Forum > Demolåtar
Dividend, Maria, Julianna McDuffie - The happiest hour (Friendship)
Gurano:
Vackert
Jag ser ett engelsk landskap växa fram - skulle kunna vara ett brittiskt folkstycke tycker jag! Gott
Men jag håller med Uriah om lite mer rum på sången. "Ge´na" ......e du smålänning Uriah? så säger vi där jag kommer från :)
Ha det gott
Gurano
Dividend:
TAck Gurano, det är en oslipad (änså länge) diamant det här. :)
Kommer update..
asti:
Håller med om att det känns musikal över detta! "Marruschka från Huvestan"....? :unsure:
Smäktande vackert, men lite för stora dynamik-skiftningar i mitt tycke! (Ska komma från mig... :D)
Pampigt värre när det "drar igång" (vanligt förekommande uttryck inom klassisk musik :wacko:)
Tycker trumpetstötarna är lite korta och avhuggna, som kommer ca 415 - 425 sek.
Bra, inlevelsefull sång (som alltid när det gäller Marre)! Måste vara svårt att sjunga sådan här musik! Använder du metronom för timingen....?
Tycker också som övriga att det kunde vara lite mer reverb på sången, den känns alldeles för nära i det här sammanhanget.
Blir säkert alldeles utmärkt när detta justerats! Bra samarbete!
/Asti
Dividend:
--- Citat från: asti skrivet 03.02.2010, 20:40:54 ---Håller med om att det känns musikal över detta! "Marruschka från Huvestan"....? :unsure:
Smäktande vackert, men lite för stora dynamik-skiftningar i mitt tycke! (Ska komma från mig... :D)
--- Slut citat ---
Tjenis Peter. Jo, vill ju både ha det känsliga,svaga spelet och det våldsamma, starka. Men utan volymskillnaderna, så funderar på kompressor lätt på hela rasket? borde göra den mer radiovänlig. :)
Samma problem som Red herring ray (längre ned under ofärdiga) lider av...
--- Citera ---Pampigt värre när det "drar igång" (vanligt förekommande uttryck inom klassisk musik :wacko:)
Tycker trumpetstötarna är lite korta och avhuggna, som kommer ca 415 - 425 sek.
Bra, inlevelsefull sång (som alltid när det gäller Marre)! Måste vara svårt att sjunga sådan här musik! Använder du metronom för timingen....?
Tycker också som övriga att det kunde vara lite mer reverb på sången, den känns alldeles för nära i det här sammanhanget.
Blir säkert alldeles utmärkt när detta justerats! Bra samarbete!
/Asti
--- Slut citat ---
Det rockar fett. Vi funderar på mer sång, och lite förändringar av det hela. Tankar nog upp en mycket vettigare, klarare och snyggare mix om inte alltför länge! Ja visst sjunger hon bra..
Reverb skall på sången ja!
Tack...
Dividend:
Ny och avslutande verre!
Tack råd givna tidigare på denna, och under förra året på den instrumentala!
/Per
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida