Forum > Färdiga produktioner
Rattlebike - New Year Boy
Eddi:
Kunde ha gått ed på att detta var en cover - tankarna gick till Dylan förstås - men det verkar det ju inte vara - skitbra drag och musik med alla roliga instrument. Kan känna som Gurano att leaden ligger lite nära vilket märks mest i början.
Kul colab ser fram emot nästa.
cykeln:
uriah
Jo den var uppe i den samarbetsförfrågan jag la upp - inte som demo
Kul att du gillar soundet - Rattles förtjänst
..dom andra tre låtarna ..ujuj har vi lovat för mycket nu :unsure: :D
Tack för lyssning och kommentar
Gurano
långt fram ... jo det kan stämma, Rattle var själv inne på det - men vi tänkte att det kan vara lite av 60-tals mix
Tack för lyssning och synpunkt
Eko
Om det låter som en cover - då har vi nog lyckats lite - men hoppas ändå att den är helt egen
Kul att du gillar draget och instrumenten!
Sången lite nära noteras
Nästa ja ... hmmm kanske lite pampigare
clavinova:
Kommer att tänka på en kombination av Hermann's Hermits och Beach Boys. Väldigt 60-tal i mina öron. Kanske skulle byta ut stråkarna mot någon slags mellotrondito. Och mot slutet även lite Beatles Sgt Pepper. Går i vilket fall rakt in i hjärtat på mig, fungerar alldeles utmärkt.
Satt och tänkte om ni skulle köra "binär" stereo a la sent 60 tal för att ytterligare förstärka intrycket?
Marruschkka:
Hej grabs :D
Kul med collab, här har ni uppenbarligen hittat varann, nu e jag inte så torsk på country, men kan finna behag i detta ändå-och detta tack vare RogerRattles snygga röst och sen bra text Stefan..annars hade jag bojkottat direkt :lol:
Trivsamt och snygga stämmor gör det här till en angenäm upplevelse.
/Marre
jonnerstone:
Tycker detta svänger bra i sann 60-tals anda. Jag får en hel del Kinks vibbar och kanske lite Lovin Spoonful. Jag var ju själv inte med på den tiden, men har blivit matad av min pappa :) som också var musiker.
Jag skulle vilja höra lite mer lek med stereobilden som man gärna roade sig med då det begav sig.
Sen kan jag tycka att det stämmorna är lite slarvigt sjungna och inte följer leaden i start och avslut och blir otight här och där. Det drar ner helhetsintrycket för mig. Speciellt då den eran kännetecknas av otroligt bra stämsång.
Annars ett gediget hantverk där det inte går att missta sig åt vilket årtionde ni sneglat åt.
Micke
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida