Forum > Färdiga produktioner
Asti & CPG - Getting strong
Tokai:
Oj, här här jag missat nåt.
Vad jag saknar är att sångaren biter till, tar i, kanske en oktav högre? I´m getting strong now där t.ex. Alltså inte direkt i början men lite senare.
Jag gillar låten stenhårt. Refr är bra, sätter sig. Soft skönt sound. Trumkompet ovanligt bra i sammanhanget
Snygga gitarrer
Jag tycker du fått till det bra.
Sen är det nåt med melodin som jag ofta upptäckt att du gärna början sången direkt på 1:an i versen. Ibland önskar jag - (just det equality) - en synkop, dvs att du fördröjer det lite.
Tex takten 1-2-3-4,
Ettan.."I don´t"... (tvåan)
Jag vet att du förstår :D
asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 19.02.2010, 22:48:50 ---Oj, här här jag missat nåt.
Vad jag saknar är att sångaren biter till, tar i, kanske en oktav högre? I´m getting strong now där t.ex. Alltså inte direkt i början men lite senare.
Jag gillar låten stenhårt. Refr är bra, sätter sig. Soft skönt sound. Trumkompet ovanligt bra i sammanhanget
Snygga gitarrer
Jag tycker du fått till det bra.
Sen är det nåt med melodin som jag ofta upptäckt att du gärna början sången direkt på 1:an i versen. Ibland önskar jag - (just det equality) - en synkop, dvs att du fördröjer det lite.
Tex takten 1-2-3-4,
Ettan.."I don´t"... (tvåan)
Jag vet att du förstår :D
--- Slut citat ---
Tyvärr är jag inte så bra på att ta i - min röst lämpar sig bäst för "mjukare" sångstil! :) Önskar ofta att jag hade haft en bättre "rockröst"!
Jo, jag förstår! Hade en synkop när jag var liten. Tyckte om att simma omkring och studera livet under vattenytan med den! :unsure:
Kul att du gillar låten! Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Emulator:
Lätt något av det bästa du gjort asti. Riktigt kul! Bekanta grejor men ändå helt eget.
Har inget att anmärka på, skitbra!
hogge:
Det här framkallar en del ord i min skalle.. Såsom: Woodstock.. 1968.. Smoking a lot of weed..
Det framkallar också bilder av halvnakna och ytterst pårökta människor som dansar okontrollerat på en gräsplan framför en slarvigt uppbyggd scen..
:lol:
Snyggt hantverk.. Bra lirat & härlig sånginsats.. Men gillar jag det? Njaee.. Känner mig osäker. Beundrar Er musikalitet givetvis, men jag har aldrig varit nå't fan av de banden som härjade fritt i slutet av 60-talet tyvärr..
asti:
--- Citat från: Emulator skrivet 22.02.2010, 17:48:19 ---Lätt något av det bästa du gjort asti. Riktigt kul! Bekanta grejor men ändå helt eget.
Har inget att anmärka på, skitbra!
--- Slut citat ---
Roligt att det går hem! Var ju tänkt som ett bidrag till "Märkligfestivalen", men tyckte inte den blev tillräckligt märklig!
Nu blev inte mitt slutliga bidrag heller särskilt märkligt........ :)
Försökte i denna få fram en lite krypande, kuslig stämning som förhoppningsvis lyckats en aning i alla fall....? :unsure:
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida