Kontrollrummet

Skramlar i ljudkortsenheten - MOTU 2408 MK3

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hellhoff

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 243
    • Visa profil
Fick hem en MOTU 2408 MK3 idag. Köpt utomlands via ebay, inte helt oväntat med min tur så hör jag att något ligger löst och skramlar i lådan och undrar så klart vad det är, och vill avlägsna det om det går. Kan jag utan någon fara ta bort höljet på själva breakoutboxen för att se vad som ligger löst och därigenom ta bort det såvida det inte är någon komponent som lossnat?

Det vore väl oklokt att försöka starta boxen när något ligger löst i.
« Senast ändrad: 20.05.2007, 00:52:33 by tsmalmbe »


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Fick hem en MOTU 2408 MK3 idag. Köpt utomlands via ebay, inte helt oväntat med min tur så hör jag att något ligger löst och skramlar i lådan och undrar så klart vad det är, och vill avlägsna det om det går. Kan jag utan någon fara ta bort höljet på själva breakoutboxen för att se vad som ligger löst och därigenom ta bort det såvida det inte är någon komponent som lossnat?

Det vore väl oklokt att försöka starta boxen när något ligger löst i.

Kanske bara en kackerlacka, men skulle ta säkra före det osäkra med tanke på strulet att kunna få refund...

Kan inte din breakoutbox, men går den att öppna med skruvar och utan våld ska det inte vara några problem. Tänk på att jorda dig på ett element innan du stoppar fingrarna i elektroniken dock.


Utloggad tsmalmbe

Jag har öppnat min 828:a, det gick helt utan problem. Några skruvar och så är det klart. Ha allt urkopplat bara.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Hellhoff

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 243
    • Visa profil
Japp, den var fruktansvärt lätt att öppna och jag tror det gäller alla Motuprodukter om din 828 också är sådan. Det var en liten plastdetalj som hade lossnat, inget farligt alls och kortet funkar utmärkt. Rekommenderar det starkt. Mycket smidigt! :)


Utloggad tsmalmbe

Är det ettan eller tvåan du har?

(kom ihåg att godta något svar också!)
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.