Forum > Demolåtar

Chrome feat. Jonnerstone: ANvil

<< < (13/14) > >>

Emulator:

--- Citat från: Kornstad skrivet 15.10.2010, 13:15:30 ---Ersätter ni med ny mus när vänsterknappen slits ut...?       ;)

Efter ett antal lyssningar så reagerar jag på att första reffen känns skönare än andra.
Den stegras precis perfekt och ger så ruggigt skön känsla utan att det tillkommer alltför mycket grejer. 

I andra reffen tappar jag liiite av den känslan av att det blir lite för mycket sköna grejer som fyller på och det blir lite för mycket ljudmatta.....     Måste ju hitta nånting att klaga på.    :)

--- Slut citat ---

Skicka musen med orginalkvitto, orginalembalage, påsen den låg i när du köpte, och en bild på dig handlades musen, så ersätter vi med en ny mus.

Kul att du gillar låten såpass, och att du upplever andra refrängen som för crowded är väl kanske en bra indikation på att distmattor och annat inte göre sig besvär.

Får se hur det blir i slutmixen sen!

tack igen!

--- Citat från: mahan skrivet 15.10.2010, 20:41:09 ---Tjou Jonner et comp!
Förtjusande skön låt, kompet bra och sånginsatserna njutningsbara! Mixen kunde vara lite mer balanserad vad det gäller sången, lite svårt att urskilja texten stundom.

Eftersom jag lyssnade fyra ggr så är detta BRA!

h.  johan

--- Slut citat ---

"förtjusande skön låt"! Inte illa :)

Vi ser över nivåer i sista mixen som sagt, tack för synpunkter!

:)

Dividend:
DEt är bra arrat för rösten. Den sparsmakade, långa, inledningen.

SKit i tankarna på orkester, synthstråk går väl an (som här), ser gärna att det maffas till efter slutet som nu föreligger. Typ w. riffar loss utav bara helvete (samma grund, men istället för powerchords, typ metal av den lättare skolan :) + tempo upp 30% + maffiga körer + stråk + solo och en slutkläm med j. på sång. Typ ännu oskriven text, med budskap :D

Bra sjunget, så långt. Känslosamt och proffsigt.

Wernborg:
Kan ju tillägga för skoj skull att den version som ligger uppe nu är min slaskmix där jag alltså bara lagt gitarr och bas ovanpå Tomas mp3-fil. Inte ihopmixat ännu alltså.

Dividend:
Ja, det var ju skojigt utöver det vanliga ;)

Wernborg:
glad att du tokgillar. Tihi *fniss* *ler* ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion