Forum > Färdiga produktioner

lnetzel - Ett hål i magen

<< < (2/2)

hogge:
Amen va faan.. Det här är skitläckert.. Jag bara hatar ju sånt här egentligen, men det här är skitkul och spännande.. Men tyvärr tar effekten (med ett klipp i slutet av varje textrad), som är så läcker, ut sin rätt efterhand... Här behöver vi nå't som "speedar" upp det hela!
Jag tror att en sånhär tung grej (som detta ändå är) hade behövt en riktig röjar-refräng där allt släpps loss och direkt därpå en vers som också "hottar" upp det inledande tempot.. Därefter kan man avsluta det hela med samma effekter som i inledningen..

Nu bli helheten endast tråkig efter en stund.. Detta trots att grundidéen är såååå bra..

Emulator:

--- Citat från: lnetzel skrivet 26.01.2010, 20:53:34 ---freddy: ja du har kanske rätt, lade den i färdiga demos men det kanske borde skruvas lite till på den. Glitch vete fan i denna låten men mer samplingar och sånt hade nog bidragit positivt. Personligt text ja, jo! Visserligen gammal gammal incident men jo...

Kon-trollet: Då blev ju ljudvalen lyckade alltså:)

Funderar på om jag "gnäller" lite mycket på sången men det är ju å andra sidan så jag låter... jag tycker det blir gnälligt så fort det är på svenska också. Jaja, tack för att ni lyssnade!

--- Slut citat ---

Niotumsspikar!

Påminner i mångt och mycket om hela grundkonceptet av nine inch nails.  Naket, ärligt, på gränsen till "för fult" i arr. Klockrent!

Lite gnällig sång kan jag tycke, precis som du är inne på.

Skulle kunna sitta skitfint att gallskrika refrängen kanske?

De är inte utan att man blir lite sugen att smaska igång en riktig slamrig tung industrihaverirefräng till detta :)

bra!

cykeln:
Ahh .. mycket väl fångade känslor
En ekande kylig musikalsik dräkt till orden
En modern visa
Jättebra!
Skulle önska att refrängen hade en annan sångmelodi än verserna
.. men Topp!

Eddi:
Ja det här är naket och bra och nästan övertydligt - det kan bara vara självupplevt: Men då saknar jag också en Reffe som fullständigt nollar damen i fråga med fullt ös och du kan vara hur jäkla fördömande som helst - kom igen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion