Kontrollrummet

Close to the 60s - CPGs & Astis låtar - Nu funkar nerladdningen!

gäst · 30 · 4597

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

asti

  • Gäst
Om någon är intresserad finns mina och CPGs engelska låtar samlade här för att ladda ner eller lyssna på.....
Har kallat samlingen "Close to the 60s" eftersom låtarna är starkt inspirerade av 60-talspop i allmänhet
och Beatles i synnerhet, men också det faktum att jag (Asti) närmar mig denna aktningsvärda(?) ålder!
CPG är ju bara 26!  :rolleyes:

www.peterestberg.com

OBS! Nerladdning/lyssning av zip-filen funkar tydligen inte! Återkommer!

***  Nu funkar nerladdning/lyssning av filen! (Finns under "Musik" på hemsidan)  ***
« Senast ändrad: 05.02.2010, 13:37:41 by asti »


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Va kul! Given nedladdning. Tack för det!  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


asti

  • Gäst

Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Finns den i en lyxig box med ett informativt häfte med texter och inspelningsdata
samt extra bonustracks med alternativa tagningar och en cover på When I´m 64
så tar jag den
Annars tankar jag hem den när det gives möjlighet
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


asti

  • Gäst
Finns den i en lyxig box med ett informativt häfte med texter och inspelningsdata
samt extra bonustracks med alternativa tagningar och en cover på When I´m 64
så tar jag den
Annars tankar jag hem den när det gives möjlighet
Ja, det finns en mono- och en stereoversion och till båda följer ett antal låtar
som jag inte har en aning om vad det är. Det följer äve ett fläckborttagningsmedel
och ett recept på volley!  :wacko:


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
:)
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Finns den i en lyxig box med ett informativt häfte med texter och inspelningsdata
samt extra bonustracks med alternativa tagningar och en cover på When I´m 64
så tar jag den
Annars tankar jag hem den när det gives möjlighet
Ja, det finns en mono- och en stereoversion och till båda följer ett antal låtar
som jag inte har en aning om vad det är. Det följer äve ett fläckborttagningsmedel
och ett recept på volley!  :wacko:

Jaha intressant..behöver ju fläckborttagningsmedel..hunde ländet har kräkts på mattan i studion....hur beställa? :unsure:


asti

  • Gäst
Finns den i en lyxig box med ett informativt häfte med texter och inspelningsdata
samt extra bonustracks med alternativa tagningar och en cover på When I´m 64
så tar jag den
Annars tankar jag hem den när det gives möjlighet
Ja, det finns en mono- och en stereoversion och till båda följer ett antal låtar
som jag inte har en aning om vad det är. Det följer äve ett fläckborttagningsmedel
och ett recept på volley!  :wacko:

Jaha intressant..behöver ju fläckborttagningsmedel..hunde ländet har kräkts på mattan i studion....hur beställa? :unsure:

Kräks hunden på beställning?  :o


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Finns den i en lyxig box med ett informativt häfte med texter och inspelningsdata
samt extra bonustracks med alternativa tagningar och en cover på When I´m 64
så tar jag den
Annars tankar jag hem den när det gives möjlighet
Ja, det finns en mono- och en stereoversion och till båda följer ett antal låtar
som jag inte har en aning om vad det är. Det följer äve ett fläckborttagningsmedel
och ett recept på volley!  :wacko:

Jaha intressant..behöver ju fläckborttagningsmedel..hunde ländet har kräkts på mattan i studion....hur beställa? :unsure:

Kräks hunden på beställning?  :o

mja..om större kvantitet choklad tillsätts så uppnås en positiv effekt..gärna av märket Alladin..men föstår inte vad det har med saken att göra? :huh:


freddy

  • Gäst
Kul att du är produktiv, som jag sagt tidigare så gillar jag dina engelska fullbands-utflykter. Så får ta och lyssna in mig på denna skiva. Tankade den igår faktiskt :)

Hinner du med en svensk skiva i år med?


asti

  • Gäst
Finns den i en lyxig box med ett informativt häfte med texter och inspelningsdata
samt extra bonustracks med alternativa tagningar och en cover på When I´m 64
så tar jag den
Annars tankar jag hem den när det gives möjlighet
Ja, det finns en mono- och en stereoversion och till båda följer ett antal låtar
som jag inte har en aning om vad det är. Det följer äve ett fläckborttagningsmedel
och ett recept på volley!  :wacko:

Jaha intressant..behöver ju fläckborttagningsmedel..hunde ländet har kräkts på mattan i studion....hur beställa? :unsure:

Kräks hunden på beställning?  :o

mja..om större kvantitet choklad tillsätts så uppnås en positiv effekt..gärna av märket Alladin..men föstår inte vad det har med saken att göra? :huh:
Uppfattade det som att du ville veta hur du beställde en kräkning av hunden... :unsure:


asti

  • Gäst
Kul att du är produktiv, som jag sagt tidigare så gillar jag dina engelska fullbands-utflykter. Så får ta och lyssna in mig på denna skiva. Tankade den igår faktiskt :)

Hinner du med en svensk skiva i år med?
Som du kanske sett så funkade tyvärr inte den första filen, men en ny är på väg! Meddelar i denna tråd när det är fixat!
Jag har redan ett tillräckligt antal låtar för en svensk CD, men är lite osäker på hur många som är tillräckligt bra
för att jag ska vilja ha med dom. Väntar nog ett tag till tills jag har mer att välja bland och som funkar som en helhet.
Men det blir förhoppningsvis före sommaren!
/Asti


freddy

  • Gäst
Jag har sagt det förr, men jag tycker din hemsida är skitsnygg. Hälsa sonen din :)

Nog snyggaste sidan jag sett här..




freddy

  • Gäst
Nu verkar nedladdning och lyssning fungera!
/Asti & CPG

yes, jag provade att ladda ner igen. Funkar galant.


asti

  • Gäst
Nu verkar nedladdning och lyssning fungera!
/Asti & CPG

yes, jag provade att ladda ner igen. Funkar galant.

Skönt!!!
Kul att du gillar hemsidan! Yngste sonen jobbar som webdesigner och är duktig på foto och det "estetiska".
Hade jag gjort det själv hade det väl i bästa fall sett ut som Skatteverkets blankett för ansökan om skattejämkning!  :)
/Asti


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Finns den i en lyxig box med ett informativt häfte med texter och inspelningsdata
samt extra bonustracks med alternativa tagningar och en cover på When I´m 64
så tar jag den
Annars tankar jag hem den när det gives möjlighet
Ja, det finns en mono- och en stereoversion och till båda följer ett antal låtar
som jag inte har en aning om vad det är. Det följer äve ett fläckborttagningsmedel
och ett recept på volley!  :wacko:

Jaha intressant..behöver ju fläckborttagningsmedel..hunde ländet har kräkts på mattan i studion....hur beställa? :unsure:

Kräks hunden på beställning?  :o

mja..om större kvantitet choklad tillsätts så uppnås en positiv effekt..gärna av märket Alladin..men föstår inte vad det har med saken att göra? :huh:
Uppfattade det som att du ville veta hur du beställde en kräkning av hunden... :unsure:

Nej för tusan!..hunden kräks av sig själv.. det var bortfläckningstagningsmedlet jag ville beställa :o
« Senast ändrad: 05.02.2010, 18:09:10 by Clemens »


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Inte bara verkar verkar det som
Jag fick tydligen stereo-versionen
men var är det dolda baklängesspåret
och det inte inspelade bonusmaterialet?

Snygg sida
Generöst
Tack
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tackar tackar grabbar är nu nedladdat och hamnade i mappen Best of KR utan någon som helst tvekan. :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se



Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Härlig låtskatt det där - just nu regerar Here I am alone with you tätt följd av If I gave you a piece of my heart - men det kommer säkert att ändras med tiden.
Kan du inte bara på kul skicka detta till något bolag?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


freddy

  • Gäst
Hörs att det inte är någon 30.000 kr AD-omvandling, men annars är det bra.  :rolleyes:


asti

  • Gäst
Inte bara verkar verkar det som
Jag fick tydligen stereo-versionen
men var är det dolda baklängesspåret
och det inte inspelade bonusmaterialet?

Snygg sida
Generöst
Tack
Baklängesspåret gjorde jag dubbelt baklänges, så det märks inte..... :o
Bonusmaterialet består av 3 ej inspelade låtar:
- Missing you

- Not a single track

- Noone was saved

vilka samtliga saknas!  :wacko:

Snygg sida - det är ändå bara baksidan!

Generöst - jag vet, så´n är jag!  :)

/Asti och CPG


asti

  • Gäst
Härlig låtskatt det där - just nu regerar Here I am alone with you tätt följd av If I gave you a piece of my heart - men det kommer säkert att ändras med tiden.
Kan du inte bara på kul skicka detta till något bolag?

Jättekul att det uppskattas! "Here I am alone with you" är ju "10 minuter" med engelsk text, som du kanske uppmärksammat.
Har funderat på att skicka det till Systembolaget, men tror inte dom är intresserade av byteshandel..... :unsure:
Skämt åsido - kanske testar att skicka in det till något skivbolag, men tvivlar på intresse!
Tack för uppmuntrande kommentar!
/Asti & CPG


asti

  • Gäst
Hörs att det inte är någon 30.000 kr AD-omvandling, men annars är det bra.  :rolleyes:
Nej, jag har bara vanlig simpel ADSL-omvandling, har inte råd med riktig ADHD!  :wacko:


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag har inte tackat ännu så jag passar på nu!



Tack för denna musikskatt!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


freddy

  • Gäst
Hörs att det inte är någon 30.000 kr AD-omvandling, men annars är det bra.  :rolleyes:
Nej, jag har bara vanlig simpel ADSL-omvandling, har inte råd med riktig ADHD!  :wacko:

haha, ja exakt  :wub:


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

asti

  • Gäst
Jag har inte tackat ännu så jag passar på nu!



Tack för denna musikskatt!

Tack för att ni orkar lyssna och kommentera!
/Asti & CPG