Oj, tack för svaren!
håller på o funderar på en liten video snutt när man öppnar skaller o dyker in /ut
fick lite bilder framför mig av detta.
kanske lånar lite spår om det funkar
tony
Det vore jättekul! Tänker ofta i bilder när jag sätter ihop dessa collage och det är alltid spännande att se någon annans bildtolkning av musiken.
Gitarren i början är för spretig för stämningsmusik tycker jag med strängrassel och sökande spel.
Överlag lite väl brutala svep från syntarna som är fräckt iofs men det kanske ger input till tankarna mer än bara stöd. (Om det är syftet.)
Slutet av stycket skulle kunna övergå i ett råsvängigt djupbasparti med nån skitig trumloop till.
Fast då slutar man kanske meditera. 
Det där delay- och reverbdränkta stråkljudet? är fanimej magiskt.
Jag håller med, det var väl trevande spelat. Hade en tanke om både ljud och figur men det blev inte riktigt som jag tänkt mig, denna tagning.
Trumloopsiden är intressant om än i en "dance remix" kanske?
Absolut kontemplativt för det är lugnt och harmoniskt, men det händer lite för lite (enligt min smak) - jag skulle somna tror jag - men då menar jag inte att det är dåligt, inte alls, utan snarare att händelserikedomen är begränsad. Jag tycker att du borde höja elguran för den är mer intressant (för mig) än vad blås/synthljud och ploppljuden är.
Jag tycker inte att det är så meditativt för stycket har ganska korta pass mellan tex ploppartier och gurapartier - för mig är meditativ musik repetetiv och bygger på mjuk igenkänning över längre tidsrymd. Pink Floyd var experter på det!
Det kan ses som att jag motsäger mig själv här med att det händer för lite kontra att den inte är meditativ, men det är en hårfin balans tycker jag nog 
Men helt klart bra - ilska försvinner och ro infinner sig
Ha det
Gurano
Jag förstår, det borde vara längre svep för att verkligen kunna "komma ner", ett enkelt knep är att sänka tempot på det hela ytterligare. Har för mig att den ligger på 95 BPM just nu, kanske sänker till 70-75. Blippbloppen kan vara kvar men måste ändras lite för att kunna fungera som bryggor. Elguran är inte en elgura utan en lainad och hyfsat processad akustisk. Är på väg att byta ut den mot en "pedalad" elgura, tror att den kommer passa in bättre. Är lite ute efter samma ljud som du hade på "Saltkråkelåten". Misstänker dock att du har en strata där?
Jag har alltid gillat Klaus Schulze och sån här ljudlandskapsmusik går hem på direkten. Jess. Gillar 
Låten är ju bara på tok för kort. Såna här låtar skall ju vara sisådär 20 minuter långa... minst 
Nämen på riktigt, för mig funkar denna som sådan, utan video och annat. Det är bara att slå sig ner i favoritsoffan och sväva iväg...
Space
Kul att du nämner Klaus Schulze som även är en av mina favoriter! Låten ska förlängas, kanske inte till 20 minuter men jag satsar på uppåt femton.
Jodå det är lite ying och yang över stycket - de mjuka mattorna som möter det blippiga vassa
De bomullsmjuka mattorna slår tyvärr över i de här högtalarna och det blir lite jobbigt för örona
Gitarrerna låter nästan som valsång i vissa partier - coolt!
Ying och Yang, det var en mysig liknelse. En fråga, slår över i form av "ljudmassa" eller volym? Lyssnar ju mest i lurar och har dessvärre inte tillgång till monitorer. Du får gärna ange en tid när detta händer, då kan jag dämpa ljudet för syftet är ju att det ska vara bekvämt för öronen hela vägen.