Forum > Färdiga produktioner

MaxB - En dag i familjens liv

(1/4) > >>

MaxB:
Den här skrev jag och spelade jag in för länge sen. Den är baserad på ett verkligt familjeöde, någonstans i Sverige. Det här är första gången jag presenterar den på webben.

Eftersom vi idag har drabbats av en närståendes bortgång, känner jag att det är läge att presentera en ledsen låt på KR. Ikväll träffade vi vår underbara femåriga häst för sista gången. Världens bästa häst blev bara fem år. Vi fick beskedet att hon har leukemi kl 17 idag. De är så grymt och orättvist. Alla älskade henne, både människor och andra hästar. Det finns säkert inte nån lika klok häst på hela jorden. Om det i framtiden blir nån text om henne vet jag inte...

Jag vet däremot att det har blivit mycket tomt, har gråtit floder ikväll...

http://boom.shivas.se/music/MaxB_EnDagiFamiljensLiv.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://boom.shivas.se/music/MaxB_EnDagiFamiljensLiv.mp3[/mp3]

Eddi:
Sorry för hästen, vet ju att ni är en riktig hästfamilj så jag förstår att det känns tungt.
Och så en självmordslåt på det - suck - det blev riktigt jobbigt det där.

clavinova:
Kan bara beklaga förlusten av hästen! Otroligt sorgligt när en djurkamrat försvinner så tidigt.

Låten grep tag i mig rejält och den sorgliga texten var verkligen bra, nästan för bra då tårarna ville titta fram.

Ta't lugnt med familjen nu och ta hand om varann.

Dividend:
Jo, tårarna ville försöka komma fram här också.

Blir både ledsen och förbannad.

Ledsen för den texten och förbannad på pappan som tog sitt liv och lämnade barnen. Jag har varit enormt nere, speciellt tre tillfällen var oerhört plågsamma (en varade i tre månader av stark ständig ångest, trots medikation , förutom när jag sov), jag har inte barn, men man TAR INTE SITT LIV. Aldrig.

edit: Detta handlar om saker för 10 år sen... Idag ingen deppig person oftast ;)

MaxB:

--- Citat från: Dividend skrivet 13.02.2010, 10:33:26 ---Jo, tårarna ville försöka komma fram här också.

Blir både ledsen och förbannad.

Ledsen för den texten och förbannad på pappan som tog sitt liv och lämnade barnen. Jag har varit enormt nere, speciellt tre tillfällen var oerhört plågsamma (en varade i tre månader av stark ständig ångest, trots medikation , förutom när jag sov), jag har inte barn, men man TAR INTE SITT LIV. Aldrig.

--- Slut citat ---

Tack, jag håller med. De flesta håller med, nästan alla. Men samtidigt visar erfarenheten att de som gör det ändå, har i sin situation tappat det du förmedlar. Jag har i arbetet stött på så många som tappat det innan... och jag kan inte förstå att man kan göra det.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion