Kontrollrummet

Spela in karaoke

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Håller på att bygga in en karaoke funktion i ett sångbås..kör C4..vill kunna visa text på monitor i sångbåset samtidigt som jag kör låten i cubase och spelar in sången, alltså synk med cubase och text.. i många karaokelåtar är formatet cdg..nån som har en idé om hur jag kan synka detta på vettigt sätt.. :unsure: /C


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Håller på att bygga in en karaoke funktion i ett sångbås..kör C4..vill kunna visa text på monitor i sångbåset samtidigt som jag kör låten i cubase och spelar in sången, alltså synk med cubase och text.. i många karaokelåtar är formatet cdg..nån som har en idé om hur jag kan synka detta på vettigt sätt.. :unsure: /C


Ett fulsätt vore ju att spela in både sång och musik, på olika spår helt enkelt? då kan man enkelt synka till "riktiga" musikspåret i cubase sen?


Det går inte att få in video i cubase då?  :unsure:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Håller på att bygga in en karaoke funktion i ett sångbås..kör C4..vill kunna visa text på monitor i sångbåset samtidigt som jag kör låten i cubase och spelar in sången, alltså synk med cubase och text.. i många karaokelåtar är formatet cdg..nån som har en idé om hur jag kan synka detta på vettigt sätt.. :unsure: /C


Ett fulsätt vore ju att spela in både sång och musik, på olika spår helt enkelt? då kan man enkelt synka till "riktiga" musikspåret i cubase sen?


Det går inte att få in video i cubase då?  :unsure:

Hej Emu!

Jo..är ganska många dock, mellan 100-200 kanske det slutar på..måste oxo gå hyffsat snabbt att ta fram låten, och vara startklar på så liten tid som möjligt..lite "Shop & Go"  :D . Skall kolla lite på dvd-karaoke..finns ju inget annat stöd har jag förstått för CDG filer som väl är något slags stenåldersformat  verkar det som  :D