Forum > Demolåtar
Dividend, Maria, Julianna McDuffie - The happiest hour (Friendship)
BaconMcMuffin:
Wow.
That's all I can say.... The ending just gives me chills and shivers.
jonnerstone:
--- Citat från: Dividend skrivet 10.03.2010, 19:53:07 ---NY VERSION!
Julianna och Marre sjunger.
Mixar på riktiga ljudkortet, till helgen. Satt med laptopen och komponerade färdigt det hela ialla fall. Nåt parti som upplevs som trevande t o m av mig (8 takter ca), och det brukar jag inte tycka själv, men säkert nån som reagerar på det ;)
Annars klart.
Vi behöver mixtips om sång och arr och åsikter om allt.. Bra jobbat av alla inblandade Kul samarbete!
--- Slut citat ---
Några mixtips har jag inte, då jag inte har en aning om hur man mixar sånt här. Tycker det låter väldigt bra det här...grymma sånginsatser. När den ljusa stämman sen kommer in och bryter av mot slutet så e de ju bara att kapitulera.
Tyckte att början kändes lite trevande och "otight" precis som om du letade dig fram till formen, men efter en stund så lyssnar jag inte efter "fel och konstigheter" längre utan bara följer med på resan och njuter och lyssnar en gång till. Kanske blir en tredje gång också innan jag stänger av datorn för natten :)
Gött mos detta!!
Micke
Dividend:
Tack JS.
Kul att det uppskattas. Du vet inte hur man mixar sånt här? Knappt jag heller. ;) Skulle behöva testa annat reverb, men detta funkar också hyfsat :)
Början. Det var det värsta partiet. Tog 7 timmar att få ihop en glad melodi den kvällen/natten och ändå så inget vidare alltså? :D Nämen, svårt att tvinga fram bra saker, så nog sant. Rattlesnake tror jag menar nåt liknande en bit upp i tråden.
Kul med upprepad uppspelning :)
Tack!
edit: Skall fixa sångfilerna så mindre missljud, som uppstått på vägen (troligen deesser), framträder. Inte hört förrän nu..
Fixar ny verre nästan genast. Innan sovdags iallafall...
Emulator:
Lyssnat igenom, och slutet är makalöst bra, klockrent med ljusa sången. Riktigt bra!!!
Första delen tycker jag att marre får till en bärkraftig melodi som faktiskt för första gången i era klassiska grejor får utvecklas till det drivande, till det viktiga. I mixen får hon också plats på ett bra sätt!. Däremot känns musiken kring marre lite osäker och trevande, med trudelutter som jag tycker mer tar fokus från sången, än tillför något.
Efter marres sång känns det lite tomgång, det bygger inte vidare, utan det går på samma lunk utan att i min värld få någoto malande suggestivt eller enahanda hypnotiskt. Sen kommer bacon mcflurry in och det tas framåt till en riktigt fet final.
Kanske överväga att väva in lite marre bland baconet på slutet, och lite bacon bland marre i början? Knyta ihop?
Mitt recept på denna låt vore att minska ner slingorna runt marre och låta hennes kraftiga stämma få bära mer, och att ta bort massivs av mellanspelet. Då skulle det bli mer kärnfullt, och mer action hela vägen. Du har två grymma röster till ditt förfogande här, och de borde lyftas fram än mer!
Reverbet låter lite plåtigt, kanske försökta ta bort lite early reflections och skära lite diskant där?
Riktigt bra allihop!
Dividend:
Deesser på två sångpartier fixat (borttaget faktiskt). Låter mycket bättre nu...
Finns nog mer problem. Slutmixar i helgen som sagt, så klaga på vad som bör förbättras.
Basarna hade fallit bort i förra verren också. Nu fixat men kanske nån 1-2 db för hög överlag?
Och kören också.. Missade den, skall fixa en realistiskare kör i helgen också. Har ingen här ;)
Tack för era tankar ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida