Kontrollrummet

Clemens-My Secret Garden

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
i vår serie "totalt ovidkommande petitessanmärkningar" har vi idag kommit fram till trummorna i denna låt.

Jag skulle gärna se att virveln, och kanske kaggen, kompletterades med en icke delayad kompis av varje. Det blir lite tjatigt med trummorna nu. Tror att du kunde ha denna sköna loop gå bakom som fyllnad och groove, och sen något annat utöver det som stod för definition.

Sen är det väl som du sa nån liten groda på gitarrspelet, som "väcker" mig i trancen jag kom i när jag lyssnade.

Riktigt snyggt mixat och arrat.


JOnnerstones sågn gillar jag mycket, tillför massvis och jag tycker ni skulle göra klart något.


Jag tror att låten skulle tåla ett betydligt svulstigare arr en sista vända?



riktigt bra!

Tjena Emu!

He..He..du är nog rätt ute..brukar lägga en loop på topp eller botten, för att sedan programmera lite själv..Har lagt en Bd, Sd och HH från nån gammal  "TR-maskin" men ganska långt bak.. Är ju ganska soft arrad nu, skulle nog tåla en hel del mer..väntar in Mickes sång så får man se åt vilket håll man skall gå.. ( Hur går det Micke ? ) :) /Tack för bra input! /C


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea



( Hur går det Micke ? )




Jodå Vers 1 och outro e färdigt....ska få ihop en text till vers 2 också sen sjunger jag in den så fort jag får tillfälle  :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil



( Hur går det Micke ? )




Jodå Vers 1 och outro e färdigt....ska få ihop en text till vers 2 också sen sjunger jag in den så fort jag får tillfälle  :)

Härligt!.... :wub: /C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Hohoho!! Helt jäkla galet underbart  :lol: Fyfan va läckert är allt jag jag får ur mig..
Fantastisk fin sång där också! Skön sångslinga och galen röst  :lol:

Hej Bass!

Jätteskoj att du gillar! Tack! /C   :)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Väntar ivrigt på den färdiga sångversionen! Det lilla som finns är så in i h-e snyggt!  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Har av någon märklig anledning helt missat jonnerstones sång.. Hörde det nu.. Ojojoj.. Det händer inte särskilt ofta men jag bara ryyyyser..
Jösses Amalia så bra detta är...  :wub:

Väntar med spänning på en färdig låt här.. Gäller bara att ladda ner den snabbt för jag skulle inte bli förvånad om låten snabbt kommer att försvinna igen p.g.a. att den köpts upp av något förlag, skivbolag eller artist..

Nu måste jag lyssna igen..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Har av någon märklig anledning helt missat jonnerstones sång.. Hörde det nu.. Ojojoj.. Det händer inte särskilt ofta men jag bara ryyyyser..
Jösses Amalia så bra detta är...  :wub:

Väntar med spänning på en färdig låt här.. Gäller bara att ladda ner den snabbt för jag skulle inte bli förvånad om låten snabbt kommer att försvinna igen p.g.a. att den köpts upp av något förlag, skivbolag eller artist..

Nu måste jag lyssna igen..

Kul att alla verkar gilla den lilla sångidén. Det kommer strax en fullversion, kommer skicka över filer till Clemens i helgen. Hoppas nu bara att man kan leva upp till dom högt uppskruvade förväntningarna  :lol: :D :wub:

Tjo!!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Lyssnar på nån verre utan sång (?). Eller den var kanske den där längre ner i listan.

Återkommer
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
SATANS! SATANS, Clemens!! Den satt där den skulle... Din bästa av de jag hört!

Den behöver ju inte ens sång. MEn sångversionen är ett par snäpp bättre, så väntar ivrigt på att js skickar filerna så snart som möjligt.,..
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Vad håller Micke på med egentligen :angry: - vet han inte att vi väntar..... tadam tadam tadam.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Vad håller Micke på med egentligen :angry: - vet han inte att vi väntar..... tadam tadam tadam.


 :lol:


Micke jobbar och när han inte gör det så är han med sin 1 åriga son    :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
SATANS! SATANS, Clemens!! Den satt där den skulle... Din bästa av de jag hört!

Den behöver ju inte ens sång. MEn sångversionen är ett par snäpp bättre, så väntar ivrigt på att js skickar filerna så snart som möjligt.,..

Hej Divi..

kul..kul...ja..väntans tider...  :D Tack för lyssning! /C


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Har du lyssnat på Andreas Vollenweider? Kom att tänka på hans sound. Han har väl en platta som heter "Behind the Gardens"

Fy f-n vad bra!!! blir from nu min husgud...  B) Tack Max! /C

Andreas spelar riktig hissmusik - med ett stort musikaliskt hjärta. Var på en konsert med honom i konserthuset i Stockholm på 80-talet. Mycket personlig och lekfull show.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Vad håller Micke på med egentligen :angry: - vet han inte att vi väntar..... tadam tadam tadam.


 :lol:


Micke jobbar och när han inte gör det så är han med sin 1 åriga son    :)


Och när det skall spelas in så står sonen och drar i byxbenet... :D /C
« Senast ändrad: 13.01.2010, 23:20:52 by Clemens »


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Har du lyssnat på Andreas Vollenweider? Kom att tänka på hans sound. Han har väl en platta som heter "Behind the Gardens"

Fy f-n vad bra!!! blir from nu min husgud...  B) Tack Max! /C

Andreas spelar riktig hissmusik - med ett stort musikaliskt hjärta. Var på en konsert med honom i konserthuset i Stockholm på 80-talet. Mycket personlig och lekfull show.

Aha..tyckte klippet på hemsidan lätt rätt mycket mer än "hissmusik" men skall kolla mer.../C


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Har du lyssnat på Andreas Vollenweider? Kom att tänka på hans sound. Han har väl en platta som heter "Behind the Gardens"

Fy f-n vad bra!!! blir from nu min husgud...  B) Tack Max! /C

Andreas spelar riktig hissmusik - med ett stort musikaliskt hjärta. Var på en konsert med honom i konserthuset i Stockholm på 80-talet. Mycket personlig och lekfull show.

Aha..tyckte klippet på hemsidan lätt rätt mycket mer än "hissmusik" men skall kolla mer.../C

Regga konto på spotify, tror alla hans plattor finns där och det är massor!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Har du lyssnat på Andreas Vollenweider? Kom att tänka på hans sound. Han har väl en platta som heter "Behind the Gardens"

Fy f-n vad bra!!! blir from nu min husgud...  B) Tack Max! /C

Andreas spelar riktig hissmusik - med ett stort musikaliskt hjärta. Var på en konsert med honom i konserthuset i Stockholm på 80-talet. Mycket personlig och lekfull show.

Aha..tyckte klippet på hemsidan lätt rätt mycket mer än "hissmusik" men skall kolla mer.../C

Regga konto på spotify, tror alla hans plattor finns där och det är massor!

Ja..snål som man är så har jag ett "Free-konto" från telia, med reklam och allt.... :D


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
mycket bra jobbat av er båda
fantasisk sång js
väntar på the grand finale
tony
att leva är att dö


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
mycket bra jobbat av er båda
fantasisk sång js
väntar på the grand finale
tony
Tjena Ynot!
Tackar.. :) Jo lite jobb kvar..blir även en del om-arr pga sången...men snart så!... /C



Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Nu har jag börjat få konvulsioner av all väntan.
VAR ÄR NY LÅTEN????
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Nu har jag börjat få konvulsioner av all väntan.
VAR ÄR NY LÅTEN????

Ja själv är man ett nervvrak  :D närå..kommer strax! /C