Forum > Demolåtar

Dividend, Maria, Julianna McDuffie - The happiest hour (Friendship)

<< < (8/15) > >>

Dividend:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 11.03.2010, 12:00:26 ---Det här stycket har ju vuxit, Divi har lagt till ett långt mellanparti efter min andra vers som jag varit kluven till, men ändå lärt mej att uppskatta nu :)

--- Slut citat ---

Flera har sagt att de tycker att det är bland det bästa i låten, varför jag gärna tolkar negativa utsagor om det som resultat av snabblyssning ;). För mig går det jämnt ut med ert sångparti (som nog vinner because both of you did it damn good!)

Men man får inte glömma att det inte är klassisk musik, kanske snarare musikal eller dylikt. Jag har idéer (en stark melodi och idé om utveckling) av partiet innan tempot ökar i mellanpartiet, efter din sång. Som skulle kunna funka i övergången till slutet.
Det involverar sång. Blir det nåt bra får ni gärna göra en insats, för att fixa till det ;)

Låten skall dock hållas under 12 minuter (är 11:40 nu)..
Tack för hjälpen på denna!
AMbitionen är : Beat that Benny A! :) Hehe..

egghuvud:
Hmm sådär blandade intryck. Du vet väl ungefär vad jag kommer att säga...  :wub:  Har fortfarande lite svårt för formen. Tycker t e x att de där små spizzicattostråkarna innan marres sång kommer in, mer hackar sönder melodin vilket gör att jag tappar fokus.
Vissa saker är jättebra. Vackra harmonier och det känns genomarbetat. Speciellt i det långa mellanpartiet. Där lekfullheten känns mer kontrollerad och samlad, vilket gör att det känns som att du pratar med mig. Lite synd att sånginsatserna inte är fler, för det lyfter verkligen när sången kommer in. Pukorna var genomtänkta. och slutet är som alla påpekar mäktigt.  :)

Dividend:

--- Citat från: egghuvud skrivet 11.03.2010, 13:51:21 ---Hmm sådär blandade intryck. Du vet väl ungefär vad jag kommer att säga...  :wub:  Har fortfarande lite svårt för formen. Tycker t e x att de där små spizzicattostråkarna innan marres sång kommer in, mer hackar sönder melodin vilket gör att jag tappar fokus.
Vissa saker är jättebra. Vackra harmonier och det känns genomarbetat. Speciellt i det långa mellanpartiet. Där lekfullheten känns mer kontrollerad och samlad, vilket gör att det känns som att du pratar med mig. Lite synd att sånginsatserna inte är fler, för det lyfter verkligen när sången kommer in. Pukorna var genomtänkta. och slutet är som alla påpekar mäktigt.  :)

--- Slut citat ---

Det är lugnt att ha svårt för formen, hade varit mer förvånad om du hade gillat allt.

"spizzicatto" :D Kan vara så, trodde annars det var under sången som kunde störa? (finns stråk-marcatos under halva första partiet, och bara trä-staccaton under andra, funderar allvarligt på att ta bort flöjten, lägga på cello istället eller bort.)
Det är flöjten som ställer till det, fast den är viktig i samspelet med fagotten.. Jaja..
Kul att du gillade en del.

Kul att du gillar mellanspelet! Definitivt, då kan jag räkna till ca  4-5 st person som gillar det. Några likgiltiga eller smått positiva, och nån fågel ovan som inte verkade gilla ;)

Tack till dig och Emu för bra klagomål! :)

Åsa:
Hallå där, ja det var ett lååååångt stycke det här, jag hann jobba undan mycket under tiden jag lyssnade haha!
Lite sådär "musikobildad" som jag är så hängde jag inte riktigt med i takten där i början får jag lov att erkänna, sen tyckte jag allt rättade upp sig så att även jag kunde lyssna och njuta och hänga med :) Jag tycker också det blir musikal när marre kommer in och sjunger, mycket bra jobbat för jag förstår att det är svårsjunget detta! Styckena mellan sången är otroligt fina. Fick sänka volymen på vissa ställen och det tyckte jag var en liten miss, förstår ju tanken men dynamiken tror jag du skulle behålla ändå utan att låta volymen bli såpass mkt högre, du vet vilka ställen jag menar tror jag. Marres ordlösa sång skulle läggas om läste jag, jag tyckte det var lite för hårda N och A på den, finare om det blir lite lättare nana.. lite flickigare om du förstår hur jag menar :) Och Juliannas soprano, oh my! Så vackert, absolutely beautiful  ^_^

Det var lite av mina tankar, ett maffigt stycke det här verkligen!

--- Citera ---hahaha, oh my god.. I was wondering how my comment would look like in english if I used google translate and... I laughed out loud! It looks as I´m drunk, I'm not  :lol:
--- Slut citat ---

Dividend:
Tack Åsa.

Skall lägga kompressor på allt när jag mixar klart i helgen.. Kaaaaanske blir det en mix till helgen därpå om jag får ordnat upp två gånger 8 takter "trevande" försök ;) (Om jag upplever det så är det nämligen illa.)

Inledningen ja. Det låter skitvackert om allt spelas med stråk, men inte som nu, när flöjten far omkring.. Kanske, eller så får jag tänka om från början...
Får se...

Ja Marre lägger om :) Sen tillkommer då kanske lite mer sång, och en liten överraskning, saknas ju 4 rader från dikten som inte är med i låten :)'
(Nej, jag skall inte sjunga. Var inte orolig! :D )

/Per

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion