Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Skönt att mötas igen

<< < (4/6) > >>

egghuvud:
Okej Arrangemanget är cahrmigt fast jag skulle nog föredra riktiga trumor faktiskt. Det blir mycket slag och lite låda så att säga. Samma sak med gitarrerna det känns som att det är mycket strängljud och lite låda på de akustiska gitarrerna, funderar på hur de är mickade. DEt blir lite klickigt och diskantigt. Eller är det Piezomickar?  Saknar lite djup i mixen.

Annars är låten kalas och texten vemodig och behaglig.  :)

MaxB:

--- Citat från: egghuvud skrivet 09.02.2010, 09:55:49 ---Okej Arrangemanget är cahrmigt fast jag skulle nog föredra riktiga trumor faktiskt. Det blir mycket slag och lite låda så att säga. Samma sak med gitarrerna det känns som att det är mycket strängljud och lite låda på de akustiska gitarrerna, funderar på hur de är mickade. DEt blir lite klickigt och diskantigt. Eller är det Piezomickar?  Saknar lite djup i mixen.

Annars är låten kalas och texten vemodig och behaglig.  :)

--- Slut citat ---

Tunt ljud i akustiska gitarrerna håller jag med men jag har hittills trott att det är eftersträvansvärt att de inte tar för mycket utrymme i lägre frekvenser. Användet B1 kondensatormik nära tolfte band men har skurit bort mycket av de lägre frekvenserna. Ska nog se över det också... 

Och trumloopar eller inte...
Jag spelar inte gitarrerna så rytmiskt tajt egentligen, så om jag lägger trumloopar istället, blir jag med säkerhet tvungen att lägga om åtminstonde de två kompgitarrerna. Tänk om man kunde göra rätt från början istället.  :wacko:

Tack för bra synpunkter. 

Emulator:
Lite småmissar i rytmiken, men fanken, överlag så gillar jag detta.

Precis sådär mosigt vemodigt som det skall vara, nån pugh möter california dreaming möter ratata.

Skitbra tycker jag.

hogge:
Jag behöver väl knappast säga att denna typ av musik inte tillhör det som jag lyssnar särskilt intensivt på, men jag tycker ändå att Du gör ett gott jobb.. Sången passar låten perfekt och låter härligt drucken tycker jag.. Lite som killen som vaknar upp i hallen efter en stentuff efterfest och bara hugger tag i en gura & kör igång..
 :lol:

Absolut snyggt jobbat och jag tror också att låten kan komma att växa efterhand.. Ja får lita den lite till...

MaxB:
Småmissar i rytmiken - härligt drucken...

Härliga kommentarer!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion