DEt beror "vad man har datorn till" om 7 eller XP eller linux eller DOS är "tillräckligt", det menar jag rä viktigare för en köpare än de saker du nämner.
Håller med om att många klagar på Vista (eller 98, eller Me, eller win3.11 när det kom (speciellt apple computers fast annan anledning)) för att operativsystem från microsoft (och medföljande programvara) blir mer och mer resurskrävande för varje ny reklamkampanj, trots att ett os är ett gränsnitt (i syfte att förenkla för vanligt folk) mellan datorn och mäniskan som sitter där.
Koden bör slimmas efterhand. Och uppkomma på annat sätt, via andra utvecklingsvägar. Men det tar jag på nåt annat forum.
Några rader klagomål på microsoft som kan hoppas över:
Dessutom är jag aningen fundersam över Microsofts bristande kreativitet sen starten. Har inte hittat någon fördel med Vista (annat än det bättre skyddet som du nämner), däremot massa genomskinliga fönster och animationer och onödigt tjafs och konstiga pauser i vid använding som är enormt enerverande.
Jo, dos var hyfsat nytänkande (fast inte särskilt kul ändå) att ge vanliga hemanvändare ett hyfsat billigt gränssnitt, men windows som idé hade apple redan uppfunnit, msn hade icq redan uppfunnit, jag kan inte komma på nån ny idé från microsoft som har blivit stor på andra "ställen" FÖRUTOM idén att ta andras och ge dem till hemanvändare på dåliga villkor. Den viktiga utvecklingen sker bortom vad microsoft (i dagsläget) har förmåga att uppfatta.
Jo, fast egentligen är jag sur för att jag inte fick jobbet på microsoft i Peking som jag sökte för ett par år sedan

Allvarligt, företag har en tendens att gå under (ungefär som djurarter) inom sisådär 100-200 år om de kunnat bli stora. Speciellt gäller det företag som brister i nytänkande.
Jag kan inte nämna många företag som var stora vid förra sekelskiftet.
Nog om detta.