Forum > Demolåtar

equality - New Orleans

<< < (3/7) > >>

equality:
robblar: "Turning down"? I just don't want Julianna to waste her time on something very premature as this rudimentary song. But I appreciate your concern about this and with some more verses and a middle eight, it would be quite interesting to arrange it the way you suggest. Thanks Robblar!
mixuz: Tack M!
hogge: Fasen, jag trodde du gillande lite bluesiga grejor. Nåja, den här låten är väl fylld av klichéer... Tack för lyssning och commentarios!

Ändrade lite av pianospelet och lade till "woods". Lite eq och kompressor på pianot dessutom.

robblar:
Jeg var forresten all over spotify på jakt etter "o happy day" og fant en million versjoner men ingenting som ligner spesielt på det du har laget  :)

hogge:

--- Citat från: equality skrivet 10.02.2010, 22:11:03 ---hogge: Fasen, jag trodde du gillande lite bluesiga grejor. Nåja, den här låten är väl fylld av klichéer... Tack för lyssning och commentarios!

--- Slut citat ---

HAHA.. Jag tror det är ganska väl känt att jag har lite svårt just för blues  :lol:

Eddi:
Jag trodde du hade tagit in min kusin (PE Hallin) på piano alternativt blivit frireligiös :lol:
Jag har alltid gillat ett sånt där pianolir - sen såg jag att det var programmerat.
Låten påminner i stort mycket om just Oh Happy Day och saknar ju dels instrument men framförallt oah körer. Din röst ger en bild av en mörkhyad man med röd-vitrandig T-shirt som trakterar ett gammalt piano i en halvt förstörd förort till NO.
Jag tycker det var bra och trevligt men förstår att du inte vill satsa på den det har gjorts ett antal gånger förut - så den är bra som den är.
Man kan ju lungt säga att det inte var EQ-stil direkt :)

equality:
robblar: Tack! Jag tycker den är ganska lik ändå. Lite trist att upptäcka det när man kommit halvvägs...  :mellow:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion