Forum > Demolåtar

I slutet av filmen

<< < (2/3) > >>

Clemens:
ja..får vibbar av Per gessle..om du tänker åt det hållet? kan bli bra detta!  :) /C

bakke:

--- Citat från: Clemens skrivet 10.02.2010, 13:00:12 ---ja..får vibbar av Per gessle..om du tänker åt det hållet? kan bli bra detta!  :) /C

--- Slut citat ---

Tack tack tack, jo det är precis dit jag vill komma.

Eddi:
Byt bort orgeln i reffen till en ljusare synthmatta. Lägg på en andrastämma på tredje raden vi är inte dom som får varann.
Skifta gärna takten med mer cymbaler i reffen. Så tar vi det därifrån. Din röst är kanon.

MaxB:
Tycker du lyckas mycket bra med denna genre.

Men orgeln är för mycket på, tycker jag. Du vinner på att ha ett mjukare orgelljud. Vad är det för orgelljud du använder? Mjukvaru eller direkt från ljudkortet? *r det anslagskänsligt ljud? Prova lägre velocityvärde i så fall.

Jag tycker din röst och låtarna har kvalité även om jag inte lyssnar på den typen av musik... och så vidare...

asti:
Om du vill ha bort dansbandskänslan föreslår jag att du tar bort orgeln, minskar på reverbet överlag, ett par "plockande" elgitarrer, något distade utpanorerade åt varje håll, gör basen mer aktiv i spelet, försöker hitta ett lite "tuffare" trumljud, lägger på en kör, samt försöker sjunga lite mer uttrycksfullt, inte så försiktigt!
Du har ju en bra röst! Lägg ev på ett elpiano i kompet.....

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion