Forum > Demolåtar

Bengan - I don´t want to love you (mp3)

<< < (9/11) > >>

Bengan_gbg:
aRocker: Tackk för det. Sloppy? Well det ligger nog ngt i det. Även om EZ-trummarn är bra så är det inte alltid han gör som man vill... ;) Genren är helt klart underrepresenterad men vad gör man inte? Jag är ju född mitt i den tid när den här genren förmodligen var som störst. Typ mitten 70 alltså....

Zorrow: Inga ändringar på låten sedan du hörde den senast  - men kanske borde jag skära lite i botten på den där gitarren. Har ännu inte bestämt mig för om jag ska sjunga om eller låta det vara "as is".....

Cykeln: Är det lite live-feeling över det så är jag nöjd. Tack så mycket för input!

hackeman:
Tjena Bengan, längesen! Allt väl nuförtiden?

Skön rock och sköna guror på alla vis, gillar speciellt dubbelsolot vid 00:59 (and then some). Gillar att det låter oldschool och påminner om ens gamla hårdrocks-vinyler. :) Speciellt vid 03:00 påminner det om nån låt med KISS... kommer inte på vilken.

Trummorna är kanske lite hårt komprimerade, t.ex hörs det på virveln som vispar i vänstran vid 00:31-00:37. Lead vocals känns lite.. jag vet inte... hårt EQ:ade? Lite mycket telefonlur över ljudet.

Men annars helbra. Kul och se / höra att du fortfarande rockar! :)

Bengan_gbg:
Been a while Hacke :) jodå - det spelas en del även om det är i mindre omfattning och endast i sovrumsstudion nowadays. Har börjat snegla på collabs m granntjejen som också spelar en del dock :)

Att låten rockar är viktigast. sen kan man kanske tänka sig att backa på komprimering på trummor och något lite på eq på sång.....

Hur går det själv?

Marruschkka:
Bra drag här...låter lite All Right now med Free i riffen...härligt...fast med din stil och mer avancerat arr...och förkylningar brukar göra rösten ..lite mer intressant..gillar det här skarpt.  Fast du sjunger alltid bra råkk!

Utrensande, tack för det :P

/Marre

Bengan_gbg:
Tack Marre! Lovar att rensa ur snoken med till nästa gång men nu är det ngt för jävla långdraget. Över 2½ månad utan rensade rör. Börjar lura på ngt allergiskt skit i pipan. Kul att det uppskattas och förvånande att så många drar paralleller till Free!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion