Kontrollrummet

Hur har man en bild som skrivbordsunderlägg som går över båda skärmarna?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Har hittat roliga bilder i rätt pixelstorlek, men jag kan bara få dem ihoptryckta på, likadant på båda skärmarna.
Vill ha samma bild som fortsätter på andra skärmen.

Kör utökat skrivbord i windows xp, prof.
En skärm via vga, och en via d-sub
Ett 256mb geforce-kort

Har letat i inställningar...men utan resultat...


Utloggad Mein

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 305
  • Who loves ya, baby?
    • Visa profil
Räcker det inte med "Extend my Windows desktop..." under inställningar för grafiken?

Jag minns inte att jag grejat med nåt annat. Sen kan jag tipsa, om du inte redan sett, om digitalblasphemy.com . Riktigt balla bilder.

/Mein
www.soundcloud.com/meter


Utloggad Arete

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
Om du kör med samma upplösning på båda skärmarna finns det en småful men fungerande lösning:

Gör om storleken på bilden så den är lika stor som båda skärmarna (om du kör två skärmar i 1024x768 och de står bredvid varandra ska bilden alltså vara 2048x768), sen sätter du bilden som bakgrund samt väljer att den ska vara "sida vid sida".


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Inget av de sa fungera.

Hade redan utökat skrivbord, och bilden sida vid sida, kom bara vänstra halvan, som en kopia, på båda skärmarna.

Dock fungera det med att ändra i grafikkortsinställningar (nvidia) till att de ska fungera som en skärm, men jag vill bara att bakgrunden och den nedre listen från windows ska vara på båda skärmarna.

Nu när jag maximerar fönster så kommer det på båda. Att ha kontrollrummet i 900 x 2880 känns lite överflöd. Så får nöja mig med att ha en klonad bakgrund och två skärmar. Blir knäppt att dubbelklicka annars.


Utloggad Arete

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
En fuling är att lägga en bild som skrivbordsobjekt, och sen låsa den. Inte det vackraste sättet, men det fungerar. Finns väl någon tredjepartsprogram som kan lösa biffen annars tycker jag? Googlat?