Forum > Demolåtar
Clavinova - When trees are falling
Bengan_gbg:
Som vanligt är sånt här lite för "lös hållet" för mitt eget tyckande men ljudbilderna låter bra och schnüggt tycker jag :)
Eddi:
Som någon redan nämnde så är gitarrplocket alltför sökande låter nästan som om någon ibland försöker stämma gitarren på någon ton är den dessutom off-pitch. Ta bort plockguran så blir det bra detta.
asti:
Tycker det låter precis som musiken till en film som skildrar livet i havet med allehanda fiskar och växter som dyker upp framför kameran.
Om det är träd som faller, så möjligen i slow motion.....
Drömskt och avslappnande tycker jag. En elgitarr med mycket reverb kanske hade passat bättre än den gitarr/sitar som är med.
MaxB:
--- Citat från: Gurano skrivet 17.02.2010, 14:36:58 ---
--- Citat från: clavinova skrivet 17.02.2010, 10:11:52 ---...... Är lite ute efter samma ljud som du hade på "Saltkråkelåten". Misstänker dock att du har en strata där?
--- Slut citat ---
ja nog låter det lite som en strata, men jag använder en skruttig gammal Aria pro II, med utbytt mick, från 80-talet :)
--- Slut citat ---
Aria pro II, du med? Här är en bild på min Aria Pro II TS-600
Clavinova, jag lyssnar i hörlurar och padljudet som är med hela tiden känns inte bra i mina lurar. Vet inte vad det är, kanske är det bättre att lyssna i högtalare?
Gurano:
--- Citat från: MaxB skrivet 20.02.2010, 20:44:15 ---Aria pro II, du med? Här är en bild på min Aria Pro II TS-600
--- Slut citat ---
Same same but differrent :)
Här e en bild på min aria
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida