Forum > Demolåtar

Clavinova - When trees are falling

<< < (4/4)

clavinova:

--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 20.02.2010, 16:07:31 ---Som vanligt är sånt här lite för "lös hållet" för mitt eget tyckande men ljudbilderna låter bra och schnüggt tycker jag :)

--- Slut citat ---

Jo, misstänkte det men tack för att du lyssnade och skrev!

--- Citat från: Eko skrivet 20.02.2010, 16:33:22 ---Som någon redan nämnde så är gitarrplocket alltför sökande låter nästan som om någon ibland försöker stämma gitarren på någon ton är den dessutom off-pitch. Ta bort plockguran så blir det bra detta.

--- Slut citat ---

Tack Eko! Gitarren är borta i den nya version som är på G.

--- Citat från: asti skrivet 20.02.2010, 16:59:46 ---Tycker det låter precis som musiken till en film som skildrar livet i havet med allehanda fiskar och växter som dyker upp framför kameran.
Om det är träd som faller, så möjligen i slow motion.....
Drömskt och avslappnande tycker jag. En elgitarr med mycket reverb kanske hade passat bättre än den gitarr/sitar som är med.

--- Slut citat ---

Tack Asti! Härlig beskrivning, jag tycker att den stämmer in bra. Gitarren är som sagt en lajnad akkegura som spelas halvtaskigt av mig. I den nya versionen är det ersätt med en volympedalad elgitarr istället.

Gurano och MaxB, hade även jag en Aria Pro, runt 90-91. Till den hade jag en Zoom 9001 men pga av "felaktiga investeringar" var jag tvungen att sälja dem.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion