Forum > Demolåtar
equality - New Orleans
asti:
--- Citat från: equality skrivet 13.02.2010, 14:27:17 ---Eko: Fasen, vilken skön recension! Tack för den! KUSIN till Hallin, fantastiskt! Han är ju makalös. Har du jammat med honom? Var inne och lyssnade på hans tribute myspacesida http://www.myspace.com/pererikhallinsweden. Vilket drag i Nothing to fear! Lyssna på den! Alltid varit svag för rock/blues-piano, Leon Russel-Dave Grusin-Dr John-Bruce Hornsby-Marc Cohn-mIchael McDonald... Programmerat är det så till vida att jag spelar in strof för strof och sedan "rättar" i pianorullsfönstret. Gör inte ni andra så? Kul bild du får. :D Låten är nog ganska klichéartad och tycker inte heller att det så mycket att gå vidare med men det var kul att testa denna genre.
asti: Blev kanske lite parodi över det hela även om det inte var tänkt så. Håller med dig att det haltar nog något och har försökt strama upp liret något. Alltid en balansgång att inte kvantisera för mycket för att det skall låta levande. Avstår från att fläska på. Roligare att satsa på sånt som känns mer originellt. Tack för comments.
MaxB: I'll try to answer in English. I am greatful for your engagement and I get the picture of what you'd like to achieve but I'll leave it with this. A final version with a hopefully right on beat piano is up. Tack Max!
--- Slut citat ---
Menade inte alls att det lät som parodi - tyckte det lät lite som Tom Waits sjunger gospel!
Enbart intressant att höra nya sidor från dig! Du har alltid någon ny spännande ingrediens i dina låtar!
/Asti
Dividend:
Nästan helt intetsägande för mig, som komposition...
MEN gillar känslan av entusiasm du får till i dina låtar. Så även här.
Bra röst också ;)
equality:
--- Citat från: Dividend skrivet 13.02.2010, 20:31:53 ---Nästan helt intetsägande för mig, som komposition...
MEN gillar känslan av entusiasm du får till i dina låtar. Så även här.
Bra röst också ;)
--- Slut citat ---
Tack Divid! :D Hade du lagt till "ungdomlig" före "entusiasm" hade jag blivit än gladare. :P
equality:
Eko: Nu är det väl nån tribute-snubbe som har lagt upp sajten på MySpace. Kan tänka mig att Elvis drog en del... :mellow:
Tokai: Kul att du hör potential. Men näe, svårt för ett blekansikte att låta som en Deltabluesman, skulle väl vara Harmonica Mike då. Nån som sett till honom förresten? :unsure: Jagger duger bra (så länge). R N också för den delen. Kul att du får idéer. Vi kanske skulle vara moderna och köra ett sk co-lab? Du lirar synkoper och jag räknar in stålarna? :D Bara skojar men allvarligt, vore kul! Thnx Tokai!
asti: Dito betr dina låtar! Är väl jag som befarar hur det skulle kunna uppfattas. Tack P!
stajo:
Gillade pianospelet, dock tyckte jag du nästan snubblade på några toner men efter några lyssningar förstår jag att det skall vara så :D. Nu känner jag inte till den melodin ni pratar om men denna låter bra. Jag köper inte riktigt ditt growl, känns inte äkta för mig sorry :wacko: . Om melodin inte är för lik så tycker jag du skall förlänga med någon vers till eller något, men det känner du själv.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida