Kontrollrummet

Behöver hjälp med val av ljudkort

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wille

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
    • Visa profil
    • www.myspace.com/mediafactorystudio
Det är externa rack till PreSonus bra att ha om man spelar in live också som vi gör ibland.
Kolla hemsidan där står massor om korten om du vill läsa
www.presonus.com
Media/Tal/Reklam/Mastering
www.myspace.com/mediafactorystudio


Utloggad Cube

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 353
    • Visa profil
så nu har jag installerat ljudkortet och det fungerar hur bra som helst.... nästan. Jag får ingen signal på "3&4 line in" när jag kopplar in preampen eller gitarrpedalen! Kan det vara någon inställning i Cubase kanske?

juste kom på att när jag öppnar "firebox mix" (mjukvaran med volym för signaler osv) och när jag klickar på line in (finns en knapp) så låter det men då har jag inte ens cubase på utan det går väl genom firebox mjukvara! Men i cubase kommer det ingen audio signal vilket är problemet!

Har som sagt presonus firebox, cubase 5 och W7!


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
så nu har jag installerat ljudkortet och det fungerar hur bra som helst.... nästan. Jag får ingen signal på "3&4 line in" när jag kopplar in preampen eller gitarrpedalen! Kan det vara någon inställning i Cubase kanske?

juste kom på att när jag öppnar "firebox mix" (mjukvaran med volym för signaler osv) och när jag klickar på line in (finns en knapp) så låter det men då har jag inte ens cubase på utan det går väl genom firebox mjukvara! Men i cubase kommer det ingen audio signal vilket är problemet!

Har som sagt presonus firebox, cubase 5 och W7!


Låter som om du inte adderat ingångarna i cubase.

Prova isf följande

-Devices/VST connections (eller tryck F4 för snabbkommando)

-Välj fliken inputs

-klicka på Add bus

-Välj stereo i Configuration rutan och 1 i countrutan ( du kan välja mono och 2, men då får du två separerade monoingångar och kan inte spela in dom i stereo på ett enda track utan måste isf använda två. Ditt val, båda funkar ju...handlar om det arbetsflöde man e van vid)

- i kolumnen deviceport väljer du nu ingång 3 samt 4 för dina nyskapade inputs, och kolla också för säkerhetsskull att ditt ljudkorts drivrutin e vald i kolumnen Audio Device


Nu bör det funka bättre hoppas vi  :)

Til lykke!!


EDIT: kolla även i devicesetup under VST Audio System att ingångarna verkligen är aktiverade


« Senast ändrad: 25.02.2010, 17:23:44 by jonnerstone »


Utloggad Cube

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 353
    • Visa profil
 :D du är en klippa Jonnerstone!!! :) Ska testas ikväll! Tack så mycket..