Forum > Demolåtar
equality - New Orleans
equality:
--- Citat från: stajo skrivet 14.02.2010, 10:03:23 ---Gillade pianospelet, dock tyckte jag du nästan snubblade på några toner men efter några lyssningar förstår jag att det skall vara så :D. Nu känner jag inte till den melodin ni pratar om men denna låter bra. Jag köper inte riktigt ditt growl, känns inte äkta för mig sorry :wacko: . Om melodin inte är för lik så tycker jag du skall förlänga med någon vers till eller något, men det känner du själv.
--- Slut citat ---
Jo men det är äkta! Det är ju jag som growlar, inte någon plugin här inte! :D Sen är det svårt att tänka sig att en alligator inte growlar. Det hördes redan på Jena och Drutten. Låten som den är lik är denna men jag tycker det är bättre tryck in min version. :lol:
stajo:
jo fast det ligger rätt nära ditt tryck ändå, kanske inte når ända fram men nära...
:) nåja äkta tillgjort då ;), eller det kanske är så här du egentligen låter :blink:.
Jope det hade funkat kalas med den där happy kören till din vers också men det innebär iofs inte att versen är samma melodi vilket jag inte riktigt tycker. Armstrong hade funkat som sångare också...
Bengan_gbg:
EQ: har inte läst alla kommentarer men nog doftar det lite gospel om anrättningen i förlängningen. Tycker nog visst att du ska göra färdigt - och snajda till pianot som är lite för styltigt nu. Får jag efterlysa något så är det den där "ooompf-bomp-dixie-blås-sektionen" som lånade ut bastuba-isten till "bodil".....ta låten till "jävelsväng" och "extas" i tredje versen! :)
ynot:
känns lite kort
piano är lite i pingst kyrkan o rösten på nattklubb
men gillar nattklubben
tony
equality:
stajo: Skojade. Klart det är mer tryck i youtube-låten. Hade nog varit mer äkta med Armstrong och jag ger mig ut på djupt vatten här men hade ganska kul och drunkade inte (än). Thnx Staffan! När får man höra ngt av dina ljuvliga alster igen?? :blink: :rolleyes: :)
Bengan: Den där mässingsorkestern igen... Jag förstår, du vill ha svimmande gospel-tanter i tredje, frikyrkotak som lyfter av musiken à la Spielbergs Purpurfärgen, och tungomålssjungande (inte "-talande") församlingmedlemmar. Jag skall göra vad jag kan, förvarna grannar och sätta in annonser i lokaltidningarna. Kan bli kul det här!
ynot: Kul liknelse. Jag föredrar också nattklubben. Kanske skulle jag valt ett Rhodes i stället? Thnx T!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida