Kontrollrummet

SlaskJam On the String Of Eee

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Jeg er med i en liten duo, "Mister Nemos Fabulous Cowboy Blues Band". Vi øver av og til. Denne snutten skjedde for et par uker siden da vi lot tapen gå under øving. Mot slutten var det mye som måtte finne sitt utløp og dette lille snutten dukket opp utav intet like etter vi hadde forsøkt (uten hell) "Hey Joe".

I dag(/går?) impulskjøpte jeg en bass (jeg har litt trøbbel med impulsresponsen!) En vakker, svart (og ganske billig) el-bass ble det, og jeg har nå innviet vidunderet ved å legge på bass på denne lille Jam. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å legge ut her, men etter jeg tuklet med det og la på et ekstra spor kvalifiserer den muligens til tittelen "demo". Har litt lyst til å lage trommespor også, men vi har ikke brukt klikkspor el.l. og jeg ser ikke for meg at det vil være enkelt for meg å spille inn midi med pads og få det bra på noe sett og vis.

Mulig jeg senere blir nødt til å lage noe liknende men med utgangspunkt i et litt stødig trommekomp. For å få det litt mer "tight".  :) Antar det også høres godt at jeg ikke er (og aldri kommer til å bli) bassist. Spiller bass med plekter og later som det er vanlig gitar med litt tykke strenger. :) (Hvilket det vel kanskje kan sies å være på sett og vis...)  Jeg har ikke så mye erfaring med å spille inn elbass. Plugget den rett i preampen på lydkortet og kjørte i veg. Filter IK mm Ampeg svx uno, t-racks1 eq, t-racks1 comp. T-racks1 mastering suite med preset på stereo out.  Tror det er Suite:"sparkle" jeg vanligvis bruker. Har stort sett samme filterene på gitarene også, bortsett fra svx :)

Nja. Morsomt er det i alle fall!  :)

Her er filen:  [mp3=200,20,0,center]http://www.box.net/shared/static/hv819z1eq0.mp3[/mp3]

-Robert
« Senast ändrad: 05.02.2010, 04:28:40 by robblar »