Forum > Demolåtar
Cykeln - I morgon är en lång natt kvar (v3 100207)
cykeln:
--- Citat från: Emulator skrivet 03.02.2010, 18:05:08 ---Jag måste erkänna att om jag inte visste att det är just du som är upphovsman så skulle jag nog spola förbi. Nu vet jag ju att du har en personlig touche och skriver bra texter så nu stannar jag kvar för att få höra dig sjunga, och texten.
Mixmässigt är det nog något av dina bättre grejor, arr och spel är skitbra. Virveltrumman låter kass och tråkig.
Sången klockren tycker jag, faktiskt behållningen av låten, som i sig blir lite för alldaglig för min smak. jag tror att du kunde gjort den än mer känslosam och sparsmakad, alternativt mer utflippad.
--- Slut citat ---
Du är värd en estra eloge för att du lyssnar till något som du eg inte gillar! Tack!
Åhh det var kul att höra om mixen och att spelet funkar
Virveltrumman #€%&&%%%#" - du har förstås helt rätt - tänkte försöka lära mej hur man vrider på superior men hittils har jag bara vridit bort mej - var finns en grundkurs månne??
Sången ojdå - det var inte illa - bockar djupt!
En sparsmakd version kanske kommer ...
bjurte:
Testa dessa!! (Mitt utgångskit)
http://web.telia.com/~u10902008/Starterkit.s20
Gör 'spara som' och öppna i Superior med 'Load projekt'
Gillar virveln där.. ;)
cykeln:
--- Citat från: uriah skrivet 05.02.2010, 10:50:50 ---Ja det balanserar hela tiden mot det banala,men rammlar aldrig över på fel sida.
Bra ljud på alla instrumment och det där med Texter kan du ju...
Svensktopp?? Ja !!
Dansband?? Njaee-nääe!! B)
--- Slut citat ---
Ja så tycker jag också - skönt att det inte ramlar över!
Svensktoppen vore ju faktiskt kul - men hur kommer man dit?
Tack för lyssning och synpunkter!
cykeln:
--- Citat från: Tokai skrivet 05.02.2010, 16:05:39 ---too much kompressor vill jag bara säga först.
Trummorna låter väldigt hårda. Även soundet. Baskaggen ligger fel, tycker jag. Inte twist-takt sas (typ Beatles She loves you), mer Bruce Spr..., om du fattar. Det andra baskaggeslaget ska i så fall vara synkoperat..
Är väl inget dansband, väl. Men kanske dansband för aktivister. (vad nu det ska betyda?) Mer lite 50-tals doo-wopp eller vad heter, Neil Sedaka eller nåt. Men finns andra inslag också, typ vistradition - en blandning av det mesta. Genuint för cykeln och väldigt eget. Förutom att vara excellent textskrivare också en sångare med en intressant, personlig röst och duktig musiker. Och mångsidig. X-tra poäng hos mig, för man måste våga lite, testa gränser.
--- Slut citat ---
OK ska dämpa kompressionen
Trummorna är ett kapitel för sig €%&%€". Intressant med BS .. måste kolla in och se om jag grejar att få till något åt det hållet.
Neil Sedaka och visor låter helt ok för mej!
Tackar och bockar djupt för dina avslutande ord! :wub:
cykeln:
Ny version i trådhuuvd.
Inte hunnit fixa allt som föreslagits men en del
samt lite mer gtr-pryttlar
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida