Forum > Färdiga produktioner

Rattlebike - New Year Boy

<< < (3/10) > >>

asti:
Vilket snyggt ljud på gitarr och lead-sång! Luftigt och klart!
Snygg 60-talslåt som påminner om t.ex Beatles period vid A hard day´s night och Help, Kinks Dedicated follower of fashion.
Bra mix, men, som någon sa, stereobilden kunde gärna breddas en aning!
Basen blir lite svag och diffus i sticket och med lite tveksamma toner runt 116-117 sek. Som jag upplever det i alla fall.
Lättlyssnad låt som man blir på gott humör av! Ska bli intressant att följa fortsättningen på EP:n!

cykeln:

--- Citat från: clavinova skrivet 17.02.2010, 13:30:16 ---Kommer att tänka på en kombination av Hermann's Hermits och Beach Boys. Väldigt 60-tal i mina öron. Kanske skulle byta ut stråkarna mot någon slags mellotrondito. Och mot slutet även lite Beatles Sgt Pepper. Går i vilket fall rakt in i hjärtat på mig, fungerar alldeles utmärkt.

Satt och tänkte om ni skulle köra "binär" stereo a la sent 60 tal för att ytterligare förstärka intrycket?

--- Slut citat ---
Inte alls dumt inringat - liger inte Monkees precis mitt emellan där?  :D
Vi tar till oss funderinge på mellotron.
Förstår inte riktigt det där med Sgt Pepper mot slutet ..?
"..rakt in i hjärtat .." gick rakt in i hjärtat på mej
Gillade aldrig den där binära STEREON och avsikten är inte att det ska låta precis som då så jag vet inte ...men kul förslag!
Tack för lyssning och synpunkter

cykeln:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 18.02.2010, 00:36:43 ---Hej grabs :D

Kul med collab, här har ni uppenbarligen hittat varann, nu e jag inte så torsk på country, men kan finna behag i detta ändå-och detta tack vare RogerRattles snygga röst och sen bra text Stefan..annars hade jag bojkottat direkt :lol:

Trivsamt och snygga stämmor gör det här till en angenäm upplevelse.

/Marre

--- Slut citat ---
Tack Marre för att du lyssnat på en genre du eg inte gillar! Tycker kanske inte att det är så mycket country, men sanningen ligger i betraktarens öron.
Håller helt med om Rs röst. Tack för snälla ord om text och att du inte bojkottade oss!
En angenäm upplevelse är precis vad vi strävar att ge  :D

egghuvud:
Riktigt snyggt aerrangemang och en bra låt. Kul med tuba och kazoo och det känns som att ni har kul. Mixen är luftig och ren. Kanske lite vassa S och T på leadsången. Annars finns det inte mycket att gnälla över.  :)

clavinova:

--- Citat från: cykeln skrivet 18.02.2010, 15:35:32 ---
--- Citat från: clavinova skrivet 17.02.2010, 13:30:16 ---Kommer att tänka på en kombination av Hermann's Hermits och Beach Boys. Väldigt 60-tal i mina öron. Kanske skulle byta ut stråkarna mot någon slags mellotrondito. Och mot slutet även lite Beatles Sgt Pepper. Går i vilket fall rakt in i hjärtat på mig, fungerar alldeles utmärkt.

Satt och tänkte om ni skulle köra "binär" stereo a la sent 60 tal för att ytterligare förstärka intrycket?

--- Slut citat ---
Inte alls dumt inringat - liger inte Monkees precis mitt emellan där?  :D
Vi tar till oss funderinge på mellotron.
Förstår inte riktigt det där med Sgt Pepper mot slutet ..?
"..rakt in i hjärtat .." gick rakt in i hjärtat på mej
Gillade aldrig den där binära STEREON och avsikten är inte att det ska låta precis som då så jag vet inte ...men kul förslag!
Tack för lyssning och synpunkter

--- Slut citat ---

Sgt Pepper var en ljudassociaton som dök upp mot slutet och jag har heller aldrig gillat binär stereo. Tänkte mest att det skulle vara än mer tidstypiskt med ett sådant. Bra samarbete och så är ni ju mästare på var sin kant. (tycker jag)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion