på dern senaste verren (brukar vara bäst ;)) Gillar den här ljudbilden..din laidback-stämma här..och det är väl inget fel på guran..den låter jättefint här :P
Den här musiken får mej att drömma mej bort..till det glada 80-talet, bra gjort!
/Marre
--- Slut citat ---
:D Tack Marre ja det kanske är 80-talet sånt tänker jag inte på det är väl inpräglat antar jag.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida