Forum > Demolåtar
Dividend, Maria, Julianna McDuffie - The happiest hour (Friendship)
Wernborg:
Om du fortfarande håller räkningen på gillar och inte gillar så kommer det en gnällspik till här...
:)
Det blir mest en sågning. Jag gillade inte detta, men skriver det jag reagerade på ändå...
Jag går vilse i inledningen i tonspråket
Vid 68 presenterar du nån trumpet som låter märkligt.
Jag tror att Marre skulle behöva få in känslan för melodin medelst repetition. Trevande och småsur nu.
Snygga stråkmelodier vid 175 som jag tycker skulle få blomma ut. Det som kommer precis efter, stråkmelodier en oktav ner känns mest slumpmässigt.
Tycker att Marre överdoserar vibrato. Ibland är det snygg med en ren ton och låta vibratot komma efter en stund.
Studspartiet kring 420 rimmar inte alls med resten. Bra att något bryter av, men här blev det ADHD.
Juliana på slutet sjunger men drunknar lite i trumpeter.
Känns som jag bara gnäller, men kanske får du ut nåt av det ändå. Ta åt dig av det du vill.
Dividend:
Dina iakttagelser är faktiskt mer "vettiga" än vissa tidigare i tråden, speciellt som det rör sig om detaljer som nog kan ligga något i. Och jag har missat själv, om det är så (t ex trumpeten och att Julianna drunknar i trumpeter och horn ;)
Marre skall sjunga om utan förkylning senare!
Din helhetssyn på låten, betyder väl att det inte går hem hos alla, och det är bra.
Jag riktar mig ju inte till alla. :) (Då hade jag gjort nån annan musikstil.)
Tack för tyckande och iakttagelser!
--- Citat från: Wernborg skrivet 11.03.2010, 21:20:52 ---Om du fortfarande håller räkningen på gillar och inte gillar så kommer det en gnällspik till här...
Det blir mest en sågning. Jag gillade inte detta, men skriver det jag reagerade på ändå...
Jag går vilse i inledningen i tonspråket
Vid 68 presenterar du nån trumpet som låter märkligt.
Jag tror att Marre skulle behöva få in känslan för melodin medelst repetition. Trevande och småsur nu.
Snygga stråkmelodier vid 175 som jag tycker skulle få blomma ut. Det som kommer precis efter, stråkmelodier en oktav ner känns mest slumpmässigt.
Tycker att Marre överdoserar vibrato. Ibland är det snygg med en ren ton och låta vibratot komma efter en stund.
Studspartiet kring 420 rimmar inte alls med resten. Bra att något bryter av, men här blev det ADHD.
Juliana på slutet sjunger men drunknar lite i trumpeter.
Känns som jag bara gnäller, men kanske får du ut nåt av det ändå. Ta åt dig av det du vill.
--- Slut citat ---
Eddi:
Väldigt mycket bra - very much good - med de olika partierna - with the different party´s - varierande kvalite från bra till mästerligt - varied quality from ok to masterly - mycket sköna ljud - very much nice sounds - bättre utan De-essern för Marres röst - better without the De-esser for Maries voice - MacMuffins slutstämmor är dundersköna - MacMuffins endtones are quakewonderful.
Ett försök att göra ett internationellt inlägg - a try to make an international inleg.
Marruschkka:
--- Citat från: Eko skrivet 11.03.2010, 22:53:51 ---Väldigt mycket bra - very much good - med de olika partierna - with the different party´s - varierande kvalite från bra till mästerligt - varied quality from ok to masterly - mycket sköna ljud - very much nice sounds - bättre utan De-essern för Marres röst - better without the De-esser for Maries voice - MacMuffins slutstämmor är dundersköna - MacMuffins endtones are quakewonderful.
Ett försök att göra ett internationellt inlägg - a try to make an international inleg.
--- Slut citat ---
Tack Eko..det är mucho som blivit bra här nu, bort med de-esser var guld :P Lite småsaker kvar nu bara!!
Åsa:Tack, du fattar hur svårt det här var att göra, och det gör Julianna oxå (hon har gjort en verklig bedrift i att sätta det där svåra sångriffet på slutet), det ska ju till bra sångare/sångerskor till det ;)
Wernborg:Tänker inte lägga om något annat än mitt ordlösa slut, för där var det lite trevande, då jag hade influensa vid det tillfället och försökte göra klart detta i tid. Jag har jobbat rätt hårt med att sjunga in verserna och det var skitsvårt-men nöjd är jag verkligen med den delen-bara så du vet! Man kan ha olika synpunkter/inställning till vad som är "rätt" sångstil och rätt toner, arr mm. Jag är mest fascinerad över att du tog dej tid att skriva ner allt negativt du upplevde, fast du inte ens gillade det..jag menar..det är 11 min. långt :D ;)
Thanx for your time!
/Marre
BaconMcMuffin:
--- Citera ---hahaha, oh my god.. I was wondering how my comment would look like in english if I used google translate and... I laughed out loud! It looks as I´m drunk, I'm not :lol:
--- Slut citat ---
[/quote]
Asa, Your comment is so funny because you are not the only one.... You ALL sound drunk through the translators! :lol:
Jag tvivlar starkt att jag låter bättre än du, men, så var inte oroa dig för det. Det är bra att jag är kreativ och kan oftast linda mig runt konstiga sätt översättarna ordet saker!
Tack for listening - I haven't had a chance to sing like that in a looooong time. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida