Forum > Färdiga produktioner

De Grenslösa - Mycket Väsen För Ingenting

<< < (6/8) > >>

ydderF:
Tackar för det, Plinka!!
Pampig är et ord jag hade glömt.. Men ack så rätt i detta tilfället :D

MaxB:

--- Citera ---Gud vilken snygg gitarr wub
--- Slut citat ---

--- Citat från: ydderF skrivet 23.02.2010, 23:13:11 ---Lite nyfiken på vad du menar med gitaren, Marre.
Jag spelar bara rakt upp och ner akustsik gitar..
Men tack endå ;)

--- Slut citat ---

Kul litet missförstånd  ;)

Marre syftade inte på hur du spelar gitarr i låten även om hon lika gärna kunde gjort det.

Grattis till den fina vänsterhänta gitarren! En riktig snygging! Härligt komp och arr i låten. Jag njuter av att höra Cykelns speciella röst i ett sånt fint arrangemang.

cykeln:

--- Citat från: Eko skrivet 23.02.2010, 09:45:56 ---Har lyssnat en gång och får intrycket av att det här är himla bra både instrumentalt och sjunget samt låten i övrigt - skön humor. Återkommer med utförligare input.

--- Slut citat ---
Jag tackar förde vänliga orden om min sång!

cykeln:

--- Citat från: equality skrivet 23.02.2010, 10:42:56 ---Jag tycker det är jättefint såväl text som musik. Vilket häftigt arr!  :D Orkester och tusenmannakören, vackert men kanske väl mycket väsen...? Badkarsekot helt ok (hellre än telefon-d:o) men jag förstår inte riktigt syftet, att skänka variation?  Blir lite kul första, andra kanske tredje lyssningen men sen irriterande. Som alltid är några fraser som Stefans text som hänger sig kvar: "Jag är inte den som tror på Gud men nog hör jag hans närvaro där". Fint formulerat! Dylan och Lennon - McCartney, Cornelis ja, men vad hände sen? Precis! Bra jobbat!

--- Slut citat ---
Tack för vänliga ord om texteriet - uppskattas!

cykeln:

--- Citat från: Wernborg skrivet 23.02.2010, 13:35:57 ---Färdig demo, men här kommer lite i alla fall.

Superfin låt. Badrummet var hemskt och tillför ingenting. Tvärtom.

--- Citat från: equality skrivet 23.02.2010, 10:42:56 ---Dylan och Lennon - McCartney, Cornelis ja, men vad hände sen? Precis! Bra jobbat!

--- Slut citat ---
Tyckte tvärtom att just den raden kändes väldigt hopplös och som man gett upp. Visst, kanske metaforer för all skit som görs men totalt sett görs det ju väldigt mycket mer bra musik nu är förr om man frågar mig. Mycket mer skit också såklart. Mer av allt åt alla. Liksom. Bra text i övrigt. Namedroppingen lite fånig då som sagt.
Gött jobb!!

--- Slut citat ---
Kul att texten uppmärksammas!
Det är ju ingen objektiv och saklig betraktelse precis utan mycket mer en känsla som ramlar över mig ibland när jag ser på TV och hör viss musik. Det är min känsla och upplevelse inte någon absolut sanning. Dessutom är ju sista versen en liten reflektion och ljusning - det finns ju några till förutom Mozart och kanske det leder till ytterligare en reflektion där det dyker upp nya namn som Warren Zevon ...
Jag har ju mina husgudar - var lite kul att placera dom i en text.
Tack för lyssning och synpunkter!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion