Kontrollrummet

Slutna lurar som inte läcker ut

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Hej!!


Börjar bli dags för mig att lägga skarp sång till koreas nästa platta.

Kommer att sjunga in så mycket det bara går hemma i min trygga vrå.

Jag gillar att ha ganska hög volym i lurarna när jag spelar in. Mina vanliga AKG K240 håller ju som bekant inte supertätt och är ju inte direkt till för att användas som inspelningslurar.

E de nån som vet ett par bra slutna lurar som verkligen inte läcker ut (vill inte ha in-ear) . Behöver ju inte vara tipp topp kvalité då dom inte ska mixas i. Max 500:-

Har spanat in dessa på Thomann     http://www.thomann.de/se/extreme_isolation_ex_25.htm

Dom har fått bra recensioner när man surfar upp dom på internet. Men dom e ju till för att isolera bort ljudet utanför.....nå som vet hur det är med läckaget.


Skulle uppskatta några riktigt snabba svar här eftersom beställningen till Thomann går iväg ikväll


Yours Truly

Micke


Utloggad tsmalmbe

Jag brukar spela in med T.BONE HD880. De är basiga och bumliga och LJUDLIGA - men endast på insidan. I jämförelse med K240 så är de riktigt tysta på utsidan.

Jag skulle aldrig mixa eller seriöslyssna med dessa dock.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Jag brukar spela in med T.BONE HD880. De är basiga och bumliga och LJUDLIGA - men endast på insidan. I jämförelse med K240 så är de riktigt tysta på utsidan.

Jag skulle aldrig mixa eller seriöslyssna med dessa dock.


Okej Thanx!  :)

Dom var ju ännu billigare än dom jag tittade på......dock blev jag nyfiken på dom jag länkade till tack vare dom ganska snälla recensionerna. Du råkar inte veta hur pass mycket dom läcker???   :)


Utloggad tsmalmbe

Ingen aning, men de ser ju ut som Peltor, så de är säkert dugliga som skyddsutrustning också i de dagliga lantarbetena.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea

Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Jag gillar att ha ganska hög volym i lurarna när jag spelar in.
Hur många lurar klarar av hög volym utan att läcka?
Själv har jag ett par Sennheiser HD 280 Pro och de släpper
inte ut särskilt mycket men... drar man på lite högre så
tar en mikrofon upp det.

Lagom volym i de lurarna så läcker de nada...

De är iofs över ditt satta pris men de både sluter bra och
låter ganska ok också.
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


Utloggad Erik är okomprimerad

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 44
    • Visa profil
har ett par T.BONE HD880 själv. Köpte dem just för att ha som några skräplurar vid pålägg vars enda syfte skulle bli att inte läka nått.
Tyvärr var passformen väldigt dålig, på mig iaf. Så de fyller inte ens funktionen att hålla ljudet på insidan. Och att lyssna i eller mixa är det inte ens lönt att fundera på.

Kanske finns det något knep att ta till för att få dom att passa mitt lilla huvud men jag har då inte hittat något ännu tyvärr.
Dela gärna med er om ni har något ess i rockärmen på den punkten