Forum > Demolåtar
Klang Värld!
SYNTH:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 06.05.2007, 21:55:44 ---Harmlöst och rätt tråkigt. Inget som egentligen händer. Känns planlös och blek. Påminde mig om musik man kan höra när man tvingats följa med in i en köpa rökelse-butik.
Kanske var jag orättvis och oreflekterad i min kommentar. Ärligt talat funderat jag inte särskilt mycket över det där med avslappningsmusik utan mer om jag tyckte det var intressant. Jämförelsevis med dina jazzbaserade stycken så tyckte jag detta var långt ifrån ifråga om allt.
Jag är nog ganska skeptiskt till avslappnings-ambient-genren eller vad det heter är och är. Tycker ofta den låter väldigt ointressant och tam. Men, kanske har jag helt enkelt missat poängen med stilen? Borde nog ha passat - sorry :mellow:
--- Slut citat ---
Okey nu förstår jag vad du menar DGH det är nog lite för planlöst som du Kenta K skrev måste vara mer tanke med det man gör så sant
skulle nog avaktat med låten får kika på det tack för era kommentarer. :)
Clemens:
Tricket med avslappningsmusik är just att den skall vara meditativ. Mycket lite rörelse krävs
Musiken skall upplevas som ett mantra som upprepas. Bakgrunden funkar bra, gitarrljudet likaså.
Dock för mycket spelande på gitarren... för många toner.. skall helst inte vara en melodi bara harmoniska toner, där är du rätt ute. Avslappnings musik fungerar ypperligt vid avskappningsövningar men inte annars tycker jag. Avslappningsmusik ligger utanför ramen "sån här musik gillar inte jag" Utmaningen ligger i att inte göra för mycket...
valdez:
Jag tyckte att det här var rätt fint..får mer känsla av att stycket kunde passa till film...
men känns också som låten snuddar vid meditativ musik..inte alls illa!...helt ok för en meditationsstund!
SYNTH:
Tack för era kommentarer! :) Tänkte lägga in nån flöjt, fixa padljudet och gitarren som inte
är okey. Kul att vi har olika smak gör ofta låtar åt det lite filmiska hållet valdez, ska liksom sätta igång fantasin.
Dividend:
Nej, det här var inget att hänga i julgranen, man vill ju att nåt skall hända :)... Men är det meningen att det skall hända lite så är det meningen att det skall hända lite... Funkar nog för meditation och liknande :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida