Kontrollrummet

"Susanne", instrumental testinspelning elgitarr, SM57 samtidigt med Red Box Pro

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Live kör jag alltid med en Red Box Pro i stället för att micka ut gitarren, det är helt överlägset alla mickar jag testat. Man slipper få med bastoner från PA-basarna, och slipper det oftast fula rumsljudet på scenen-
Hughes & Kettner skryter i sin reklam att det perfekta gitarrljud man ofta hör på cd är en blandning av Red Box och mikrofoner.
Red Box är enbart skit tycker många, det barra surrar och tar bort dynamiken, det tycker inte jag, och vet dessutom att man i Tomlamotownstudion använde samma teknik för inspelning av elgitarr, hellre än att använda mikrofoner.
Gitarr Fender AM telecaster Stärk Fender Hot Rod 40 watt, enkel tolva.

Red Box Pro ligger i den ena kanalen, SM57 i den andra. Ingen eq, no nothing att all. Vilken är vad?

Melodin har jag komponerat själv, den heter Susanne.
« Senast ändrad: 26.01.2010, 18:15:24 by Håkan Nilsson »
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Ingen som törs sig på en gissning? Märkte nu att den ena kanalen låter lite mer, jag måste ha klumpat mig på nåt vis, förlåt, förlåt.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Vackert gitarrspel.. Låter live (men det antar jag också att det är?!?!)...
Men hur vackert det än är så kan jag ändå inte sluta undra över vart detta ska ta vägen?? Är detta grunden till en liten ballad där bas, trummor & sång (etc.) skall komma in så småningom?.. Isåfall kan det här bli än mer än vackert..
Är tanken att det "räcker såhär".. Lite utfyllnad till kaffekoppen på det lokala fiket.. Ja då har en eventuellt en stor låt gått förlorad...
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Vackert gitarrspel.. Låter live (men det antar jag också att det är?!?!)...
Men hur vackert det än är så kan jag ändå inte sluta undra över vart detta ska ta vägen?? Är detta grunden till en liten ballad där bas, trummor & sång (etc.) skall komma in så småningom?.. Isåfall kan det här bli än mer än vackert..
Är tanken att det "räcker såhär".. Lite utfyllnad till kaffekoppen på det lokala fiket.. Ja då har en eventuellt en stor låt gått förlorad...
Har även spelat den med helt band. Har inget fungerande sådant nu så låten får ligga lågt ett tag.
Och ja, det är sk live, en tagning utan klick. Men jag var nog ensam hemma.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Kan bara hålla med angående att använda Red box på scen. Helt oslagbart. Man är klar på 2 röda och det låter bra direkt.



Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Liker susanne!  :)
Jag med! Hon sitter bredvid mig...  :wub:
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)