Forum > Färdiga produktioner

Håkan Nilsson - Blott en dag

<< < (3/4) > >>

hogge:

--- Citat från: Eko skrivet 26.02.2010, 23:16:51 ---När du hamnar på ålderdomshem Hogge kommer jag och lirar mina låtar :lol: Sorry för OT HN

--- Slut citat ---

Va gulligt.. Tack!  :rolleyes:

Håkan Nilsson:
Hm. På den här låten var det i alla fall ingen kvinnlig reklaröst för en oanvändbar mp3 rippare. Nu är det helt kört att rippa. Jag har försökt hela dan det går inte. Jag kan laga mat, jag kan bygga kakelugnar jag kan reparera dieselmotorer jag kan springa maraton jag kan ensamsegla jorden runt jag kan stå naken på ett ben, men att hitta ett fungerande ripparprogram kan jag aldrig. Fy fan vad less jag blir. Jag är helt säkert utvecklingsstörd. jag borde få förtidspension och ligga i spännbälte på dårhus

morgonte:
En riktig klassiker som behållit sin popularitet i snart 150 år! Slå det den som kan :)! Det ligger i sakens natur att det är svårt att göra nåt nytt och fräscht av nåt sånt, och det försöker du ju inte heller. Jag reagerar som andra på den svajiga sången, men förstår av dina kommentarer att det i stora delar är ett medvetet val. Jag har dock svårt för att du andas mitt i en fras på några ställen. Instrumentspelet låter bara bra. Gott hantverk!

Och alla rockare! Det funkar redan att köra Elvis och Beatles på panschisgigen. Om 10 år kan ni köra Purple och om 15-20 år Iron Maiden på ålderdomshemmen! :D

cykeln:
En av de sånger jag sjungit några gånger i kyrkan där tårarna inte är långt borta
Riktigt fint med munspelet
Bra spel på gitarren
Bra ljud överlag
Föreslår att du inte drar isär orden ... ex beskäär -- da , vii --- la, sää .... skild, så mycket

Håkan Nilsson:

--- Citat från: cykeln skrivet 28.02.2010, 15:08:52 ---En av de sånger jag sjungit några gånger i kyrkan där tårarna inte är långt borta
Riktigt fint med munspelet
Bra spel på gitarren
Bra ljud överlag
Föreslår att du inte drar isär orden ... ex beskäär -- da , vii --- la, sää .... skild, så mycket

--- Slut citat ---
Tackar för vänliga kommentarer. Frun som är min coach när det gäller gammelmusik säger samma sak om isärdragning av ord. Men jag har svårt att sjunga annorlunda, då låter det ännu konstigare tror jag.  :blink:

Har mixat om alla 10 låtarna på denna pensionärs-cd. Lite närmare och fetare gitarr o bas är förhoppningen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion