Forum > Demolåtar

Cykeln - I morgon är en lång natt kvar (v3 100207)

<< < (2/9) > >>

spacetrucker:
Wow, snygg text :D Det var min första reaktion. Sen tryckte jag på "play" och konstaterade att "wow, snygg låt". :D :D
Gillar allt utom det att trummorna är lite dominerande (enligt min smak). Eller egentligen är det nog bara virveln som stör mig. Sänk volymen på den en aning. Men som sagt, detta är ju bara min åsikt :rolleyes:

Space

cykeln:

--- Citat från: equality skrivet 01.02.2010, 00:13:56 ---Fint omslag  :P. Är det ditt band som spelar eller gör du allt själv? Det låter verkligen "band" över detta. Inte nödvändigtvis dans-d:o. Men visst är det en del ryggmärgsharmonier med snygga mellanspel. Tänker ändå lite Dageby, Afzelius... Texten håller hög klass som alltid med dylandska motsägelsefullheter i samma fras som bär ditt signum. Som alltid fin känsla i sången med felfritt framförande och inspelning i mina öron. Hur tas en sådan här emot? Fullt på dansgolvet? Borde det vara!

--- Slut citat ---
Standardomslaget för alla mina album :lol:
Det är jag som spelar allt på denna - det är nog därför det låter live :D
Jag tycker att låten balanserar mellan Dylan och dansband genom att melodi och harmoni är som dom är - vet inte riktigt var den hör hemma . Tänkte att den skulle bli lite åt Eagles, emn den här versionen är ett försök att låta dansband.
Kul att du gillar texten.
Vi har bara spelat den på rep så jag vet inte hur den tas emot.
Tack för lyssning och synpunkter!

cykeln:

--- Citat från: Eko skrivet 01.02.2010, 00:31:33 ---Nä nu får du ge dig Stefan har du ett riktigt dansband också???
Tror aldrig jag stött på någon med så många järn i elden - låten då - jo fullt dansbar - inspelningen innehöll lite märkligt brus mest i början och i slutet men i övrigt mycket bra och din röst passar så förträffligt till den här också teatraliskt och berättande mycket smakfullt.

--- Slut citat ---
Nej nu har jag nog uttryckt mig lite dåligt - jag har inget dansband - bara ett gubbrocksband - men vi spelar allt vi skriver så det kan bli allt från punk till dansband.
Brus i början .. ska kolla .. kan vara från den inledande gitarren?
Kul att rösten duger
Tack för lyssnig och synpunkter!

asti:
Charmig låt med en riktigt bra text! Skulle kunna varit en Afzelius-låt! Tänk att jag skulle få säga det!  :)
Undrar när jag ska få säga att någon låter som Wiehe...?  :unsure:
Några små kommentarer:
- första versen "allt som fanns var du" låter lite ansträngt
- "Floden flöt sakta men känslan var kvick" försvinner nästan
- "I morgon var en lång natt kvar" - "är" ska det väl vara, som titeln säger?
- orgeln lite för stark, kanske även i vissa partier lägga den en oktav högre?
- trummorna, speciellt virvelkaggen, lite för starka
- solot "snubblar" en aning i början
Låter som jag hade mycket att invända, men det är mest småsaker och som du vet gillar jag ditt sätt att sjunga, som gör att detta inte blir dansband, p.s.s. som Afzelius gick iland med sina ibland snarlika "dansbandslåtar"!  :)

cykeln:

--- Citat från: karl skrivet 01.02.2010, 01:12:00 ---"Som jorden kan snurra , kan världen stå still" Ja , hur får man till det? Underbart...denna lite mer tillrättalagda harmonier ger mig inget direkt mer än bärare av en underbar text...men smaken är ju delad men tror texten skulle må bra av lite annat...stundom blir det nästan lite Kim Larsenvibbs(och honom gillade jag aldrig) på låten och då får jag svårt att hålla fokus men texten ...riktigt bra.... Allt gott / karl

--- Slut citat ---
Vad kul att du gillar texten - Tack!
Jag förstår till fullo din tveksamhet inför melodi och harmonier - jag är själv tveksam - känner att den är på gränsen till något jag inte gillar.
Men den är ganska kul att spela och jag gillar några partier i sticket ... där psalmer svalkar hjärtats nöd
Tack för lyssning och synpunkter

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion