Forum > Demolåtar

Chrome: Envy (beautiful) ny version 7/3

<< < (6/10) > >>

Emulator:

--- Citat från: asti skrivet 07.03.2010, 15:55:14 ---Är själv inte så mycket för metal, men ni har fått till ett riktigt maffigt, tungt sound!
Arpeggiatorn skapar det suggestiva och refrängen är mäktig med fina gitarrer.
Göingeflickorna hade en låt som hette "Envy" har jag för mig, eller om det var "Ewy"....?  :unsure:
Men jag tror inte den gick riktigt så här.....  :)

--- Slut citat ---

Kul! Dsu fångar nog tanken bakom rätt bra, arpeggiator för maskineriet, och gitarrerna är levande och tillför känsla som ingen maskin kan.
Maffigt, det låter som ett bra omdöme! tack!

--- Citat från: cykeln skrivet 07.03.2010, 17:45:37 ---Valgitarrer?
Det här stycket innehåller två beståndsdelar jag inte är spec förtjust i - hårdrock och synt
Så du ska ha stor kred för att jag ändå gillar detta.
Med maskinverkstan som grund lyckas du använda precis rätt dos av ovanstående delar
till ett intressant och spännande stycke.
Läste jag rätt så ska sången bytas så jag säger inget om den.
Snygga gitarrprylar
Bra prod
Lite avis blir man på en sådan snygging

--- Slut citat ---

Är nåt söndervridet synthljud i början där.

Tack så mycket för att du gillar trots att preferenserna är åt skogen :D

vi tackar och bockar. Eller iallafall tackar, svårt att bocka här i soffan. Hur wernborg gör, har jag ingen aning om :D

Marruschkka:
Inte så lite suggestivt, det ångar på här. Och det märks att du varit på DM-concierto :lol: ;)

Jag gillar det maskinella och syntarna, som vanligt en skön ljudbild :)

Heja på!

/Marre

clavinova:
Efter att nyss ha lyssnat på den potentiella Chrome-jazzen så finner jag mig i en mörk dyster och rytmisk miljö, precis där åtminstone vill ha er. Detta är Chrome i mina öron. Kanon!

Finns lite "sträckt" sång som kanske kan putsas annars köper jag detta som Dark-Dance a la Chrome.

Emulator:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 08.03.2010, 09:01:32 ---Inte så lite suggestivt, det ångar på här. Och det märks att du varit på DM-concierto :lol: ;)

Jag gillar det maskinella och syntarna, som vanligt en skön ljudbild :)

Heja på!

/Marre

--- Slut citat ---

Schysst :D Ja, visst fick musiken en liten boost av DM-konserten!

Tack för trevliga ord marre :)

--- Citat från: clavinova skrivet 08.03.2010, 10:01:42 ---Efter att nyss ha lyssnat på den potentiella Chrome-jazzen så finner jag mig i en mörk dyster och rytmisk miljö, precis där åtminstone vill ha er. Detta är Chrome i mina öron. Kanon!

Finns lite "sträckt" sång som kanske kan putsas annars köper jag detta som Dark-Dance a la Chrome.

--- Slut citat ---

Håller med om sången, och att detta är mer normal Chrome :lol:

Schysst clavi!

freddy:
Ser att jag inte kommenterat denna. Har dock hört den förut!

Gillar den helt klart. Versen är frän och refrängen tycker jag funkar. Hade den i huvudet tidigare :)

Sen tycker jag inte riktigt att wernborgs röst gifter sig här, lite för nasal, sticker ut väldigt mycket mot allt annat. Det är för stor skillnad mellan rösterna alltså, kanske bara jag som tycker det är lite störande?

Sen vet jag inte, det distar i mina lurar på refrängen, men det kan va mina lurar som inte orkar med all bas. :)

Det som jag tycker är extra intressant i denna låt, relativt mycket annat ni gjort är blandningen av slagverk. Att det faktiskt låter som en "riktig" trummis som lirar, men samtidigt finns det ett elektroniskt dito som vanligt. Jag gillar den mixen och skulle gärna se att ni blandar detta än mer.

Detta blir också bra, som allt annat med chrome. Intressant och samtidigt hookigt.

Valsången har jag en aning svårt för, men det är för att en av våra gamla demos började med liknande effekt. Vi sa till studiokillen att göra något "ballt" intro. Vilket blev lite "valsång", så jag är lite less på den så att säga. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion