Forum > Demolåtar

Chrome feat. Jonnerstone: ANvil

<< < (10/14) > >>

Wernborg:
Spelade upp låten okommenterat för en kompis.

- Ah, är det Scorpions.   :wacko:

:lol:

jonnerstone:

--- Citat från: Wernborg skrivet 08.10.2010, 23:23:04 ---Spelade upp låten okommenterat för en kompis.

- Ah, är det Scorpions.   :wacko:

:lol:

--- Slut citat ---

Helt rätt  :lol:

freddy:
Higher, Astray och Anvil. Mina tre favoriter för kvällen :)

cykeln:
När jag hörde denna första gången tyckte jag

"Vackert som den
De mörka rullningarna som kommer mot slutet är magnefika
Håll den så här naken
Låter som något P Gabriel skulle kunna sjunga"

Nu blev det Mr Jonnerstone och det är inte sämre det
Jäkligt vackert - nästan andlöst
Det är bara att gratulera till ett litet mästerverk

När de mäktiga trummorna rullar in vid ca 127 skulle jag vilja ha upp sången
Ja egentligen på några ställen till

Emulator:
 :blink:

Det har blivit några komentarer  :wub:

--- Citat från: freddy skrivet 07.10.2010, 09:07:38 ---Efter att lyssnat på den 10 ggr nu :D så undrar jag över följande rad:

"we suffer in silent"

I originalversionen sjunger tomas "we suffer in silence".

--- Slut citat ---

Korrekt =) Får lyssna på herr Jonners förehavanden sen :) Kul att den går varm hemma =)

--- Citat från: BaconMcMuffin skrivet 07.10.2010, 10:23:24 ---
--- Citat från: freddy skrivet 07.10.2010, 09:07:38 ---Efter att lyssnat på den 10 ggr nu :D så undrar jag över följande rad:

"we suffer in silent"

--- Slut citat ---

I was listening to that very passage when I read this... Weird.  For what it's worth, I didn't question it until I read this.  There is a slight "t" sound at the end, but I think it can pass.  Might just be sibilance that you can fix, T? 

This song is like a tidal wave... It just washes over you and takes you completely.  The more I hear it, the more I want to listen.  

--- Slut citat ---

Tidal wave, nice :)

I have to listen to the song again to see if I hear anything :)

--- Citat från: jonnerstone skrivet 07.10.2010, 11:09:36 ---
--- Citat från: BaconMcMuffin skrivet 07.10.2010, 10:23:24 ---

"we suffer in silent"

--- Slut citat ---

I was listening to that very passage when I read this... Weird.  For what it's worth, I didn't question it until I read this.  There is a slight "t" sound at the end, but I think it can pass.  Might just be sibilance that you can fix, T? 

This song is like a tidal wave... It just washes over you and takes you completely.  The more I hear it, the more I want to listen.   

--- Slut citat ---

Yes, I can hear it too. I sing silence but "in the heat of the battle" (don't now if it's an english saying, but it's a translation from the swedish saying "I stridens hetta") the S became very hard so it became more like "silentce", and then my not so moderate compression emphasises the T  :(

Maybe it can be fixed in postproduction. Can you give it try Emu? Or else I can fix it when my gear is up and running again  :)

Thanks Freddy and Julianna for your good ears  :)

Micke

--- Slut citat ---

I'll have a listen and will give it a try. perhaps some automated compressor from your side, or some creative stuff from my side :)

--- Citat från: Fuzzbub skrivet 07.10.2010, 11:52:14 ---Men men...!  Den tog ju slut bara sådär!   :(    Riktigt bra låt med en refräng som sitter som en smäck!  
Dom enda synpunkterna jag har är dels gitarrljudet.  Låter för mycket "metal-gitarr" i mina öron men det är en smaksak.  Den funkar!  ;) 
Sen undrar jag inte om det går att slänga in en refräng till...  =P        /JEH

--- Slut citat ---

Tacktack :) Ja...scorpions sa något,  det kan ju aldrig vara bra :S :)

Kul att du gillar!

Blöjbyte mitt i allt här, får svara mer sen. tack för mig så lände :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion