Kontrollrummet

Håkan Nilsson - Danny Boy

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Da blir du nødt til å få hjem en dame som kan legge andrestemmen sin rett i porta'n da  :)
-R


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jamen nu låter det bra! Du har nog lagt om sången också. Känns bättre än någon av de tidigare versionerna.
Undrar om jag bara var känslig förut, och ifrågasatte att nån tar upp en sån här liten ädelsten och sjunger på svengelska?
Nu reagerar jag inte på uttalet. Undrar om jag var extra känslig förut eller om du arbetat hårdare på uttalet och faktiskt avancerat på den fronten. Sången känns också genuin och äkta.

Den här låten (kanske inte din version dock) tror jag man ska få spela på min begravning. Den är vacker på många sätt!
Tack för att du inte ger upp!!!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Alla har nog sin favorit av den här, Eva cassidys är kanske den man gråter mest till? På Spotify kan man väl lyssna en hel dag till olika versioner. Så hör man ännu en ny jämför man nog med sina favoriter. Jag spelar ju för brödfödan på servicehus om dagarna nu, och har börjat sjunga den även där, och gamlingarna tycker om den de med, fast den är på svengelska. Solona i början o slutet visslar jag...

Nu håller jag på med några egna svenska låtar. Det låter mer rätt med min röst då. "När ingen fyr är tänd", heter en som verkar bli bra... :rolleyes:
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)