Forum > Färdiga produktioner

Gurano & Ynot - Dig where you stand alias Back on track

<< < (5/10) > >>

Emulator:
Den del av kritiken du är intresserad av är att det är ett bra riff och bra harmonier. Skulle vara intressant om du själv skrev sångmelodierna, jag tror du skulle göra det skitbra.

[off-topic]

Nu vet jag ju att du fullständigt skiter i vad jag tycker om tajthet och mix, men eftersom detta är ett forum där vi ger feedback på mix så skriver jag vad jag tycker, som vanligt. Som vanligt så kommer du skriva att det är mindre viktigt för dig :lol:

Jag tycker det är SÅ synd att mixen inte sitter och att det är lite otajt. Du har så sjukt bra melodispråk i dina låtar, och bra stämarrangemand. Men sen så sliter det lite mellan gitarr/trummor/bas, och då går det ju från magi till något som inte känns bra, -bra som HELHET. Melodier och allt sitter bra, men det blir inte fullpott. Med sång kommer trummorna bli ännu märkligare i mixen.

JAg skulle tajtat upp produktionen, skurit bort lite från kanske 100-500 hz på basen och istället brightat till den så strängrassel kommer fram. Då hörs basen bra utan att bumla. Aningens mer metal-trummor på, lite torrare och mindre pappig virvel.

my 2 värdelösa jävla cents ;)

[/off-topic]

Gurano:

--- Citat från: Emulator skrivet 04.02.2010, 18:44:34 ---Den del av kritiken du är intresserad av är att det är ett bra riff och bra harmonier. Skulle vara intressant om du själv skrev sångmelodierna, jag tror du skulle göra det skitbra.

--- Slut citat ---

Oj du får det att låta som att jag bara vill få beröm - men så e det inte alls  ;). Jag värdesätter och funderar på allas kommentarer. Ibland håller jag med å ibland inte. Det finns inte bara ett rätt sätt att mixa eller göra låtar, å smaken e som baken trots allt. Men jag vill självklart höra dina positiva å negativa tankar om mina låtprojekt - fortsätt gärna.
Vad gäller denna låt så får den sannolikt vara mixad som den är (med vissa förändringar) – den speglar på ett bra sätt ursprunget till låten – den kom till i stridens hetta trots allt! :)
Att ändra på det är som att ändra en kreatörs källa på nåt sätt (så känns det för mig i alla fall i detta fall).
Himla kul att du i alla fall uppskattar mina små melodier å så, men sångslingor ger jag mig nog inte på – då skulle det gå helt åt helvete ;)
Sång läggs nog på ikväll (insjungen av annan än jag då :)).

Ha det gott
Gurano

Emulator:
Jodå, sångmelodierna skulle sitta kalas. spela dem på något instrument kanske.

Tricket tror jag är att lyckas fånga det man vill skapa, själva essensen, och förpacka det i önskad mix. Inte helt lätt, men det är min utgångspunkt :)

Skall bli intressant med sång!

Dividend:
Jo, men det är trevligt.

Lite malande på säcken med boxhandskar till detta, kan nog funka. Tänker annars deckare, biljakt med förutsägbart slut. Och där var sirenerna också

Detta är musikaliskt, mycket. Stör mig dock lite på dovheten, eller vad det kallas från antingen rattnignen eller inspelningen, när det inte händer så mycket. Behövs dynamik, så svårt problem om jag skulle lösa det..
Så låter bli, tankar hem och lyssnar vidare..

robblar:
Her var det mye energi! Liker!  :)

Skal det sang på? Type megafon?  :)

-Robert

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion