Forum > Demolåtar
equality - New Orleans
asti:
Annorlunda mot vad man är van vid ifrån dig! Tom Waits sjunger gospel? B)
Härligt pianospel även om jag tycker det "haltar" på en del ställen, men det kan mycket väl bero på att jag inte hajar finesserna! :)
Antingen ska arret vara så avskalat som det är, eller också ska det fläskas på rejält med trummor, bas och blås enligt min mening!
Tänker du jobba vidare med den - förlänga osv?
MaxB:
I would appreciate dynamics on this tune i.e. some ohhs and aahs should be included, as well as some more instruments. Add a couple of verses and build something up, from what you have now, to what can end as a big halleluja-happening! Like them Disney-tracks where everybody is happy in the end. I like it!
equality:
Eko: Fasen, vilken skön recension! Tack för den! KUSIN till Hallin, fantastiskt! Han är ju makalös. Har du jammat med honom? Var inne och lyssnade på hans tribute myspacesida http://www.myspace.com/pererikhallinsweden. Vilket drag i Nothing to fear! Lyssna på den! Alltid varit svag för rock/blues-piano, Leon Russel-Dave Grusin-Dr John-Bruce Hornsby-Marc Cohn-mIchael McDonald... Programmerat är det så till vida att jag spelar in strof för strof och sedan "rättar" i pianorullsfönstret. Gör inte ni andra så? Kul bild du får. :D Låten är nog ganska klichéartad och tycker inte heller att det så mycket att gå vidare med men det var kul att testa denna genre.
asti: Blev kanske lite parodi över det hela även om det inte var tänkt så. Håller med dig att det haltar nog något och har försökt strama upp liret något. Alltid en balansgång att inte kvantisera för mycket för att det skall låta levande. Avstår från att fläska på. Roligare att satsa på sånt som känns mer originellt. Tack för comments.
MaxB: I'll try to answer in English. I am greatful for your engagement and I get the picture of what you'd like to achieve but I'll leave it with this. A final version with a hopefully right on beat piano is up. Tack Max!
Eddi:
Eko: Fasen, vilken skön recension! Tack för den! KUSIN till Hallin, fantastiskt! Han är ju makalös. Har du jammat med honom? Var inne och lyssnade på hans tribute myspacesida http://www.myspace.com/pererikhallinsweden. Vilket drag i Nothing to fear! Lyssna på den! Alltid varit svag för rock/blues-piano, Leon Russel-Dave Grusin-Dr John-Bruce Hornsby-Marc Cohn-mIchael McDonald... Programmerat är det så till vida att jag spelar in strof för strof och sedan "rättar" i pianorullsfönstret. Gör inte ni andra så? Kul bild du får. Låten är nog ganska klichéartad och tycker inte heller att det så mycket att gå vidare med men det var kul att testa denna genre.
Kul tack för den kände inte till att han fanns på myspace och jag såg att du redan var vän med homom - skoj - jag ansökte nu också men såg att han inte varit inne sedan i november - kul att han fortfarande rockar. Och nä det blev aldrig av med jam vi hade lagt upp ett spelprogram när han plötsligt behövdes i Vegas och efter det har det aldrig blivit av.
Tokai:
Tyvärr låter du inte som en svart man med ditt grymtande, lite mer som herr Jagger.Om du det var meningen?
Finns mycket potential här. Hör direkt i mitt inre öra kompet som lirar synkoper så det står härliga till! Ett lugnt parti hör jag också komma in, som en motvikt.
Halleluja!
Coolt pianospel. Låten känns också mycket Randy Newnan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida