Kontrollrummet

Poll: Vill vi ha kvar demokvota och karma

Omröstning

Hur vill du göra med karma- och demokvotafunktionerna?

Ha det kvar som det är
15 (33.3%)
Karma bort, demokvota kvar
4 (8.9%)
Karma kvar, demokvota bort
1 (2.2%)
Ha kvar, fast bara på profilsida (Ta bort stapeln som visas och ersätt med länk till kvotasidan typ)
4 (8.9%)
Ta bort funktionerna helt
14 (31.1%)
Jag bryr mig inte
7 (15.6%)

Antal personer som röstat: 41

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Egghuvudindex: +1

till Rattlesnake :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Grejen är ju att det är en meningslös pryl, karma? Fattar man inte det?

Om jag har 39 i karma och Dr Alban har 0, vem vet då mest om eurodisco från 1994?

Är det inte uppenbart.


Jag själv +1, i egghuvudindex!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Grejen är ju att det är en meningslös pryl, karma? Fattar man inte det?
Om jag har 39 i karma och Dr Alban har 0, vem vet då mest om eurodisco från 1994?

Är det inte uppenbart.
Jag själv +1, i egghuvudindex!

Eurodisco mmmm, det måste vara Reefat el Sayed eller Billy Butt för i helsike, fina gossar vi har att vara stolta över minsann, liksom den abnormale operastollen nyss...vad han nu hette...är det inte märkligt, listan kan göras satans lång ärligt talat och vi är ett såå litet land befolknings & kändismässigt, vad felas oss/dom egentligen med alla dessa ständiga fadäser??? jo MF och allt annat jävla normaliserat piss som sätter ramarna för hur man blir en hit...ha ha tvi vale säger jag
bara...en god vän i Tyskland sa till mig för länge sedan, "stick därifrån snabbt det är ju ett jävla sinnesjukhus-folk mår pyton själsligt trots all denna välfärd" och jag instämmer helt!!!

OBS jag har inte druckit eller tagit psilocybe etc, kände bara för lite nattlig kvasiprosa med senap


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Jag är inte längre ensam om mitt val i omröstningen, såg jag nu.
Genast känns det mycket varmare och mysigare i gemenskapen... :P
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Claes: Ja. Det spelar ingen som helst roll, det är mest att det är missvisande som stör mig..

Att ladda upp demos tillför ju också något till demoforumet? Men idag räknas det som minus på kvotan..
osv osv

Artrock: De är fasen likadana allihop överallt vad jag har märkt :P

Enkelhet regerar, låta bli att tänka och anpassa sig. Det är det som gäller :)
Inget fel i det i sig. Men fan ibland förväntar man sig mer :)


https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Egghuvudindex: +1

till Rattlesnake :)

Vad är egghuvudindex??  :)

Egghuvudindex +1 till Egghuvud
 
:)

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=21106.msg154122#msg154122
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
jag har så dålig karma här så jag blivit sjuk... ta bort det!  :P
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
jag har så dålig karma här så jag blivit sjuk... ta bort det!  :P
samma här, ingen som älskar oss här inte  ;)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Och ställningen är ...

tolv mot tio


uhhh så spännande!

Så blir det helg också!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
rösta nu alla ni som inte varit här på ett tag...ingen livsavgörande fråga alls men kul ändå å se vart folk står eller smyger...kom ut kom ut  :lol:


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
karma bort ... demokvata kvar.
fyller ut bra i signaturen
att leva är att dö


DåligtGehör

  • Gäst
Inte nog med att det känns fånigt att behöva hålla koll på något sånt som "demokvota" eller "krama", för mig är det även visuellt störande. Skapar en klottrigare och mer svårgripbar vy.

----

Fast jag är även störd av ett flitigt användande av gula gubbar som skall utrycka något som jag många gånger inte kan relatera till det som skrivits, alternativt känns som en tröttsam utfyllnad. Det är möjligt att jag är smått störd men jag tycker det är en lisa att kunna läsa tre, fyra välskrivna inlägg i rad utan skrattande, leende gubbar. Det känns seriöst.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Inte nog med att det känns fånigt att behöva hålla koll på något sånt som "demokvota" eller "krama", för mig är det även visuellt störande. Skapar en klottrigare och mer svårgripbar vy.

----

Fast jag är även störd av ett flitigt användande av gula gubbar som skall utrycka något som jag många gånger inte kan relatera till det som skrivits, alternativt känns som en tröttsam utfyllnad. Det är möjligt att jag är smått störd men jag tycker det är en lisa att kunna läsa tre, fyra välskrivna inlägg i rad utan skrattande, leende gubbar. Det känns seriöst.
Jag luras ofta att tro att du är en riktig tråkmåns. Säkert för att inläggen aldrig förstärks/bagatelliseras/understryks etc. av en passande smiley. Fast hellre det än att alla inlägg avslutas med en  ;) som är extremt irriterande och framställer avsändaren i mycket dålig dager.

Och så avslutar jag med en  :D för att visa att jag inte är sur på någon fast jag skriver ett polisinlägg och kallar någon för tråkmåns som jag är säker på är en hyvens grabb.

Oj!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
På forum tycker jag att det är klockrent med gula gubbar. Inte i formell text, men i forum. De må vara hur mycket förfall som helst, vilket det väl också är, men jag inser att det vore svårt utan.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad kruSHka69

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
På forum tycker jag att det är klockrent med gula gubbar. Inte i formell text, men i forum. De må vara hur mycket förfall som helst, vilket det väl också är, men jag inser att det vore svårt utan.

Håller med till 100%.

Fast vissa "fenomen" knutna till internet har tyvärr spridit sig till talet och det finns de som på fullt allvar säger LOL.
Kolon höger rundparentes är kanske lite trist att använda i vardagligt tal  :P 
« Senast ändrad: 20.02.2010, 00:03:28 by kruSHka69 »
http://www.facebook.com/pages/Hatbrott/144491142236692


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
På forum tycker jag att det är klockrent med gula gubbar. Inte i formell text, men i forum. De må vara hur mycket förfall som helst, vilket det väl också är, men jag inser att det vore svårt utan.

Håller med till 100%.

Fast vissa "fenomen" knutna till internet har tyvärr spridit sig till talet och det finns som på fullt allvar säger LOL.
Kolon höger rundparentes är kanske lite trist att använda i vardagligt tal  :P 

Jo, det blir lite oseriöst när man får ansökningsbrev fullsmetat med smileys, OMG! WTF! och sånt :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Om Dåligt gehör började använda gula acidgubbar, som oss andra, vore det ju inte normalt.

Egghuvudindex +1 till DG

:)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Om Dåligt gehör började använda gula acidgubbar, som oss andra, vore det ju inte normalt.

Egghuvudindex +1 till DG

:)

Egghuvudindex -1 till Dividend.

:nosmiley:


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Smileys er et must når man hverken hører stemme eller ser ansikt på den man prater med. Ellers blir det vanskelig å unngå misforståelser, særlig om man er en sarkastisk kvervulant... er vel ille vanskelig nok som det er - MED smileys  :)

De første dagene jeg var her inne trodde jeg demokvote betydde at man hadde en slags grense på hvor mye harddisk man kunne kjøre inn demoer på. Kanskje man kunne endre det til å bety det i stedenfor. Vi kan få f.eks. 100 MB hver så kan du holde rede på hvor mye du har igjen  ;)

Forresten litt enig med Asti nå vedr "radioklar". Jeg mente i utgangspunktet kanskje heller at man kunne ha en kategori i andre enden av spektret for "slask". Men det er muligens det som nå heter "halvferdig" da.  :) Uansett, jeg finner at jeg aldri ser på annet enn "siste nytt" lista på forsiden. Jeg legger faktisk sjelden merke til om det ligger under ferdig el. halvferdig det jeg hører på. Jeg legger (har jeg nå skjønt) ikke engang merke til om demoen er helt ny eller om den er et år gammel og ny-bumpet.  ;) Og det er jo aldri fler demoer på forsiden enn at man stadig må inn å se om det har kommet noe nytt. Eller nye kommentarer.

-Robert


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Egghuvudindex -1 till Dividend.

:nosmiley:

Och så kallar du DG tråkmåns :)

+1 till wernborg
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Jag är benägen att hålla med fullständigt i vad DG skriver, det är bara att inse det barnsliga förfallet men man kan ju alltid bättra sig så fr.o.m. nu inga f...ing smileys eller angrys from me folks!

En eller fler välskrivna inlägg väger klart tyngre och de flesta här är rätt bra på det, nu måste vi lära folk att inte förringa språket utan att tolka vad som sägs utan fladder eller fjamsande gulgubbar som jag själv retar mig på men tyvärr själv fallit till föga för...det är ofta man ser ett inlägg med en rätt så bestämd åsikt eller mening, som sedan avslutas med en motsägelsefull smiley, faktiskt rätt schizofrent när man tänker efter så ta istället och bli friska och renläriga nu ni smileysfreaks everywhere!!!

(in my dreams men ett gott försök, tack DG för inspirationen)


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag håller också med DG.

Jag skulle vilja säga att "underförstådda" smileys skapar mer problem än att helt enkelt skriva (logisk och grammatiskt korrekt) vad man MENAR...

Ibland är det dock "enklare" att helt enkelt ta till en smiley och förvänta sig att andra fattar (t ex tråkigt folk utflyttat från detta landskap.) Det funkar som visats väldigt sällan.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
På forum och facebook och andra "snabba" medier uttrycks många gånger åsikter, meningar mm snabbt och kanske inte alltid språkligt och grammatiskt genomtänkt just för att det är ett pågående samtal och tid inte finns för eftertanke för formuleringar. Då är smileys ett bra sätt att förstärka vad man menar. Detta är också ett språk att lära sig, och bara fånigt att tro att vi ska kunna uppfostra andra till att avstå från att använda smileys. Eller förresten det är säkert en fluga precis som hemsidor och Internet.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Du glömde smileysen, jag trodde du menade allvar.

:)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Kjør en poll på gule gubbar og, da. Jeg stemmer for!   B)


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
På forum och facebook och andra "snabba" medier uttrycks många gånger åsikter, meningar mm snabbt och kanske inte alltid språkligt och grammatiskt genomtänkt just för att det är ett pågående samtal och tid inte finns för eftertanke för formuleringar. Då är smileys ett bra sätt att förstärka vad man menar. Detta är också ett språk att lära sig, och bara fånigt att tro att vi ska kunna uppfostra andra till att avstå från att använda smileys. Eller förresten det är säkert en fluga precis som hemsidor och Internet.

Det må vara hur fånigt som helst men för språkets, eftertankens och i viss mån den kulturella intelligensens bevarande kan det bara vara nödvändigt, fostra eller ej, det är upp till var och en att fritt tycka om detta eller?!?


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
På forum och facebook och andra "snabba" medier uttrycks många gånger åsikter, meningar mm snabbt och kanske inte alltid språkligt och grammatiskt genomtänkt just för att det är ett pågående samtal och tid inte finns för eftertanke för formuleringar. Då är smileys ett bra sätt att förstärka vad man menar. Detta är också ett språk att lära sig, och bara fånigt att tro att vi ska kunna uppfostra andra till att avstå från att använda smileys. Eller förresten det är säkert en fluga precis som hemsidor och Internet.

Det må vara hur fånigt som helst men för språkets, eftertankens och i viss mån den kulturella intelligensens bevarande kan det bara vara nödvändigt, fostra eller ej, det är upp till var och en att fritt tycka om detta eller?!?
Ja


Utloggad tsmalmbe

som allt annat så fungerar gula gubbar bäst med måtta!!?? Det finns också andra fenomen som gör själva meningen i vanlig text obegriplig!! Men om man vill bli förstådd på riktigt skall man kanske välja rätt gul gubbe i rätt sammanhang???!

kommunikation på internet är väl tillräckligt svårt utan missvisande tillägg??!!!!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
På forum och facebook och andra "snabba" medier uttrycks många gånger åsikter, meningar mm snabbt och kanske inte alltid språkligt och grammatiskt genomtänkt just för att det är ett pågående samtal och tid inte finns för eftertanke för formuleringar. Då är smileys ett bra sätt att förstärka vad man menar. Detta är också ett språk att lära sig, och bara fånigt att tro att vi ska kunna uppfostra andra till att avstå från att använda smileys. Eller förresten det är säkert en fluga precis som hemsidor och Internet.

som allt annat så fungerar gula gubbar bäst med måtta!!?? Det finns också andra fenomen som gör själva meningen i vanlig text obegriplig!! Men om man vill bli förstådd på riktigt skall man kanske välja rätt gul gubbe i rätt sammanhang???!

kommunikation på internet är väl tillräckligt svårt utan missvisande tillägg??!!!!
Ett språk att lära sig - jo visst så är det naturligtvis. Men bara för att mediat är snabbt och "kräver"???? tillägg för att förstärka ett skrivet ord så ska man veta att dessa gula gubbar oxå kan missförstås å det grövsta (även om folk tror att dom hajjar innebörden). Håller med tsmalmbe om att de bör användas restriktivt!

eg tycker jag att tex detta forum inte kräver sådan snabbhet att man inte hinner med att tänka innan man skriver. Det talade och skrivna ordet är så mångfacetterat att man istället borde ge det lite tid för att kunna uttrycka sig på ett förståeligt sätt. Att skriva är en konst - en vacker sådan!

Gurano
« Senast ändrad: 20.02.2010, 12:26:45 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
RÖR INTE MIN GULA GUBBE !!

Och joo,jag är seriös.. B)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
som allt annat så fungerar gula gubbar bäst med måtta!!?? Det finns också andra fenomen som gör själva meningen i vanlig text obegriplig!! Men om man vill bli förstådd på riktigt skall man kanske välja rätt gul gubbe i rätt sammanhang???!

kommunikation på internet är väl tillräckligt svårt utan missvisande tillägg??!!!!
Vem förespråkar missvisande tillägg? Självklart så klämmer man väl dit en passande smiley och inte en ledsen gubbe efter tex. positiv demofeedback. Många svarar extremt kort och utan smileysar. Lätt hänt att det uppfattas som arrogant. Speciellt från nybörjare eller nya medlemmar på forumet. En smiley kan säga mer än tusen ord. Ibland.

Ett språk att lära sig - jo visst så är det naturligtvis. Men bara för att mediat är snabbt och "kräver"???? tillägg för att förstärka ett skrivet ord så ska man veta att dessa gula gubbar oxå kan missförstås å det grövsta (även om folk tror att dom hajjar innebörden). Håller med tsmalmbe om att de bör användas restriktivt!

eg tycker jag att tex detta forum inte kräver sådan snabbhet att man inte hinner med att tänka innan man skriver. Det talade och skrivna ordet är så mångfacetterat att man istället borde ge det lite tid för att kunna uttrycka sig på ett förståeligt sätt. Att skriva är en konst - en vacker sådan!

Gurano
Om ett "språk" kan missförstås å det grövsta kanske det är ännu viktigare att vi använder det. För försvinna lär det inte göra. Att det "kräver" tillägg har jag aldrig sagt. Däremot att det kan underlätta innebörden i snabb kommunikation. Om du vill skriva vackert och poetiskt om högtalarkablar så är det ju underbart, men ofta går konversationen ganska snabbt. Ibland så snabbt att endast en smiley är svar nog.
 :)



Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Om ett "språk" kan missförstås å det grövsta kanske det är ännu viktigare att vi använder det. För försvinna lär det inte göra. Att det "kräver" tillägg har jag aldrig sagt. Däremot att det kan underlätta innebörden i snabb kommunikation. Om du vill skriva vackert och poetiskt om högtalarkablar så är det ju underbart, men ofta går konversationen ganska snabbt. Ibland så snabbt att endast en smiley är svar nog.
 :)
Nä då du har inte sagt att det krävs - det var bara jag som spetsade till det :) (obs gul gubbe)
Jag är inte emot gula gubbar men om vi följer vissa trådar de senaste dagarna så finns massor av missförstånd - i alla fall sådana delar där de skrivande ställde sig frågande till saker, just som att detta har jag inte sagt eller detta har jag inte menat osv. Och det är både med och utan gula gubbar. Jag tycker inte att man ska skriva poetiskt, men språket har så många nyanser att man faktiskt borde kunna skriva på ett tydligt och bra sätt. Att använda "substitut" vid ett berättande eller beskrivande kan göra att vi glömmer ordens subtila förmågor, vilket kan vara synd ;)

För min del är det helt ok med smileys - jag använder dem själv ibland

Gurano
« Senast ändrad: 20.02.2010, 12:52:33 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Om ett "språk" kan missförstås å det grövsta kanske det är ännu viktigare att vi använder det. För försvinna lär det inte göra. Att det "kräver" tillägg har jag aldrig sagt. Däremot att det kan underlätta innebörden i snabb kommunikation. Om du vill skriva vackert och poetiskt om högtalarkablar så är det ju underbart, men ofta går konversationen ganska snabbt. Ibland så snabbt att endast en smiley är svar nog.
 :)
Nä då du har inte sagt att det krävs - det var bara jag spetsade till det :) (obs gul gubbe)
Jag är inte emot gula gubbar men om vi följer vissa trådar de senaste dagarna så finns massor av missförstånd - i alla fall sådana delar där de skrivande ställde sig frågande till saker, just som att detta har jag inte sagt eller detta har jag inte menat osv. Och det är både med och utan gula gubbar. Jag tycker inte att man ska skriva poetiskt, men språket har så många nyanser att man faktiskt borde kunna skriva på ett tydligt och bra sätt. Att använda "substitut" vid ett berättande eller beskrivande kan göra att vi glömmer ordens subtila förmågor, vilket kan vara synd ;)

För min del är det helt ok med smileys - jag använder dem själv ibland

Gurano
Jag tolkar ditt inlägg som att vi tycker ungefär samma i sak. Håller också med om att det kan vara bättre att lägga ut orden om man berättar eller beskriver något, men för att beskriva känslor i text kan en smiley göra underverk.

Hej jag heter Stefan och jag använder också smileys ibland. :D